زبان خود را انتخاب کنید

بسیاری از مردم به خصوص خانم ها از این که بینی بزرگی دارند، رنج می برند. به همین دلیل به جراح پلاستیک مراجعه می کنند تا بتوانند بینی خود را از طریق جراحی کوچک کردن بینی، کوچک کنند. بیماران در هر سنی برای انجام رینوپلاستی (جراحی زیبایی بینی) پذیرش می‌شوند اما باید در نظر بگیریم که رشد بینی تا در سنین چهارده تا شانزده سالگی هنوز به رشد کامل نرسیده است و به همین دلیل، ممکن است به مراجعین جوان‌ترمان توصیه کنیم، جراحی زیبایی بینی را تا زمان رسیدن به بلوغ، به تأخیر بیندازند. یکی از سؤالات رایج در مورد جراحی زیبایی بینی این است که چه تفاوتی بین عمل جراحی باز بینی و جراحی زیبایی بسته بینی بسته وجود دارد. این دو رویکرد متفاوت جراحی برای دسترسی و نمایان شدن چارچوب اسکلتی در زیر پوست بینی مورد استفاده قرار می‌گیرند. انتخاب بین تکنیک جراحی باز و بسته بینی توسط جراح زیبایی، بستگی دارد به اینکه اسکلت زیرین بینی چه تأثیری بر تغییرات مورد نظر در شکل و فرم بینی می‌گذارد. یکی از دیگر جراحی های زیبایی بینی، جراحی بینی عروسکی است، که باعث می‌شود چهره فرد از هر طرف بی‌نقص و متقارن دیده شود.جراحی بینی عروسکی یک روشی در  جراحی زیبایی است که بینی شما را به شکل بسیار ظریف و سربالا و سرسره‌ای  شکل می‌دهد. جراحی بینی یک انتخاب معمول و متداول برای مواقعی است که ظاهر نامناسب بینی به خاطر پوست ضخیم ایجاد شده باشد. از این تکنیک می توان به همراه عمل جراحی زیبایی استاندارد بینی در مواردی استفاده کرد که سر بینی یا پیاز آن به خاطر پوست ضخیم بسیار ضخیم باشد. در اغلب مواقع از این روش برای درمان مشکلات بینی به خاطر ایجاد آکنه روزاسه استفاده می‌شود. آکنه روزاسه یک عامل باکتریایی است که باعث ایجاد منافذ در پوست فرد می شود و در نتیجه آن تعداد زیادی جوش قرمز بر روی پوست فرد بیمار ایجاد می شود. در این شرایط روش درمانی مناسب استفاده از عمل جراحی بینی با لیزر است. در حالت‌هایی که فرد دچار شکستگی بینی شده، عمل بینی با لیزر مناسب نیست و کاربردی ندارد .

جراحی بینی می‌تواند اثری چشمگیر بر ظاهر شخص بگذارد. دکتر جعفری پور جراحی باتجربه و واجد شرایط برای انجام عمل زیبایی بینی شماست. هدف وی انجام عمل جراحی رینوپلاستی به بهترین شکل ممکن برای بیمارانش می‌باشد تا بدین طریق احساس امنیت و اطمینان آن‌ها را نسبت به خودشان، بیشتر کند.

انجام رینوپلاستی با هدف رفع مشکلات تنفسی


در مواردی که هدف اصلی از تقبل هزینه جراحی زیبایی بینی ، اصلاح ساختار داخل بینی به منظور رفع مشکلات تنفسی است، برخی از مراجعین ترجیح می‌دهند همزمان، عمل زیبایی بینی هم انجام دهند. هنگام جراحی رینوپلاستی(عمل بینی طبیعی)، رسیدن به تصویری قطعی از تغییرات موردنظر درمورد شکل بینی، برای بیمار و دکتر ارزش بالایی داردد.

 بررسی ها و ارزیابی های پیش از رینوپلاستی


. برای بیمار دانستن محدودیت‌ها وموانع احتمالی، از آنچه در جراحی پلاستیک زیبایی بینی دست‌یافتنی است، امری حیاتی است که اغلب منوط به قومیت و نژاد و نوع پوست شخص می‌باشد. در تمامی موارد جراحی زیبایی بینی، مسائل مربوط به زیبایی شناسی و عملکرد بینی، از اهمیت و لزوم یکسانی برخوردارند و نیاز است هر شخص بیمار به‌طور دقیق بررسی شده و تمامی صفات منحصر بفرد چهرۀ او به طور دقیق ارزیابی گردن

دکترجراح قبل از عمل بینی، ساختار بینی و تنفس‌ بیمار را مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌دهد. اگر بیمار اشکال ساختاری، انحراف تیغه بینی یا مستعد ابتلا به آلرژی یا حساسیت‌های بینی باشد، متوجه خواهد شد.

در طول ارزیابی رینوپلاستی، دکتر از نظر داخلی و خارجی، بینی بیمار را بررسی می‌کند. اندازه، شکل و کیفیت پوست بینی بیمار، به همراه ویژگی‌های کلی مربوط به صورت ، به‌طور دقیق ارزیابی و یادداشت‌برداری می‌شود. دکتر تصویربرداری کامپیوتری پیشرفته انجام داده و تصاویر گرفته می‌شوند تا در زمان مشاوره به صورت دیجیتالی ویرایش شده و نتایج بالقوه جراحی پلاستیک را نشان دهند. همچنین پزشک نمونه کارها و عکس های عمل زیبایی بینی بیماران قبلی را به بیمار نشان می‌دهد تا بیمار با اطمینان این عمل را انجام دهد. همچنین درمورد هزینه عمل بینی نیز با بیمار صحبت خواهد کرد.

هدف واقع بینانه در هر جراحی پلاستیک درخواست بهبودی نسبی است و نه رسیدن به کمال مطلوب. هیچ جراحی نمی‌تواند نتایج کار را صددرصد تضمین کند چون جراحی تنها به مهارت و تجربۀ جراح منوط نمی‌شود، بلکه به ماهیت مشکل ویژه بیمار،  وضعیت سلامتی، بافت پوست، استخوان‌ بندى بینی و قابلیت بهبودی بیمار نیز بستگی دارد.

جراحی زیبایی بینی چگونه انجام میگیرد؟


جراحی اصلی رینوپلاستی، جراحی بر روی دماغی است که قبل از جراحی بینی ، عمل نشده است که این نوع عمل می‌تواند از ترکیبی از کارهای ساده مثل کم کردن برآمدگی بینی، تا تغییر شکل پیچیدۀ کل بینی، متنوع باشد. مهم نیست که این روند تا چه حد ساده است، برای رسیدن به بهترین نتایج در عمل جراحی، به مهارت و دقت نیاز است. حتی ساده‌ترین جراحی رینوپلاستی که توسط  جراح بی‌تجربه انجام شود، می‌تواند نتایج ضعیف و نا‌مطلوبی به همراه داشته باشد.

جراحی زیبایی بینی به طور طبیعی یا کاهشی است یا افزایشی

جراحی زیبایی بینی کاهشی نوعی جراحی با هدف کاهش اندازه  و بهسازی شکل بینی است. معمولاً در این موارد، جراحی زیبایی بینی می‌تواند با تغییر شکل غضروف و استخوان‌های موجود درون بینی و حتی اگر نیاز باشد، استفاده از غضروف اضافه‌ی تیغۀ بینی(که بخشی از بینی است) به  نتایج مورد نظر دست یابد. در اکثر موارد، در جراحی بینی کاهشی نیازی به ماده خارجی یا پیوند از دیگر بخش‌های بدن نیست.

رینوپلاستی افزایشی یا غیر سفید پوستی

جراحی زیبایی بینی افزایشی یک عمل جراحی باهدف افزایش پل بینی(بخش‌ فوقانى‌ استخوان‌ بینی) و یا افزودن استحکام به نوک بینی است. در این موارد، غضروف پیوند می‌شود و حتی ممکن است از مواد مصنوعی ایمپلنت نیز در این نوع جراحی استفاده شود. رینوپلاستی افزایشی، توصیفی است از روند جراحی زیبایی بینی که مورد نیاز بسیاری از بیماران از نژادهای آفریقایی و آسیایی.

رینوپلاستی ترمیمی

11
 

بینی‌هایی که آسیب دیده‌اند یا قبلاً جراحی شده‌اند یا بد شکلی مادرزادی دارند ممکن است  به جراحی زیبایی بینی ترمیمی نیاز داشته باشند.

عموماً در جراحی زیبایی بینی ترمیمی، برای بازسازی آسیب‌های ساختاری بینی به گرفتن پیوند غضروف از بینی، گوش یا دنده بیمار نیاز می‌باشد. در شرایطی خاص بافت‌های فیبر مانند که از آنها به عنوان نیام‌ یا فاسیا (fascia) یاد می‌شود از برشی کوچک در پوست سر گرفته می‌شوند و به‌عنوان پیوند نرم، جهت باسازی نوک بینی یا پرکردن کاستی‌ها و کمبودهای پل بینی (بخش‌ فوقانى‌ استخوان‌ بینی) مورد استفاده قرار می‌گیرند. غضروف برداشته شده از گوش برای تغییر شکل و بازسازی نوک بینی مناسب است، اما اغلب فاقد استحکام و استقامت لازم برای برخی از فرایندهای مربوط به جراحی‌های رینوپلاستی ترمیمی، رینوپلاستی‌ اصلاحی و رینوپلاستی افزایشی  است.غضروف پیوندی گوش از طریق برشی کوچک در جلوی لالۀ گوش یا از بریدگی پشت گوش برداشت می‌شود. جای زخم معمولا به خوبی التیام می‌یابد و معمولاً قابل توجه نیست. غضروف پیوندی گوش معمولا شکل گوش را تغییر نمی‌دهد. اگر پیوندهای متعدد، محکم یا بزرگ مورد نیاز باشد غضروف دنده، منبع مناسب‌تری برای این کار است.

استفاده حداقلی از پانسمان بینی

با بستن تمامی بریدگی‌ها و برش‌ها به طور دقیق،  برخی از جراحان برای مهار خونریزی و فشار داخلی بافت‌ها به محل، به استفاده از پانسمان پشتیبان درون بینی روی می‌آورند .

بعد از جراحی رینوپلاستی


جراحی زیبایی بینی عموماً یک پروسه غیر حساسیت‌زا است. درحالیکه بسیاری از بیماران کمترین رنج و عوارض بعد از عمل بینی را تجربه می‌کنند، برخی دیگر ممکن است  تنها در چند روز اول با مصرف قرص‌های ضد درد خوراکی ، احساس راحتی کنند. در همۀ این موارد دکتر برای فراهم‌ آوردن موجبات راحتی بیمار، نسخه‌ای همراه با دستورالعمل‌های مورد نیاز به بیمار ارائه می‌کند.

میلۀ(استخوان‌ بندى) حفاظتی بینی به مدت هفت تا ده روز در محل خود باقی می‌ماند. کبودی سراسری در طول هفته اول پس از عمل ناپدید می‌شود که البته می‌توان با استفاده از آرایش و گریم آن راپنهان کرد. ورم معمولاً بعد از 48 ساعت پس از عمل جراحی به اوج خود می‌رسد سپس با گذشت هر روز از میزان آن کاسته می‌شود ؛ محو شدن باقیمانده‌ی ورم، ممکن است چندین هفته یا چندین ماه  به درازا بکشد، اما  به طور نمونه فقط در ناحیۀ نوک بینی این اتفاق می‌افتد.

بعد از جراحی زیبایی بینی ممکن است پوست کرخت شود اما عموماً در طول فرایند بهبودی برطرف می‌شود. درموقع عمل جراحی اضافی یا اصلاحی شاید به بهینه‌سازی نتیجه رینوپلاستی نیاز باشد.

برای جراحی‌تان از دستورالعمل‌ها پیروی کنید

هیچ عمل جراحی بدون ریسکِ عوارض و نتایج نامطلوب نیست . انتخاب یک جراح متخصص بسیارماهر و باتجربه، وقوع بسیاری از خطرات احتمالی را به حداقل می‌رساند.

خطرات جراحی زیبایی بینی


درک مزایا و معایب عمل جراحی بینی می‌تواند به بیمار کمک کند تا اگر پروسۀ پیشنهاد شده گزینۀ مناسبی باشد، تصمیم به جراحی بگیرد.

خطرات مربوط به جراحی زیبایی بینی عبارتند از:

  • درد، ممکن است باقی بماند
  • کرختی پوست، ممکن است باقی بماند
  • تورم و تغییر رنگ پوست
  • جمع شدن مایع شفاف در زیر زخمی که ممکن است نیاز به تخلیه داشته باشد.
  • جمع شدن خون زیر زخم سربسته، که باید بیرون کشیده شود.
  • عفونت
  • بهبود نامناسب زخم، کندی بهبود
  • پارگی رگ کوچک روی بینی
  • اختلالات ظاهری پوست
  • زخم نامساعد، گوشت اضافه(جای زخم شدید)، زخم داخلی/چسبندگی
  • گسترش تغییرات به لوله‌ى تنفسى‌ بینی بعد از عمل جراحی
  • کاهش حس بویایی
  • آسیب دیدن عصب
  • واکنش به داروها
  • بافت‌ مردگى‌ پوست یا مرگ پوست (1500 درصد محتمل‌تردر افراد سیگاری)
  • امکان تجدید جراحی زیبایی بینی برای بهبود نتایج

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه