زبان خود را انتخاب کنید

نوجوانان1 نوجوانان تقریباً بیش از هر گروه سنی دیگر تحت تأثیر همسالان خود قرار می‌گیرند. ظاهر فیزیکی نوجوانان نقش مهمی در اعتمادبه‌نفس آن‌ها برای حضور در اجتماع ایفا می‌کند. برای بسیاری از نوجوانان، بینی بیش‌ازحد بزرگ یا بدشکل می‌تواند باعث اذیت شدن، خجالت، و ناراحتی آن‌ها شود.  رینوپلاستی در نوجوانان کمک می‌کند تا ظاهر بینی بهبود یابد و همچنین متناسب چهره حفظ شود و حمایت عاطفی از گروه سنی بسیار حساس صورت گیرد. نوجوانان تقریباً بیش از هر گروه سنی دیگر تحت تأثیر همسالان خود قرار می‌گیرند. ظاهر فیزیکی نوجوانان نقش مهمی در اعتمادبه‌نفس آن‌ها برای حضور در اجتماع ایفا می‌کند. برای بسیاری از نوجوانان، بینی بیش‌ازحد بزرگ یا بدشکل می‌تواند باعث اذیت شدن، خجالت، و ناراحتی آن‌ها شود.  رینوپلاستی در نوجوانان کمک می‌کند تا ظاهر بینی بهبود یابد و همچنین متناسب چهره حفظ شود و حمایت عاطفی از گروه سنی بسیار حساس صورت گیرد.

 چه موقع نوجوانان می‌توانند رینوپلاستی داشته باشند؟


نوجوانان باید جراحی زیبایی بینی را تا زمانی که بینی به‌اندازه واقعی‌اش برسد به تعویق بیندازند. رشد  بینی معمولاً در حدود 15 یا 16 سالگی برای دختران و یک یا چند سال بعد برای پسران اتفاق می‌افتد.

چگونه بینی با افزایش سن تغییر می‌کند؟


مناطق مختلف بینی به طرق مختلف تغییر می‌کنند. بینی توسط یک چارچوب غضروفی استخوانی حمایت می‌شود. قسمت فوقانی بینی توسط استخوان پشتیبانی می‌شود در حالی که قسمت پایینی در نزدیکی سوراخ‌های بینی با غضروف پشتیبانی می‌شود.با گذشت زمان غضروف ضعیف‌تر می‌شود و این اتفاق معمولاً باعث می‌شود که نوک بینی به سمت پایین کشیده شود. قسمت استخوانی بینی نیز ضعیف می‌شود اما حرکت نمی‌کند.پوست بینی عملاً نازک‌تر می‌شود اما چربی پوست افزایش می‌یابد. افزایش در چربی پوست سبب می‌شود که پوست سنگین‌تر شود و عروق بیشتری داشته باشد که باعث می‌شود نوک بینی به سمت پایین کشیده شود. استخوانی که از زیر بینی مفاصل را پشتیبانی می‌کند شروع به جمع و کوچک شدن می‌کند و این از دست دادن حمایت نیز به افتادگی نوک بینی کمک می‌کند.

آیا بینی با افزایش سن رشد می‌کند؟


نوجوانان3 پاسخ به این سؤال هم بله و هم خیر است. با افزایش سن بینی رشد نمی‌کند بلکه تغییر شکل می‌دهد که غالباً باعث می‌شود بینی بزرگ‌تر به نظر برسد.ازآنجاکه حمایت از نوک بینی کاهش می‌یابد و بینی شروع به افتادن می‌کند، بینی از طرف جوانب یا روبه‌رو بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. علاوه بر این، قوز موجود در بینی هم بزرگ‌تر به نظر می‌رسد یا حتی افتادگی بینی باعث ایجاد قوز کوچک می‌شود.فلش روبه پایین جهت حرکت نوک بینی با افزایش سن را نشان می‌دهد. خط قرمز تصویری از ظاهر پیش بینی شده برای بینی  بعد از افتادگی نوک بینی را نشان می‌دهد. این تصویر نشان می‌دهد که چگونه بینی از منظر جانبی کشیده‌تر است و به نظر می‌رسد که با افزایش سن بینی رشد می‌کند.

انواع رینوپلاستی


انواع رینوپلاستی عبارتند از:

  • از بین بردن قوز روی بینی
  • صاف کردن پل بینی
  • تغییر شکل نوک بینی
  • افزایش یا کاهش اندازه بینی‌ها
  • ترمیم بینی پس از آسیب
  • باز کردن مجدد راه تنفس
  • بزرگ‌تر یا کوچک‌تر کردن بینی

جراحی زیبایی بینی می‌تواند برای تغییر چهره یا به دلایل پزشکی انجام شود. برای مثال برخی از افراد ممکن است نیاز به جراحی داشته باشند تا مشکل موجود در غضروف، که سوراخ‌های بینی را از هم جدا می‌کند، را ترمیم کنند.  سایر افراد ممکن است فقط بخواهند بینی خود را کوچک‌تر کنند.

قبل از انجام جراحی زیبایی بینی در نوجوانان


قبل از رینوپلاستی بینی نوجوانان و والدین یا سرپرستان آن‌ها باید به‌طور کامل با جراح صحبت کنند و همه خطرات و مزایا را بررسی کنند. ارتباط صادقانه بین نوجوان، والدین و جراح برای موفقیت عمل بسیار مهم است.بسیاری از جراحان پلاستیک قبل از انجام عمل جراحی باهم مشورت می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که نوجوانان به‌اندازه کافی بالغ شده‌اند تا بتوانند عمل بینی انجام دهند، عمل را به دلایل صحیح انجام می‌دهند و انتظارات واقعی در مورد نتایج دارد. به‌عنوان مثال این تفکر که تغییر شکل بینی تمام زندگی شما را تغییر خواهد داد و باعث محبوبیت بیشتر شما خواهد شد  واقعیت ندارد.

پس از انجام جراحی زیبایی بینی


پس از رینوپلاستی، بهبودی نیازمند صبر و پشتیبانی خانواده و دوستان است.  شما باید حداقل 24 ساعت بعد از عمل سر خود را بالاتر از حد معمول نگه دارید و درد و تورم نیز وجود دارد که می‌تواند با دارو و کمپرس سرد کنترل شود.بعضی افراد با دیدن تورم و ظاهر صورت بلافاصله پس از عمل نگران می‌شوند اما هنگامی که تورم کاهش می‌یابد، قرمزی ناپدید می‌شود و بینی کاملاً شکل می‌گیرد از جراحی راضی هستند. اگرچه این شکل‌گیری می‌تواند هفته‌ها طول بکشد اما اکثر افراد نتایج جراحی را دوست دارند.

خطرات رینوپلاستی در نوجوانان چیست؟


همه‌ی جراحی‌ها دارای خطراتی هستند که شامل خونریزی، عفونت و واکنش آلرژیک به بیهوشی است. خطرات رینوپلاستی عبارتند از:

  • بی‌حسی
  • خونریزی بینی
  • زخم در پایه بینی
  • ظاهر شدن رگ‌های خونی عروق کوچک روی سطح پوست
  • ورم
  • آسیب عصبی دائمی
  • نیاز به جراحی دوم یا سوم

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه