زبان خود را انتخاب کنید

non-surgical-nose-job-london22222

تکنیک‌های بسیاری برای جراحی زیبایی بینی گزارش شده‌اند. هر جراح  فکر می‌کند که روش او  مناسب تر از بقیه روش‌ها است. عملی که بدون درهم ریختن و آسیب رساندن به ساختار بینی، یکپارچگی غضروف، استخوان و پوست را به طور کامل حفظ می‌کند، تکنیک مناسبی است. این نوع روش‌ها، نتیجه ی دائمی و درازمدت را تضمین می‌کنند، زیرا ساختار داخل بینی در این نوع روش ها آسیب نمی‌بیند. امروزه بسیاری از جراحان از فناوری‌های لیزر با کمک رایانه برای عمل بینی استفاده می‌کنند. اگرچه جراحی لیزری جدید است، اما در این روش مداخله تنها به بخش یا قسمت‌هایی از بینی ممکن است و با استفاده از لیزر، نمی‌توان هر نوع غضروف یا استخوانی را برید. بر طبق تجربه جراح، این نوع جراحی بینی برای همه مناسب نیست و بسیاری از جراحان زیبایی بینی این روش را رد می‌کنند.

" دکتر جعفری پور کاربرد لیزر در جراحی بینی را کاملاً رد می‌کنند"

شما ممکن است در بسیاری از سایت‌های کلینیک‌های زیبایی تبلیغات زیادی درباره جراحی بینی بدون تیغ یا زیبایی بینی بدون جراحی به‌وسیله لیزر خوانده باشید، اما واقعیت این است که عمل زیبایی بینی با لیزر تغییر شکل چشمگیری را به وجود نمی‌آورد. در عمل زیبایی بینی با لیزر معنا ندارد. از لیزر تنها در عمل‌های جراحی چشم و پوست استفاده می‌شود. منظور از جراحی بینی با لیزر این است که خونریزی بعد از عمل کم باشد یا مثلاً بیمار با ورم بینی مواجه نشود، اما این مشکلات در واقع علائم طبیعی یک جراحی موفق بینی هستند، بعلاوه این مسئله که لیزر به هیچ وجه نمی‌تواند ساختار بینی را اصلاح کند. باید توجه داشت که در عمل زیبایی به‌هرحال باید استخوان را شکست و غضروف‌ها را برداشت، تا بینی شکل مناسبی متناسب با چهره بیمار و اهداف جراحی پیدا کند. پس جراحی با لیزر در علم جراحی بینی هیچ معنایی ندارد.

از لیزر چه استفاده‌ای در جراحی زیبایی بینی می‌شود؟


 

عمل لیزری بینی، فناوری پیشرفته لیزر فرکشنال دی‌اکسید کربن تحول عظیمی را در عرصه عمل‌های غیر جراحی جوان‌سازی پوست صورت، از بین بردن جای جوش، کوچک کردن منافذ پوست و کاهش چین‌وچروک ایجاد کرده و دوران بهبود این عمل‌ها را کوتاه‌تر کرده است. در جراحی بینی با لیزر، از لیزر برای درمان بینی‌های بزرگ و با پوست ضخیم و منافذ بزرگ استفاده می‌شود تا با بهبود شرایط پوست و کوچک کردن منافذ نتایج بهتری به دست آید. به‌علاوه با کاربرد لیزر پوست کشیده شده‌ی روی بینی پس از جراحی زیبایی سریع‌تر جمع و محکم می‌شود و بینی شکل زیباتری می‌یابد. همچنین جراحان زیبایی در دیگر نقاط صورت نیز برای جوان‌سازی پوست از لیزر بهره می‌گیرند؛ همانطور که گفته شد ، شما ممکن است در بسیاری از سایت‌های کلینیک‌های زیبایی تبلیغات زیادی درباره جراحی بینی بدون تیغ یا زیبایی بینی بدون جراحی به‌وسیله لیزر خوانده باشید، اما واقعیت این است که عمل زیبایی بینی با لیزر تغییر شکل چشمگیری را به وجود نمی‌آورد. بنابراین عمل زیبایی بینی با لیزر به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند در ساختار بینی تغییر ایجاد کند و یا جای تیغ و دستان هنرمند جراح را بگیرد.

استفاده از لیزر دی‌اکسید کربن در جراحی باز زیبایی بینی


 

لیزر دی‌اکسید کربن

بسیاری از بیماران ترجیح می‌دهند همزمان با جراحی زیبایی بینی عمل جوانسازی پوست صورت با لیزر را نیز انجام دهند تا در زمان صرفه‌جویی کرده باشند و نیازی به انجام چندباره عمل نباشد. بااین‌حال توصیه می‌شود نور لیزر به‌طور مستقیم روی ناحیه عمل شده بینی تابیده نشود.

 

 

استفاده از لیزر پس از جراحی زیبایی بینی


استفاده از لیزر پس از جراحی زیبایی بینی

جراح در لیزر درمانی پس از عمل زیبایی بینی با دقت سلول‌های پوست را با لیزر دی‌اکسید کربن درمان می‌کند. سطحی‌ترین لایه پوست با انرژی لیزر برداشته می‌شود تا لایه زیرین و سالم پوست نمایان شود. تکنیک‌های لیزر نیازی به بیهوشی عمومی یا موضعی ندارد و صرفاً برای این‌که بیمار گرما یا سوزش ملایم مربوط به انرژی لیزر را حس نکند، از کرم بی‌حس‌کننده استفاده می‌شود.

 

مراقبت‌های پس از  عمل جراحی بینی با لیزر


 

درست مانند مواقعی که دچار آفتاب‌سوختگی شدید می‌شوید، لیزر روی پوستتان می‌تواند التهاب و سوزش ایجاد کند، بنابراین باید پوست را با پاک‌کننده‌های ملایم و غیر خشک بشویید و سپس به آهستگی آن را خشک کنید. از مالش دادن پوست حین شست‌وشو جداً اجتناب کنید چون به پوست حساس و آسیب‌دیده صدمه‌ی بیشتری خواهید زد. رعایت این نکته پس از عمل به بهبودی سریع‌تر و از بین رفتن بهتر سوختگی و قرمزی روی بینی کمک می‌کند.

جراحی بینی با  لیزر بعد از جراحی زیبایی بینی برای چه کسانی مناسب است؟


 

این عمل برای همه مناسب نیست. در افرادی که از مشکلات انعقاد خون رنج می‌برند، مبتلابه دیابت (وابسته به انسولین) هستند یا به‌تازگی برنزه کرده‌اند این عمل می‌تواند پیامدها خطرناکی به همراه داشته باشد. افزون بر عوامل فوق، نوع پوست نیز در میزان اثر لیزر در پاک‌کنندگی جای اسکار جراحی تأثیر به سزایی دارد.

همان‌طور که گفته شد عمل جراحی بینی با لیزر  بعد از رینوپلاستی برای همه افراد قابل اجرا نیست و البته بسیاری از بیماران که پوست نازک و انحراف بینی کمتری دارد در واقع نیازی به انجام لیزر بعد از عمل بینی پیدا نمی‌کنند. بااین‌وجود اگر می‌خواهید این عمل با ایمنی کامل بر روی شما انجام پذیرد، باید قبل از انجام لیزر با پزشک جراح بینی صحبت کرده و تمام مشکلات سلامتی مانند سابقه دیابت و ... را با پزشک در میان بگذارید.

سوالات رایج عمل بینی لیزری


سوالات رایج عمل بینی لیزری

آیا بعد از جراحی زیبایی لیزری  بینی درد و کبودی ایجاد خواهد شد، آیا این عمل، زخمی از خود به جا می‌گذارد؟ 

پس از عمل جراحی معمولی، بعضی عوارض جانبی خاص (مانند کبودی، اِدِم و درد و غیره) ممکن است مشاهده شوند که از طول مدت عمل جراحی و روش مورد استفاده ناشی می شوند. در عمل‌های زیبایی بینی با تکنولوژی لیزر پیشرفته، مدت زمان عمل توسط تکنولوژی لیزر به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. تکنولوژی لیزر عوارض جانبی را به حداقل رسانده است. به این ترتیب عمل جراحی برای بیمار بسیار راحت شده است. بیمار پس از این عمل هیچ جراحتی ندارد.

آیا پس از جراحی فتیله گذاری داخل بینی استفاده می‌شود؟ 

فتیله گذاری بینی به عنوان گچ داخلی برای ثابت نگهداشتن بافت غضروف و ساختار استخوانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، که سیستم نگهدارنده داخل بینی، پس از جراحی‌های معمولی است. استفاده از فتیله گذاری بینی به عنوان گچ داخلی پس از عمل جراحی ‌زیبایی بینی با کمک لیزر لازم نیست، به این دلیل که این سیستم نگهدارنده بینی، شکسته یا قطع نمی‌شود.

چند روز باید در بیمارستان بمانم؟ 

بیماران می‌توانند بسته به توصیه جراح، همان روز بین 3 تا 4 ساعت پس از عمل جراحی، یا روز بعد به هتل برگردند. آنها باید 1 روز در بیمارستان و 4 روز در هتل بمانند. با این حال، بیماران می‌توانند در عرض 3-4 ساعت پس از عمل جراحی دوباره به زندگی اجتماعی خود بازگردند، تنها در روز پنجم برای باز کردن بانداژ، باید تحت کنترل و معاینه دکتر قرار بگیرند.

چند روز پس از عمل، بیمار می‌تواند به سر کار خود برگردد؟

بیماران می‌توانند 3-4 ساعت پس از عمل جراحی از بیمارستان خارج شوند و به زندگی اجتماعی خود بازگردند. در طی این دوره، آنها یک بانداژ روی بینی خود خواهند داشت که در روز پنجم پس از جراحی، برداشته خواهد شد. بیماران می‌توانند بعد از 5 روز، بدون وجود بانداژ روی بینی، به سر کار خود برگردند.

 چگونه می‌توانم بفهمم که آیا جراح من واجد شرایط است؟ 

جراحان پلاستیک واقعی تنها پزشکانی هستند که جراحی زیبایی را به عنوان بخشی از آموزش جراحی اجباری خود می‌آموزند. متأسفانه جراحان آموزش ندیده و پزشکان بسیاری که در واقع جراح نیستند، وجود دارند که عمل‌های جراحی پلاستیک انجام می‌دهند. این کار می‌تواند بسیار خطرناک باشد! اکثر آنها عمل را در مطب یا اتاق عمل خصوصی خود انجام می‌دهند چرا که آنها برای انجام این کار آموزش دیده نیستند و بنابراین نمی‌توانند اعتبار نامه‌ای برای انجام عمل در یک بیمارستان یا مرکز قانونی جراحی اخذ کنند. در این مطب‌ها است که بیشتر عوارض جانبی جدی رخ می‌دهند. نه اینترنت، نه دفترچه تلفن نمی‌توانند مراقبت شما باشند، در حقیقت، آموزش مناسب یا مدرک تحصیلی ضامن سلامتی شما می‌تواند باشد. اگر قصد دارید هزینه ای برای جراحی پلاستیکی  صرف کنید، ریسک بیجا نکنید. حداقل مطمئن شوید که جراح شما آموزش دیده و باتجربه در جراحی پلاستیک است و فقط به طور تفننی در کاری که در آن هیچ تخصص ندارد، مشغول نیست. متخصصین پوست پزشکان متخصص هستند نه جراح! آنها برای انجام عمل جراحی پلاستیک آموزش ندیده‌اند و هیچ کاری در این زمینه انجام نداده‌اند.

هنگام انتخاب یک جراح، حداقل مطمئن شوید که او آموزش مناسب را دیده باشد.

آیا ممکن است ایده‌ای در مورد اینکه بینی من بعد از لیزر ‌زیبایی بینی چگونه خواهد بود، به دست آورم؟

عکاسی دیجیتال همراه با تصویربرداری کامپیوتری می‌تواند به شما در مورد اینکه شما بعد از جراحی چگونه خواهید بود، ایده بدهد. فقط توجه به این نکته ضروری است که این تصاویر تنها به عنوان برآورد و نه تضمینی برای نتایج هستند. شما باید از تصاویر کامپیوتری به عنوان راهی برای اطمینان از اینکه شما و جراح شما برای رسیدن به یک هدف مشترک کار می‌کنید، استفاده کنید تا بتوانید در مورد تغییرات پیشنهادی موافقت داشته باشید.

در صورت مناسب نبودن عمل لیزری بینی، جراحی بینی بصورت باز وبسته چگونه انجام می‌شود؟ 

‌جراحی‌های زیبایی سنتی بینی از تکنیک "بسته" استفاده می‌کردند که در آن تمام برش‌ها در داخل سوراخ‌های بینی پنهان می‌شدند. در روش "باز" مدرن، عمل باز بینی، برش‌های داخل بینی به وسیله‌ یک برش پله ای شکل بر روی کلوملا (پل بین سوراخ‌های بینی) ایجاد می‌شوند. در روش "باز" امکان تجسم بیشتری برای جراح فراهم می‌شود و به ویژه برای مواردی که در آن باید کار زیادی در نوک بینی انجام شود و در بیمارانی که قبلاً یک جراحی بینی داشته اند، مورد استفاده قرار می‌گرد.

برای دیدن نتیجه نهایی اکثر جراحی‌های زیبایی، سه تا چهار ماه طول می‌کشد. با این حال، برای ‌جراحی زیبایی بینی، سال طول می‌کشد تا تورم به طور کامل برطرف شود و پوست با شکل جدید استخوان‌ها و غضروف‌های زیری خود تطبیق یابد.

آیا روش لیزر در اصلاح انسداد بینی همراه با انحراف تیغه بینی، مؤثر است؟

یک روش جدید لیزری که فقط نیاز به بیهوشی موضعی دارد، در درمان انسداد سوراخ‌های بینی همراه با انحراف تیغه بینی مؤثر است. این روش از گرمای تولید شده توسط یک لیزر برای برای رفع ناهنجاری‌های غضروفی استفاده می‌کند به طوری که این غضروف‌ها برای باز شدن سوراخ‌های بینی، صاف و شکل دهی می‌شوند.

تیغه‌ی بینی دیواره‌ی غضروفی است که سوراخ‌های بینی را تقسیم و از هم جدا می‌کند. افراد مبتلا به انحراف تیغه بینی، ممکن است در دیوراه‌های بینی خود سوراخ یا ناهنجاری‌های دیگری داشته باشند که می‌توانند سوراخ‌های بینی را مسدود کنند و باعث مشکلات  تنفسی مختلف شوند. جراحی سنتی برای حل این مشکلات از یک اسکالپل (چاقوی جراحی) برای بریدن فلپ‌های داخل بینی و تغییر شکل غضروف به صورت دستی استفاده می‌کرد و برای بستن زخم‌های جراحی نیاز به بخیه وجود داشت. این روش پرهزینه است و ممکن است بیمار برای بهبود کامل، مجبور به گرفتن مرخصی از کار شود. روش جدید از یک لیزر برای گرم کردن ناهنجاری‌ها تا زمانی که به اندازه کافی صاف شوند تا فشرده شوند یا طوری شکل گیرند که دیگر سوراخ‌های بینی را مسدود نکنند، استفاده می‌کند.

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه