زبان خود را انتخاب کنید

مقدمه

آبریزش بینی پس از جراحی بینی یکی از مشکلات متداول و ناراحت‌کننده است که بعضی از افراد پس از انجام این نوع جراحی ممکن است با آن مواجه شوند. در ادامه به توضیح عوامل موثر بر آبریزش بینی پس از جراحی بینی و راهکارهای پیشگیری و درمان آن می‌پردازیم.

 allergies after rhinoplasty 1

آیا آبریزش بینی از عوارض جانبی جراحی بینی است؟

آبریزش بینی به عنوان یک عارضه دراز مدت در جراحی بینی به حساب نمی آید و معمولا پس از گذشت 3 تا 5 هفته پس از عمل جراحی، رفع می شود.
در نتیجه اگر پس از جراحی بینی، بیش از 5 هفته همچنان این عارضه وجود داشته باشد، احتمالا عوامل جانبی مانند حساسیت، علت ایجاد آن است و نیاز به مراجعه به پزشک و انجام اقدامات درمانی وجود خواهد داشت.
البته در این مورد جای نگرانی نیست، زیرا معمولا آبریزش بینی به راحتی قابل درمان است.

عوامل موثر بر آبریزش بینی پس از جراحی

1. تغییرات ساختاری بینی: برخی از افراد ممکن است به دلیل تغییرات ساختاری بینی، از جمله کاهش ضخامت غضروف‌ها یا افزایش اندازه اندام‌های غشائی، به آبریزش بینی پس از جراحی بینی دچار شوند.

2. عوارض جراحی: برخی از عوارض جراحی بینی مانند التهاب، خونریزی داخلی، یا انسداد مجاری هوا می‌تواند باعث آبریزش بینی پس از جراحی شوند.

3. عوامل فیزیولوژیک: فعالیت‌های فیزیولوژیک مانند عطسه کردن، خارش بینی، یا استفاده از داروهایی که تاثیر بر جریان خون دارند، نیز می‌توانند آبریزش بینی را تشدید کنند.

allergies after rhinoplasty 2

روش‌های پیشگیری و درمان

1. پیشگیری پیش از جراحی: انجام مشاوره کامل با پزشک و اطمینان از درک کامل روند جراحی و عوارض ممکن، می‌تواند به پیشگیری از آبریزش بینی کمک کند.

2. استفاده از داروها: استفاده از داروهای ضد التهاب و ضد باکتریایی توسط پزشک معالج برای کنترل التهاب و جلوگیری از عفونت‌ها می‌تواند موثر باشد.

3. استفاده از کمپرس های سرد: استفاده از کمپرس های سرد بر روی بینی برای کاهش التهاب و کنترل خونریزی می‌تواند به کاهش آبریزش بینی کمک کند.

4. پیگیری مراحل بازسازی: پیگیری مراحل بازسازی بینی و دنبال کردن راهنمایی‌های پزشک می‌تواند به کاهش عوارض پس از جراحی، از جمله آبریزش بینی، کمک کند.

5. مشاوره با پزشک: در صورت بروز هرگونه عارضه پس از جراحی، مشاوره با پزشک و اطلاع‌رسانی از وضعیت به او، می‌تواند به بهبود سریع‌تر عوارض کمک کند.

 

در نتیجه با اتخاذ اقدامات لازم در جهت پیشگیری و همچنین پیگیری مراحل درمانی توسط پزشک، می‌توان از آبریزش بینی پس از جراحی بینی جلوگیری کرد یا در صورت بروز، عوارض آن را کاهش داد.

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه