زبان خود را انتخاب کنید

درمان چین و چروک دور چشم

چین و چروک دور چشم در سنین پایین، بیشتر به علت به کارگیری زیاد عضلات دور چشم ایجاد می‌شود ، اما در سنین بالا … این به کارگیری زیاد عضلات می‌تواند ژنتیکی و غیرارادی باشد اما چین‌هایی که در اطراف چشم و با افزایش سن در افراد ظاهر می‌شوند، به خاطر کاهش کلاژن در پوست این ناحیه است.

پس آنهایی که می‌گویند چروک دور چشم شان به خاطر خوابیدن روی گونه‌ها یا کارهایی از این قبیل است، کاملا در اشتباهند. شاید برخی از عوامل بیرونی بتوانند باعث تشدید چین و چروک‌های اطراف چشم شوند اما نمی‌توانند عامل آن محسوب شوند.

درمان چروک دور چشم، استفاده از کِرِم‌‌های نگهدارنده خاصی است که روند افزایش این چین‌ها را کند یا متوقف می‌کند اما آنها را از بین نمی‌برد. در ضمن، با تزریق آمپول بوتاکس اطراف چشم در سنین بالا، می‌توان چروک‌های آن را از بین برد. یک درمان جدید به نام لیزرفرکشنال هم می‌‌تواند راهکار خوب و مناسبی برای از بین بردن چروک دور چشم باشد.

کم خوابی، استرس و تغذیه نامناسب هم از جمله عوامل تشدیدکننده سیاهی دور چشم هستند اما لازم به ذکر است که ژنتیک و وراثت نقش بسیار پررنگی در سیاه بودن پوست اطراف چشم دارند. توصیه‌های مختلفی در مورد سن مناسب برای استفاده از کِرِم دور چشم بین مردم رایج است اما بهترین سن برای استفاده از کِرِم برای رفع چروک زیر چشم از 25 تا 30 سالگی به بعد است. پف چشم که معمولا در سنین بالا رخ می‌دهد، باید ابتدا از نظر مبتلا نبودن بیمار به ناراحتی‌های درونی مثل مشکل کلیه، کبد یا قلب بررسی شود. بعد از اینکه مطمئن شدیم بیمار، مشکل داخلی ندارد، کارهای درمانی او را آغاز می‌کنیم؛ چون علت اصلی پف کردن چشم‌ها در سنین بالا، هل دادن پوست به بیرون توسط چربی‌های زیرپوستی است. درمان این مشکل به سادگی با جراحی و برداشتن این چربی‌ها صورت می‌گیرد.

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه