زبان خود را انتخاب کنید

جراحی بسته ی زیبایی بینی تیپ پلاستیکی

تیپ پلاستیکی یک راه پزشکی برای زیبایی و از بین بردن عیب نوک بینی است. جراحی بینی در سراسر جهان بسیار گسترش یافته است که در ایران نیز یکی از پر طرفدارترین جراحی ها می باشد. عمل جراحی بینی به دو روش باز و بسته انجام می شود که در این مقاله هم درباره ی جراحی بسته ی زیبایی بینی و هم درباره ی جراحی باز زیبایی بینی صحبت خواهیم کرد. در جراحی بسته ی زیبایی بینی برش هایی در داخل سوراخ های بینی ایجاد می کنند. در این روش فقط ایرادات ظاهری و جزئی بینی اصلاح می شود و تغییرات زیادی در ساختار بینی صورت نمی گیرد. جراحی بسته ی زیبایی بینی برای مشکلاتی مانند تقارن نوک بینی و بدشکلی هایی که زیاد پیچیده نباشند مناسب است. کسانی که بینی آن ها دچار ضرب دیدگی شدید شده و یا میزان پیچیدگی و کج بودن بینیشان شدید و بزرگ است جراحی بسته ی بینی گزینه ی مناسبی برای این افراد نمی باشد.

روش انجام جراحی بسته ی زیبایی بینی

 در جراحی بسته ی زیبایی بینی برش ها در داخل بینی ایجاد می شوند و هیچ برشی در ظاهر بینی دیده نمی شود. در این روش اگر پیچیدگی بینی شدید نباشد حدود دو ساعت زمان بر می باشد اما اگر پیچیدگی شدید باشد عمل زیبایی سه ساعت طول می کشد. در این روش از عمل زیبایی بعد از اینکه حفره های داخل بینی برش زده شدند پزشک پوستی را که روی استخوان ها و غضروف بینی قرار دارد بالا میزند تا بتواند به ساختار های بینی دسترسی داشته باشد و جراحی را ادامه دهد . جراح با توجه به مشکل بینی بیمار خود با جا به جا کردن غضروف مورد نظر و یا حتی در بعضی از موارد با برداشتن کمی از بافت بینی جراحی را ادامه می دهد. بعد از به پایان رسیدن جراحی برش های ایجاد شده با استفاده از بخیه بسته می شوند سپس روی بینی گچ گذاشته میشود و بیمار تا زمانی که هوشیاری کامل خود را بدست بیاورد در اتاق ریکاوری می ماند. بسیاری از افراد به دلیل دیده شدن جای برش ها در اطراف بینی کسانی که جراحی کرده اند از انجام عمل بینی صرف نظر می کنند که جراحی بسته ی زیبایی بینی برای این افراد مناسب می باشد. در جراحی بسته ی بینی به دلیل اینکه بافت های بسیار کمتری شکافته می شوند بعد از عمل ورم بینی بسیار کمتر خواهد بود . بسیاری از انسان ها فکر می کنند که هزینه ی جراحی بسته ی بینی بالا است در صورتی که بستگی به عوامل گوناگونی از جمله : جراحی بسته ی بینی اولین جراحی فرد بوده یا صرفا جهت ترمیم و اصلاح جراحی قبلی می باشد ، یکی از عوامل تاثیر گذار در هزینه ی این جراحی وجود مشکلات عملکردی بینی مانند مشکلات سینوسی می باشد ، تجربه و میزان معلومات جراح و ..دارد.

جراحی باز زیبایی بینی

اکنون میخواهیم کمی درباره ی جراحی باز زیبایی بینی اطلاعاتی بدست آوریم. در جراحی بینی به روش باز در پایه ی میانی بینی یک برش می زنند و پوست بینی را بالا میبرند تا جراح قسمت مورد نظر را به طور کامل مشاهده نمیاد. در اکثر مواقع جراحی باز زیبایی بینی نسبت به جراحی بسته اولویت دارد زیرا در این صورت جراحی به صورت مستقیم انجام می شود. جراحی باز زیبایی بینی مزایایی دارد که این مزایا عبارتند از : در این نوع از جراحی پزشک توانایی و قدرت مانور بیشتری دارد ، پروتز گذاری راحت تر انجام می گیرد ، اگر بینی بد فرم و پیچیدگی آن زیاد است جراحی به روش باز نتیجه ی بهتری می دهد ، و همانطور که گفته شد جراح دید بیشتری دارد و..

این نکته را باید بدانید که بریدن یا نبریدن پره های بینی به سایز و اندازه ی پره ها و سوراخ های بینی بستگی دارد و هیچ ربطی به روش جراحی باز زیبایی بینی و جراحی بسته ی زیبایی بینی ندارد برای مثال اگر پره های بینی بیمار بزرگ باشد که نیاز به کوچک تر کردن آن می باشد روش دیگری جز برش دادن کناره های بینی وجود ندارد. حدود 15 الی 20 سال است میان مردم مساله ی جراحی باز زیبایی بینی بهتر است یا جراحی بسته ی زیبایی بینی مطرح است که این دو نوع از جراحی به شرایط بینی و بدنی بیمار و مشکلات آن بستگی دارد که پس از مشورت با متخصص جراح بینی مشخص می شود که چه نوع جراحی برای فرد مناسب است.

تفاوت های روش جراحی بسته ی زیبایی بینی و روش جراحی باز زیبایی بینی

 دو روش باز و بسته ی جراحی بینی تفاوت هایی باهم دارند که در ادامه به آنها می پردازیم : در روش باز جراحی بینی برش در ناحیه ی پایک میانی بینی داده می شود و پوست بینی را از طریق برش دادن در ناحیه ی لبه داخلی پره ها بالا می زنند تا دسترسی مستقیمی به نوک بینی و پشت بینی داشته باشند و در انتها مخاطی غضروف لترال فوقانی را از تیغه ی میانی جدا کرده و جراحی بینی را انجام می دهند اما در روش بسته ی جراحی بینی برش ها در داخل بینی و بین غضروف ها زده می شوند و از طریق همین برش ها برخلاف جراحی به روش باز بدون اینکه برش خارجی صورت گیرد به نوک بینی و پشت ان دسترسی پیدا می کنند. در روش بسته میزان دسترسی و دید مستقیم به نوک بینی کمتر از روش باز می باشد و افرادی که نوک بینی آن ها نیاز به تغییرات زیادی دارد روش جراحی باز روش مناسب تری نسبت به جراحی بسته می باشد. پزشکان مختلف بر اساس تجربه هایی که دارند جراحی به روش باز یا به روش بسته را انتخاب می نمایند اما در مواردی مثل جراحی بینی ترمیمی و بینی هایی که به شدت گوشتی می باشند و نوک بینی آن ها نیز بسیار بزرگ می باشد معمولا روش باز به دلیل دید و دسترسی مستقیم نسبت به روش بسته ارجحیت دارد. و روش جراحی بسته ی بینی نیز برای بینی های استخوانی که نیازمند دستکاری و تغییرات کمتر می باشند مناسب است. در جراحی بینی به روش بسته مدت زمان انجام جراحی نسبت به جراحی باز کمتر است و همانطور که در بالا گفتیم حدود دو ساعت طول می کشد. همچنین در روش جراحی بسته نیز تورم بینی نسبت به روش باز بسیار کمتر است.

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه