زبان خود را انتخاب کنید

31

ظاهر نامناسب و بد گردن، چانه، رفع غبغب یا فک افتاده، شایع‌ترین مشکلات مربوط به یک سوم پایینی صورت هستند که بطور مستقیم یا غیر مستقیم موجب ایجاد خط فک نازیبا می‌گردند. یک خط فک متناسب نشان‌دهنده‌ی جوانی، سلامتی و جذابیت می‌باشد. داشتن خط فکی زیبا معمولاً به معنای داشتن یک مرز مشخص در فک پایین است که مستقیماً از زاویه‌ی فک پایین به چانه امتداد دارد. ساختار استخوانی مناسب تنها در هنگامی قابل مشاهده است که پوست و چربی روی آن نیز دارای ساختار مناسبی باشد.

چرا افراد در جستجوی انجام بزرگ کردن چانه هستند؟


 

  • جلو آوردن بیشتر چانه (بهبود خصوصیات صورت)
  • متوازن کردن مشخصات صورت (برای مثال چانه و بینی)
  • مردانه کردن خط فک
  • اصلاح چانه‌ی ضعیف یا فرورفته
  • اصلاح چانه‌ی دارای شکل نامشخص
  • ایجاد ظاهری مثلثی‌تر در پایین صورت
  • کم کردن اثر خط لبخند

علت ها و دلایل بزرگ کردن چانه با تزریق ژل و چربی


تزریق ژل در چانه و تزریق چربی در چانه، به عنوان روش‌های بدون جراحی برای بزرگ کردن چانه استفاده می‌شوند. تزریق ژل و چربی در فک و چانه برای افرادی که نافرمی چانه بسیار مختصری دارند، قابل استفاده است. با این وجود به علت موقتی بودن این درمان‌ها، دکتر جعفری‌پور برای کسانی که دوست دارند از روشی دائمی برای هماهنگ کردن چانه و فک‌شان با سایر اجزای صورت استفاده کنند، پیشنهاد استفاده از پروتزهای فک و چانه و یا جراحی جلو کشیدن چانه را می‌دهند.

گاهی نیز ممکن است فرد تصمیم به جراحی یا گذاشتن پروتز در چانه را داشته باشد ولی هنوز راجع به سایز مناسب پروتز برای صورتش و یا شکل صورتش بعد از جراحی و پروتز مطمئن نیست. در این حالت دکتر جعفری‌پور به بیماران خود ابتدا استفاده از روش‌های بدون جراحی را برای دیدن نتیجه و تصمیم‌گیری بهتر به بیماران پیشنهاد می‌کند. در صورتی که بیمار از شکل جدید فک و یک سوم پایین صورت خود راضی بود در مرحله بعد می‌توان از یکی از روش‌های دائمی استفاده کرد.

استانداردهای یک خط فک زیبا


32

  • چانه در 3 میلی‌متری خطی که عمود بر خط افقی رسم شده بین دو چشم است، قرار دارد.
  • با قرار دادن یک خط‌کش صاف بر روی نوک بینی و چانه، لب پایینی با خط‌کش تماس پیدا نمی‌کند.
  • با نگاه کردن از نیمرخ، لب‌ها اندکی خط فرضی بین گودی زیر بینی تا چانه را قطع می‌کنند.
  • شکل چانه بصورت یک خم ملایم S شکل از لب‌ها تا چانه می‌باشد.
  • اجزای بالایی، میانی و پایینی صورت به نسبت 1:1:1 می‌باشند.

روش‌های بزرگ کردن چانه بدون جراحی


 

بزرگ کردن چانه بدون جراحی جدیدترین تکنیک با حداقل تهاجم است که معمولاً در مطب دکتر جعفری‌پور بدون بی‌حسی، بخیه یا ایجاد جای زخم انجام می‌گیرد.

در این روش از تزریق ژل در چانه و یا تزریق چربی در چانه برای فرم دادن و زیبایی چانه استفاده می‌شود.

تزریق ژل در چانه

ژل‌ها از جمله Juvederm، Sculptra یا Radiesse را می‌توان در استخوان‌های گونه یا اطراف استخوان چانه برای سفت کردن پوست و شکل‌دهی به ناحیه‌ی چانه و فک استفاده کرد تا ظاهر چانه را اصلاح نمود. این ژل‌ها را می‌توان بطور مستقیم در ناحیه چانه تزریق کرد تا حجم آن را زیاد کرد و چانه و خط فک متناسب‌تری را شکل داد. نتایج تزریق ژل به چانه می‌تواند قابل توجه باشد و بلافاصله بعد از درمان مشاهده شود. نتایج مانند تمام پرکننده‌های جذب‌شونده موقت هستند. کمی تورم و قرمزی در اطراف ناحیه‌ی درمان را می‌توان برای چند روز پس از هر روش انتظار داشت و طبیعتاً هرچه این ناحیه بزرگ‌تر باشد، ناراحتی بیشتری وجود خواهد داشت. اگرچه ژل‌ها خطر عوارض جانبی کمتری به همراه دارند، اما شما باید پیش از انجام درمان با پزشک متخصص زیبایی مشورت کنید.

تزریق چربی در چانه

پرکننده‌های پوستی گزینه‌های مناسبی برای سنجیدن اینکه آیا بزرگ کردن چانه برای شما مناسب است، می‌باشند، زیرا غیر دائمی هستند اما نتایج کاملاً مشابهی را به شما می‌دهند. از طرف دیگر در صورتی که بخواهید نتایج دائمی‌تری داشته باشید، پروتز چانه با تزریق چربی بهترین گزینه برای اجتناب از جراحی است.

تزریق چربی در چانه شامل برداشتن چربی از بدن خود بیمار به نواحی دیگری از بدن می‌باشد. در روش دکتر جعفری‌پور، تزریق چربی در چانه یکی از روش‌های معمول جوان‌سازی صورت است. این روش غالباً با لیفت صورت، لیفت گردن و جراحی لیفت پلک ترکیب می‌گردد. در فرآیند تزریق چربی در چانه، چربی بدن خود بیمار با استفاده از میکرولیپوساکشن از نواحی دارای چربی زیاد که معمولاً پایین شکم و ران‌ها می‌باشد، برداشته می‌شود.

از آنجایی که انتقال چربی متکی بر انتقال سلول‌های زنده‌ی چربی به نواحی مورد نظر است، نتایج کلی حاصل از آن برای مدت طولانی و معمولاً چندین سال ماندگار هستند. حجم نواحی اطراف چانه در همه‌ی افراد در اثر افزایش سن از دست می‌رود، دکتر جعفری‌پور از روش انتقال چربی (ترمیم با چربی یا تزریق چربی نیز نامیده می‌شود) در اطراف چانه استفاده می‌نماید تا این ناحیه به جای اینکه تنها بزرگ گردد، صاف و خوش‌تراش نیز بشود. اگر هدف بزرگ کردن چانه و جلو آوردن آن باشد، پروتز چانه سیلیکونی ارجح می‌باشد که موجب بهبود قابل ملاحظه‌ی ساختار آن می‌گردد.

انواع چانه‌های عقب‌رفته


 

1- طول نسبتاً کوتاه چانه

چانه‌ی عقب‌رفته با علائم خفیف را می‌توان با تزریق چربی در چانه یا پرکننده در چانه و بدون جراحی اصلاح کرد.

33

2- فک عقب‌رفته

در این حالت نقطه‌ی مرکزی چانه باید از طریق جراحی و همراه با تزریق چربی در چانه جابه‌جا شود.

34

3- چانه‌ی دارای عقب‌رفتگی شدید

از آنجایی که اصلاح ساده‌ی چانه ممکن است ظاهر طبیعی ایجاد نکند، کل محدوده‌ی پایینی فک باید به بیرون کشیده شود و یا دو عمل جراحی بر روی فک انجام شود.

35

بزرگ کردن چانه نه تنها موجب اصلاح چانه می‌گردد بلکه حالت چهره‌ی خوشایندتری را نیز ایجاد می‌کند، گردن را کشیده‌تر می‌نماید و خط فک مشخص و خوش‌تراشی نیز در نتیجه‌ی آن حاصل می‌شود.

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه