زبان خود را انتخاب کنید

عمل بازبینی

وقتی صحبت از جراحی پلاستیک یا جراحی زیبایی می‌شود، رینوپلاستی یکی از موثرترین راه‌ها برای بهبود ظاهرو افزایش خود باوری و اعتماد بنفس است. بینی، که مشخص‌ترین عضو در چهره شماست، می‌تواند عمیقاً توسط حتی کمترین تغییرات تحت تأثیر قرار گیرد. رینوپلاستی باز یکی از تکنیک‌های جراحی بینی است که در آن غضروف بینی بعد از برداشته شدن پوست روی آن در معرض دید جراح قرار می‌گیرد. در این جاست که جراح یک شکاف کوچک روی کلوملا ایجاد می‌کند که ستون پوستی بین دو پره بینی است. برش‌های بیشتر داخل بینی زده می‌شود. بیشتر برش‌های خارجی در یک الگوی زیگزاگی زده می‌شود تا آنها از دید سایرین پنهان بمانند. هنگامی که جراح در حال انجام دادن رینوپلاستی باز است، می‌توان یک سوم پایینی بینی را دید. غضروف در بخش پایینی بینی و نوک بینی بخش‌هایی هستند که جراح روی آنها کار می‌کند. وقتی که غضروف در معرض دید جراح قرار گرفت، جراح می‌تواند آن را ببرد، تغییر شکل دهد یا اصلاح نماید.

بهترین جراحان بینی قبل از تصمیم‌گیری در انتخاب روش مناسب جهت انجام جراحی، ساختار آناتومی و تغییرات موردنظر شما را با دقت بررسی می‌کنند. بعضی از جراحان پلاستیک در انجام عمل بسته‌ی بینی مهارت دارند درحالی‌که برخی دیگر در اجرای عمل باز بینی برتری دارند. همچنین تعدادی از جراحان، جراحی باز بینی را چالش‌ برانگیز می‌دانند. دکتر جعفری پور در هر دو روش جراحی باز و بسته بینی مهارت فراوانی دارد و از رویکردی که بهترین نتیجه را داشته باشد استفاده خواهد کرد. او به شیوه‌ای عمل می‌کند که نتیجه‌ی مطلوب شما تا حد امکان برآورده شود. در ابتدا دکتر جعفری پور یک چکاب عمومی از کل بدن انجام می دهد و در صورت وجود مشکل آن را ثبت می‌کند.سپس، یک قرار مشاوره قبل از عمل گذاشته می‌شود و یک ارزیابی معین مربوط به‌ صورت و بینی به همراه آنالیز صورت شامل نوع پوست، زخم‌های جراحی، وضعیت تقارن چهره و تعادل واحدهای وابسته به زیبایی چهره انجام می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت با شماره تلفن های 0313626685 تماس حاصل فرمایید.

[video width="850" height="406" mp4="images/2016/07/ezgif.com-crop5.mp4"][/video]

افراد مناسب برای عمل جراحی باز بینی


عمل بازبینی

رینوپلاستی باز عموماً در موقعیت‌هایی توصیه می‌شود که بیمار خصوصیات زیر را داشته باشد:

  • پوست بینی ضخیم یا نازک
  • سوراخ شدن جدار بینی یا کج بودن سپتوم بینی
  • لب شکاف دار یا عدم وجود کام در دهان بیمار
  • تومور بینی
  • شکست در رینوپلاستی قبلی خواه با تکنیک باز انجام شده باشد، خواه بسته
  • بد کاری داخلی ساختارهای بینی
  • برجستگی‌های بیش از حد در ساختارهای مختلف بینی، مخصوصاً در داخل بینی

مزایای رینوپلاستی باز


عمل بازبینی

مزایای رینوپلاستی باز عبارتند از:

انجام بسیار ساده‌تر عمل نسبت به تکنیک رینوپلاستی بسته

با در معرض دید قرار گرفتن غضروف‌های بینی، تمام ویژگی‌های داخلی بینی نیز در معرض دید قرار می‌گیرد و کار برای جراح ساده‌تر می‌شود تا عمل را انجام دهد. آناتومی بینی بیمار را می‌توان به دقت بررسی کرد و آنطور که باید تغییر داد.

امکان اصلاح نوک بینی در موارد پیچیده

بخاطر دید بهتر جراح، غضروف نوک بینی را می‌توان با چشم اصلاح کرد نه از روی حس لامسه و با حدس و گمان.

امکان کار گذاشتن گرافت غضروف

در پیوند غضروف، از سایر نقاط بدن (مثلاً پشت گوش) غضروف برداشته می‌شود برای ساخت پل بینی از آن استفاده می‌گردد. این عمل را می‌توان بسیار ساده‌تر با کمک تکنیک رینوپلاستی باز انجام داد. به همین خاطر است که پیوند غضروف غالباً در جراحی‌های باز بینی انجام می‌شود تا رینوپلاستی بسته. جراح کنترل بیشتری روی نحوه کار گذاشتنن گرافت دارد و خطر حرکت گرافت کمتر است. این تکنیک بهترین گزینه برای انجام عمل رینوپلاستی ثانویه (ترمیمی) است، بسته به بخشی که باید ترمیم نمود.

دستورالعمل‌های قبل از جراحی رینوپلاستیی باز


 

شاید از دانستن این نکته تعجب کنید که بهترین راه برای داشتن یک ریکاوری راحت پس از رینوپلاستی باز، آغاز فرآیند بهبودی پیش از تاریخ عمل بینی است. هنگامی که جراح توصیه‌هایی را به شما می‌کند، سوالاتی را درباره سلامتی شما می‌پرسد و داروهایی را تجویز می‌کند، از اطلاعات وی بهره ببرید. بیشتر اولین وقت کافی یا تمایلی برای داشتن یک پروسه طولانی مدت ریکاوری ندارند، پس رژیم خود را پیش از جراحی آغاز کنید تا بتواند به شما در رسیدن به بهترین نتیجه پس از جراحی کمک کند. پیش از جراحی، مصرف داروها و مکمل‌های خاصی را که می‌تواند با پروسه بهبودی شما تداخل کند قطع نمایید، از جمله آسپرین، ویتامین E و روغن ماهی. این مکمل‌ها آشکار باعث رقیق شدن خون شما خواهند شد، که برای جراح دردسر زیادی به بار خواهد آورد. باید مصرف همه داروهای تجویزی خود را ادامه دهید، مگر آنکه جراح خلاف آن را به شما بگوید. همچنین ممکن است جراح مکمل‌هایی را برایتان تجویز کند تا بهبودی را تحریک نماید.

فرآیند عمل باز بینی


عمل بازبینی

عمل جراحی باز بینی به زبانی ساده در ادامه توضیح داده می‌شود.

  • عمل جراحی بینی تحت بیهوشی عمومی انجام می‌گیرد.
  • بعد از انجام فرآیند بیهوشی، جراح یک شکاف روی بافت نرم بین دو پره بینی، که به آن کلوملا می‌گویند، ایجاد کرده و چند برش کوچک نیز داخل بینی می‌زند.
  • با این شکاف‌ها استخوان و غضروف کاملاً در دسترس جراح قرار می‌گیرند و جراح راحت‌تر می‌تواند کار خود را روی بینی انجام دهد. سپس وی ساختار بینی را بازسازی کرده و بدشکلی‌ها را ترمیم می‌کند. در ترمیم بدشکلی‌ها، جراح شاید نیاز پیدا کند تا استخوان و غضروفی را برداشته یا اضافه کند و در صورتی که بینی بیمار کج باشد و مستلزم برطرف کردن مشکلات تنفسی نیز باشد، جراح شاید سپتوم بیمار را نیز بشکافد.
  • پس از رسیدن به هدف مورد نظر هم از لحاظ زیبایی و هم درمانی و اتمام شکل‌دهی به بینی، جراح پلاستیک برش‌ها را بخیه می‌زند.
  • باید خاطر نشان کرد که در روش عمل بینی باز، یک جای جراحی کوچک پس از جراحی باقی خواهد ماند ولی جایی برای نگرانی نیست. جراحان زبردست نقطه مناسب انجام شکاف را انتخاب می‌کنند و به همین خاطر جای جراحی قابل تشخیص نخواهد بود. علاوه بر این، پس از اتمام فرآیند بهبودی، جای زخم‌ها دیگر قابل تشخیص نخواهد بود.

معایب رینوپلاستی باز


 

تورم طولانی‌تر بینی

بزرگترین عیبی که در هنگام انتخاب روش رینوپلاستی باز به شما گوشزد می‌شود، آن است که فروکش کردن ورم بینی مدت بیشتری طول خواهد کشید. اگرچه هیچ مطالعه‌ای روی این موضوع انجام نشده است ولی شواهد نقلی از بزرگترین جراحان رینوپلاستی دنیا این سخن را تأیید می‌کند. دلیل این امر آن است که در جراحی باز بینی شکاف‌های جراحی بیشتری زده می‌شود، که در نتیجه باعث طولانی‌تر شدن دوره بهبودی خواهد شد. به بیماران گوشزد می‌شود که شاید نیاز باشد تا 24 ماه صبر کنند تا تمام تورم در نوک بینی فروکش نماید.

گردش خون ضعیف در ناحیه پوست نوک بینی

از آنجایی که رینوپلاستی باز تهاجمی‌تر است، علت آن که ریکاوری پس از رینوپلاستی مدت طولانی‌تر دارد بخاطر گردش خون ضعیف در نوک بینی است.

جای مشخص زخم

بخاطر شکاف‌های خارجی، جای زخمی روی کلوملا باقی خواهد ماند. ولی اگر جراح با تکنیک صحیح آن را بخیه بزند و بینی طبق پیش بینی پزشک بهبود یابد، شکاف‌ها پس از بهبودی اصلاً مشخص نخواهند بود، هرچند بیمارانی که می‌خواهند از رینوپلاستی باز استفاده کنند باید در نظر داشته باشد که پروسه تشکیل بافت اسکار در این تکنیک مشخص‌تر از تکنیک رینوپلاستی بسته خواهد بود.

زمان جراحی طولانی‌تر

رینوپلاستی باز جراحی بسیار طولانی‌تری است. مدت زمانی بیشتری طول خواهد کشید تا بینی شکافته شده و سپس بخیه شود. بطور متوسط، یک عمل بینی باز حداقل حدود 2 الی 3 ساعت طول خواهد کشید. این موضوع تماماً بستگی به میزان کاری که باید روی بینی بیمار شود بستگی دارد. همچنین دوره جراحی طولانی‌تر باعث کبودی بیشتر در حین عمل می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر برای انجام جلسه مشاوره رینوپلاستی، انواع مختلف رینوپلاستی، عمل و ریکاوری پس از رینوپلاستی به دکتر جعفری پور مراجعه کنید.

آیا نیاز است که پس از جراحی رینوپلاستی باز، رینوپلاستی ترمیمی نیز انجام دهم؟


عمل بازبینی

رینوپلاستی ثانویه به این منظور انجام می‌شود که نتایج جراحی رینوپلاستی قبلی بهبود یابد یا تغییر نماید. نام دیگر رینوپلاستی ترمیمی، رینوپلاستی ثانویه است. رینوپلاستی ثانویه به این منظور انجام می‌شود که نقائص را ترمیم کرده و همچنین مشکلات تنفسی که در جراحی‌های قبلی برطرف نشده را اصلاح نماید. بارها دیده شده که یک بیمار چندین بار رینوپلاستی ثانویه را برای برطرف یک مشکل انجام داده است. دلیل این امر صرفاً به این خاطر است که رینوپلاستی یکی از دشوارترین و بازگشت‌ناپذیرترین جراحی‌ در میان جراحی‌های زیبایی است. این فرآیند از لحاظ فنی دشوار است، ناحیه بینی پیچیده بوده و ملاحظات بهبودی هر فرد با فرد دیگر متغیر است و به همان اندازه پیچیده. گفته می‌شود که جراحی در سایر نقاط بدن بازی با اینچ‌هاست ولی رینوپلاستی بازی با میلیمترهاست. با توجه به این موضوع، بسیار ضروری است که جراحی را بیابید که در این حوزه تجربه بالایی داشته باشد. آمار نشان می‌دهد که حدود 15 الی 18 درصد جراحی‌های رینوپلاستی در نهایت به رینوپلاستی ثانویه نیاز پیدا خواهند کرد و این موضوع نیز باعث پدید آمدن زمینه‌ای تخصصی به نام رینوپلاستی ثانویه (ترمیمی) شده است.

باید و نبایدهای بعد از عمل باز بینی


عمل بازبینی
 

فارغ از داشتن اهداف واقعی از این عمل، موفقتی رینوپلاستی بطور عمده به مراقبت‌های مناسب بعد از عمل بستگی دارد، یا به زمان ساده‌تر بایدها و نبایدهای بعد از جراحی باز بینی.

تورم

در اکثر اوقات، روز اول و دوم پس از ترک بیمارستان یا مطب ورم بینی (ورم بینی) در بدترین وضعیت خود قرار خواهد داشت. ممکن است تورم در طول خط فک نمود بیشتری داشته باشد.

بایدها

برای بهبودی طبیعی، سعی کنید تا جای ممکن پس از جراحی بیدار بمانید. بهتر است تا جای ممکن قدم بزنید، بایستید یا بنشینید. در هنگام خواب(خوابیدن ) نیز سر خود را بالاتر از بدنتان قرار دهید.

نبایدها

باید از قرار گرفتن در موقعیت‌های کاملاً افقی خودداری کنید. همچنین نباید خم شوید یا وسایل سنگین را بلند کنید، همچنین از ضربه زدن یا ضربه خوردن به بینی تازه خود خودداری نمایید. از تنفس با زور زیاد از بینی بپرهیزید. همچنین رابطه جنسی و همچنین جمع کردن ابروها تا یک هفته جزء نبایدهاست.

درد

عموماً رینوپلاستی درد کمتری از سایر عمل‌های جراحی دارد. هرچند، طبیعی است که احساس کبودی داشته باشید که البته این احساس نیز بخاطر ورم بینی است. این احساس در شب‌ها شدیدتر می‌شود.

بایدها

می‌توانید از داروهای تجویزی برای درد استفاده کنید هرچند ممکن است برخی عوارض جانبی خفیف وجود داشته باشد، همچون احساس سبکی در سر. پیش از مصرف داروهای مسکّن قوی‌تر استفاده از کمپرس سرد را امتحان کنید. اگر این کار هم حاصلی در پی نداشت، جراح برایتان کدئین تجویز خواهد کرد.

نظافت بینی

پس از جراحی احساس کثیف بودن بینی به شما دست می‌دهد ولی باید روش صحیح نظافت بینی را باید به خاطر سپرد تا از بروز هرگونه مشکل جلوگیری شود.

بایدها

شما به محض ترخیص از بیمارستان یا مطب و مراجعت به منزل می‌توانید بخش خارجی بینی و لب بالایی را با گوش پاک کن آغشته به پروکسید نظافت کنید. پس از یک هفته، پس از آنکه بانداژ باز شد، می‌توانید بخش داخلی پره‌های بینی را نیز با گوش پاک کن آغشته به روغن‌های معدنی نظافت کنید. از آن به بعد می‌توان بینی را به شیوه طبیعی، دو بار در روز تمیز کرد.

نبایدها

تحت هیچ شرایطی نباید تا ده روز فین کنید و پس از این دوره نیز برای فین کردن باید بطور همزمان از هر دو پره بینی هوا را خارج کنید. بینی خود را بیش از حد با گوش پاک کن آغشته به پروکسید نظافت نکنید. از مالیدن پره‌های بینی و قاعده بینی با دستمال کاغذی خودداری کنید زیرا این کار می‌تواند باعث عفونت شود، همچنین خونریزی یا بافت اسکار داخل بینی تجمع می‌کند.

مراقبت عمومی

بایدها

تا دو روز پس از ترخیص از بیمارستان در ساعات بیداری، کمپرس یخ (پارچه خیس شده و نه کیسه یخ) را هر دو ساعت برای 20 دقیقه بصورت مورب روی چشم‌هایتان بگذارید.

نبایدها

از خیس شدن پانسمان بینی در هنگام حمام کردن جلوگیری کنید. اگر پانسمان شل شود، باید برای پانسمان مجدد به جراح مراجعه کنید. برای دو هفته نباید تمرینات ورزشی، ایروبیک، دویدن یا هر فعالیت پر فشار دیگری را از سر بگیرید. از قرار دادن طولانی مدت صورت در معرض نور مستقیم خورشید تا یک ماه خودداری کنید.

این موارد بخشی از مراقبت‌های پس از عمل بودند که شما باید پس از جراحی رینوپلاستی آنها را انجام دهید. اگر متوجه هر مورد غیر معمولی شدید که جراح زیبایی به آن اشاره‌ای نکرده بود، با دکتر جعفری پور تماس بگیرید و آن مورد را با او در میان بگذارید تا از بروز مشکل در دوران بهبودی پیشگیری شود و همچنین هیچ عارضه‌ای بروز نکند.

پیش از گرفتن تصمیم نهایی، ضروری است که تحقیق کنید و از متخصصین این امر در مورد این فرآیند سوالات خود را بپرسید. بهترین کار انجام مشاوره با پزشک متخصص است تا ایمنی و سلامت بیمار تضمین شود. هرچه باشد عمل‌های جراحی زیبایی همچون رینوپلاستی برای بهبودی ظاهر و چهره شخص انجام می‌شود. نباید پس از انجام جراحی شخص اعتماد بنفس خود را بخاطر پیش آمدن شرایط ناخواسته از دست بدهد.

 

رینوپلاستی چقدر هزینه خواهد داشت؟


 

هزینه عمل بینی می‌تواند بسته به عوامل مختلفی همچون هزینه‌های بیهوشی، آزمایشات پزشکی، داروهای تجویزی و غیره متغیر باشد.

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه