زبان خود را انتخاب کنید

پیش تر در مقاله ی  آناتومی و ساختمان بینی به بررسی ساختار بینی پرداختیم . بر اساس ساختار بینی انواع بینی عبارتند از : گوشتی ، استخوانی و نیمه استخوانی یا غضروفی. در این مقاله صرفا به بینی استخوانی می پردازیم.

یکی از راهکارهای اصلاح ناهمواری های سطح بینی تزریق فیلر است. اما متاسفانه این یک راهکار موقت است . امروزه جراحی های زیبایی بینی استخوانی بسیار پرطرفدار است که به منظور اصلاح شکل و اندازه ی بینی انجام می شود. با جراحی زیبایی قوز یا برآمدگی بینی برداشته می شود و ظاهر کلی بینی بهبود می یابد.

49 2

ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که آیا بینی من استخوانی است؟

ویژگی های بینی استخوانی:

انواع مختلفی از شکل های بینی وجود دارد که یکی از آنها بینی استخوانی است. این نوع بینی دارای استخوان و غضروف محکمی است و میزان چربی در این بینی نسبت به مدل گوشتی کمتر است. از نظر ظاهری برآمدگی قوزی شکلی بر روی پل بینی دارد. تیغه بینی در این نوع معمولا برجسته تر است. بینی های کج و عقابی نیز در این دسته قرار دارند.

بینی های استخوانی نسبت به بینی های گوشتی پوست نازک تر و انعطاف پذیری بیشتری دارند. لذا جراح دست باز تری در تغییر فرم بینی دارد. نتایج جراحی بر روی بینی استخوانی و نسبت به بینی های گوشتی بهتر است.

علل نیاز به عمل بینی استخوانی:

 ازبین بردن برآمدگی یا قوز بینی:  قوز بینی جلوه ای نامطلوب به ویژه از نمای نیمرخ دارد. با برداشتن استخوان اضافه شکل ظاهری بینی اصلاح می شود.

پل بینی پهن: در بیمارانی که پل بینی شان عریض است ، نیاز به نزدیک تر شدن استخوان های بینی برای باریک شدن بینی وجود دارد. معمولا این استخوان پهن را با تکنیکی به نام استئوتومی اصلاح می کنند.

برطرف کردن انحراف بینی: ضربه به بینی و شکستگی می تواند باعث کجی بینی شود. همچنین یکی از دلائل کجی بینی رشد نامتعادل بینی در دوران کودکی ست. برای رفع مشکلات تنفسی، انحنای مادرزادی، همچنین بهبود شکل ظاهری بینی و تقارن صورت عمل اصلاح انحراف بینی استخوانی انجام می شود.

011

علل به وجود آمدن قوز بینی:

ژنتیک: انحنای مادرزادی و ژنتیک یکی از علل به وجود آمدن قوز بینی است

آسیب های محیطی: ضربه به بینی و شکستگی می تواند باعث ایجاد قوز یا کجی بینی شود.

بهترین زمان برای عمل بینی استخوانی:

با افزایش سن شکل و اندازه ی بینی تغییر می کند. عیوب ظاهری بینی به خصوص در سن بلوغ بیشتر نمایان می شود. بنابراین سن مناسب برای عمل بینی استخوانی زمانی است که بینی فرد به اندازه ی واقعی اش برسد. بهتر است دختران جراحی بینی را تا 15 الی 16 سالگی به تعویق بیندازند . همچنین پسران نیز تا 17 الی 18 سالگی صبر کنند.

انواع جراحی بینی استخوانی:

عمل بینی استخوانی را به دو صورت طبیعی و عروسکی انجام می دهند. تفاوت آن ها در فاصله ی بین نوک بینی و لب بالایی است. این فاصله در بینی های طبیعی بین 90 تا 95 درجه و در بینی های فانتزی بین 105 تا 115 درجه است.

افرادی که دارای بینی استخوانی هستند کاندیدای خوبی برای رینوپلاستی عروسکی هستند. از ویژگی های بینی عروسکی می توان به اندازه کوچک بینی، بالا بودن نوک آن و وجود قوس کوچکی بر روی بینی اشاره کرد.

23 1

به طور خلاصه:

دستیابی به ظاهری طبیعی و وجود تناسب و هارمونی بین اجزای صورت یکی از مهمترین دلائلی است که بیماران برای جراحی بینی استخوانی مراجعه می کنند. انتخاب جراح حاذق و با دانش به روز شده یکی از تاثیرگذارترین عوامل موفقیت جراحی است. دکتر مسعود جعفری پور با سابقه ی سال ها تجربه در جراحی بینی های استخوانی می توانند مشکلات بیمارانی که بینی استخوانی دارند را برطرف سازند و عملکرد کلی بینی را بهبود بخشند.

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه