زبان خود را انتخاب کنید

تغذیه برای کاهش ورم بینی |تغذیه مناسب برای انجام عملکرد طبیعی انسان، از جمله ضربان قلب و تنفس ریه‌ها ضروری است. هنگامی که فشار اضافی روی بدن وارد می‌شود و بدن در شرایط استرس‌زا، از جمله در هنگام رشد، ورزش، آسیب، بیماری، بارداری و شیردهی قرار می‌گیرد، نیازهای تغذیه‌ای تغییر می‌کند. عمل بینی درمانی استرس‌زا است زیرا در این درمان برش‌هایی ایجاد می‌شوند و بدن برای بهبود زخم‌ها تلاش می‌کند. بهترین تغذیه قبل از عمل بینی به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند تا با بروز عفونت مقابله و از بروز خونریزی بیش از حد جلوگیری و آن را درمان کند. تحقیقات نشان داده است که بهبودی مطلوب، شامل بهترین نتایج ممکن در کوتاه ترین دوره زمانی، هنگامی حاصل می‌شود که رژیم غذایی خاص و مکمل‌های رژیمی مصرف شود. مواد مغذی خاص برای ترمیم پوست، رگ‌های خونی، اعصاب و حتی عضلات و استخوان‌ها مورد نیاز است.  

تغذیه برای کاهش ورم بینی

اگر عمل بینی انجام داده‌اید، ممکن است قبل و بعد از عملتان، در مورد اجتناب از برخی غذاها هشدار دریافت کرده باشید. این راهنما به شما در آماده‌سازی نهایی قبل از روز مهم عمل کمک می‌کند. متخصص جراحی زیبایی سر و گردن قبل از جراحی بینی، به منظور تسریع بهبودی و کاهش تورم، در مورد رژیم غذایی مناسب به شما توضیح می‌دهد. شما می‌توانید هر گونه سوال خود را مطرح کنید و از انجام دستورالعمل‌ها اطمینان حاصل کنید.برای دریافت مشاوره در خصوص تغذیه مناسب برای کاهش ورم بعد از عمل بینی یا جهت رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌های03131312355 تماس حاصل فرمایید.

 


 چرا رعایت رژیم غذایی سالم کمک کننده است؟

کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای کمک به بهبود و نتایج جراحی بینی انجام دهید. به عنوان مثال، قبل و بعد از عمل جراحی، باید چند هفته یا بیشتر از مصرف سیگار خودداری کنید، زیرا سیگار کشیدن اکسیژن خون را می‌گیرد، که برای مکانیزم بهبودی بدنتان ضروری است. سیگار کشیدن همچنین خطر باز شدن دوباره زخم در محل شکاف و سایر خطرات جراحی را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، رعایت یک رژیم غذایی سالم و اطمینان از مصرف آب کافی، به شما کمک می‌کند تا با محافظت از روند طبیعی سم‌زدایی بدن، کاهش التهاب و ورم بینی، کاهش خطر ابتلا به خونریزی، ترغیب هضم مناسب و تحریک گردش خون کافی که همگی برای بهبودی بدن اساسی هستند، به بهترین نتایج زیبایی ممکن دست یابید.

تغذیه قبل از عمل بینی


 تغذیه قبل و بعد از عمل بینی برای کاهش ورم بینی

با در نظر داشتن این موضوع، قبل از انجام جراحی بینی خود انواع مختلفی از مواد غذایی (و نوشیدنی‌های) زیر را مصرف کنید:

  • میوه‌ها و سبزیجات، که بسیاری از آنها غنی از آنتی اکسیدان و فیبر هستند. از جمله :

اسفناج حقیقتا یکی از غذاهای سودمندی است که هر یک از ما می‌توانیم به رژیم غذایی خود اضافه کنیم. و قبل از جراحی، فواید حتی بیشتری در بر خواهد داشت! علاوه بر اینکه دارای ویتامین‌های A، B2، B6، K و فولات می‌باشد، همچنین حاوی مقادیر زیادی آهن است که می‌تواند حجم خون را افزایش دهد و به کاهش زمان بهبودی کمک کند. آناناس حاوی آنزیم پروتئولیتیک به نام بروملین است که از لحاظ علمی برای پیشگیری و کاهش تورم و کبودی اثبات شده است. اغلب مصرف آن به افرادی که از آسیب‌های ورزشی و آرتروز رنج می‌برند، و همچنین به افراد تحت جراحی بینی توصیه می‌شود.

  • منابع پروتئینی کم چرب که برای ساختن یا حفظ توده عضلانی ضروری هستند.
  • غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 که به حفظ انعطاف پذیری بافتها کمک می‌کند.
  • حداقل 64 اونس آب در هر روز برای کمک به سم زدایی و حمایت از فرایندهای فیزیولوژیکی تان لازم است.

پرهیزهای غذایی قبل از عمل بینی

رعایت یک رژیم غذایی مغذی، متعادل شامل اجتناب از مواد غذایی ناسالم نیز می‌باشد. این موارد عبارتند از:

  • کربوهیدرات‌های فرآوری شده ، از جمله ماکارونی، نان و غلات، که دارای ارزش غذایی کم هستند.
  • نمک، که می تواند فشار خون خود را افزایش دهد و در صورت مصرف بیش از حد، مقدار آب بدن را کاهش دهد.
  • شکر که در صورت مصرف بیش از حد، می تواند گلیکاتین را فعال کند، یعنی فرآیند فیزیولوژیکی که در آن پروتئین‌هایی که برای پوست سالم و انعطاف پذیر ضروری هستند، محکم و سخت می‌شود.
  • چربی‌های ناسالم مانند مارگارین و غذاهای سرخ شده در روغن فراوان

تغذیه بعد از عمل بینی


 

در طول فاز اولیه پس از عمل، ممکن است هنگام باز کردن دهان و جویدن دچار مشکل و ناراحتی شوید، زیرا دهان، فک و عضلات زیرین ممکن است در اثر آسیب جراحی دچار التهاب و تنگی شده باشند. علاوه بر این، ممکن است پس از جراحی بینی حالت تهوع و معده‌ای حساس داشته باشید. به همین علت، توصیه می‌شود که در چند روز اول غذاهای نرم و مایع مصرف کنید. از سوی دیگر، لازم است که از غذاهایی که نیاز به جویدن یا باز کردن زیاد دهان دارند، اجتناب کنید. غذاهای جویدنی و ترد نه تنها غذا خوردن را ناراحت کننده و به و گاها دردناک می کنند، بلکه حرکات بیش از حد صورت که ممکن است در جویدن مورد نیاز باشد، کبودی شما را افزایش می‌دهد و همچنین باعث کشیدگی پوست در حال بهبود شما می‌شود. نمونه‌هایی از غذاهای جویدنی که باید اجتناب شوند عبارتند از: گوشت سفت، سینه مرغ، ساندویچ‌های ضخیم، هویج خام و آب کرفس و سیب. در چند روز اول بعد از رینوپلاستی، باید از مواد غذایی تند و خیلی شور اجتناب کنید زیرا این غذاها ممکن است تورم را افزایش دهند. پس از جراحی بینی، در صورتی که دو روز پس از عمل جراحی خوراکی تند مصرف کردید و در همان شب دچار تورم قابل توجهی شدید، پزشک پیشنهاد می‌کند که بیمار حداقل دو هفته پس از جراحی از این نوع غذاها دوری کند. او همچنین پیشنهاد می‌کند که بیماران این نوع غذاها را به تدریج به رژیم غذایی خود اضافه کنند.

برچسب محصولات را بخوانید


 

قبل از بحث درباره مواد مغذی که باید قبل و بعد از رینوپلاستی اجتناب شود، چند نکته وجود دارد که اجتناب از آنها را راحت‌تر می‌کند. مهم است که در طی هفته‌های قبل و بعد از جراحی بینی، برچسب محصولات غذایی و نوشیدنی‌هایی که مصرف می‌کنید را بخوانید با موارد ناخواسته‌ای که حاوی مواد تشکیل دهنده‌ای که برای بهبودی نامناسب هستند و درمورد آنها بحث کردیم، مواجه نشوید. بسیاری از محصولاتی که انتخاب کنید ترکیبی از مواد مختلف هستند و مطمئنا اکثر آنها در نام تیتر محصول مشخص نیستند. هنگام خرید محصول برچسب آن را با دقت مشاهده کنید زیرا با اینکه تصور کرده اید محصولی بی‌ضرر برای مصرف قبل یا بعد از عمل بینی می‌باشد اما ممکن است حاوی موادی باشد که باید از آنها اجتناب شود. به عنوان مثال، بسیاری از نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های گازدار حاوی سدیم هستند که ممکن است باعث بدتر شدن تورم در مراحل بعد از عمل جراحی شود.

لیستی از غذاها تهیه کنید


 

تهیه فهرستی از تمام محصولاتی را که می‌خواهید در هفته قبل و بعد از رینوپلاستی در رژیم غذایی خود را وارد کنید، ایده خوبی است. این لیست باید تمام غذاها، نوشیدنی‌ها، گیاهان و ادویه‌ها را شامل شود. سپس این لیست را با محصولاتی که باید از آنها اجتناب شود و ما در این مقاله اشاره کردیم مقایسه کنید و تغییرات مناسب را به رژیم غذایی برنامه ریزی شده خود اعمال نمایید. مرحله نهایی باید شامل تعیین موارد موجود در این لیست باشد که شما در مورد آنها اطمینان ندارید و در صورت مراجعه قبل از عمل به پزشک یا متخصص بیهوشی و یا همکارن آنها باید بررسی شود. در این مرحله همچنین باید به پزشک خود در مورد هر داروی هومیوپاتی یا طبیعی، مکمل (ویتامین یا مواد معدنی) و داروهایی که می‌خواهید قبل و بعد از عمل جراحی بینی خود مصرف کنید، اطلاع دهید. شفاف سازی این اطلاعات، پزشک شما را قادر می سازد تا تعیین کند مواردی که مصرف می‌کنید، در دوره بهبودی مناسب است یا خیر و آیا لازم است قبل، در طول یا بعد از عمل اجتناب شود.

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه