زبان خود را انتخاب کنید

33

فرقی ندارد که چقدر وزن کم کرده باشید یا چقدر در مراقبت از ظاهر خود دقت داشته باشید، به نظر می‌رسد افتاگی پوست مشکلی است که خلاص شدن از آن غیر ممکن است و حتی می‌تواند باعث شود نازپرورده‌ترین افراد نیز ظاهری نامناسب و شلخته داشته باشند. بدون توجه به اینکه این شرایط در نتیجه کاهش وزن، بارداری یا سایر موارد مانند آن ایجاد شده باشد یا خیر، افتادگی پوست صورت یک مشکل رایج در بین افراد مختلف می‌باشد که روش‌های درمان مناسب برای رفع شلی پوست وجود دارد.

هیچ چیز بیشتر از افزایش سن بر شلی پوست و افتادگی آن تاثیر ندارد. این شرایط معمولاً به دلیل قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید ایجاد می‌شود و در نتیجه آن کلاژن و فیبرهای ارتجاعی پوست تجزیه می‌گردند. دکتر جعفری پور می‌تواند با استفاده از روش‌های مختلف مشکل افتادگی پوست و شلی پوست شما را درمان کند. در مواقعی که شلی پوست و افتادگی پوست کم باشد، دکتر جعفری پور از روش‌های درمانی غیر تهاجمی مثل انواع روش‌های لیزر درمانی برای رفع مشکل استفاده می‌کند. اما زمانی که افتادگی پوست زیاد باشد، روش‌های غیر تهاجمی تاثیر چندانی در سفت کردن پوست و رفع افتادگی ندارند. به این ترتیب لازم است از روش‌های جراحی برای دستیابی به نتیجه درمانی مطلوب استفاده شود.

دستیاران دکتر جعفری پور در مطب ایشان آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه روش‌های مختلف درمان شل شدن و افتادگی پوست هستند. جهت دریافت مشاوره، طرح سوال و گرفتن نوبت می‌توانید با شماره تلفن 36266851-031 با ما تماس حاصل فرمایید.

چرا  انسان دچار شلی پوست و افتادگی می‌شود؟


 

آیا تا کنون به خطوط ریز ایجاد شده در نتیجه قرار گرفتن صورت خود بر روی پشتی در هنگام بیدار شدن از خواب برخورد کرده‌اید؟ این خطوط معمولاً هنگامی که جوان‌تر هستید کمی زودتر از زمانی که میانسال می‌شوید، از روی صورت شما پس از بیدار شدن محو می‌شوند. این شرایط به این دلیل ایجاد می‌شوند که با بالا رفتن سن، تولید کلاژن و الاستین پوست کاهش پیدا می‌کند. به این ترتیب قابلیت ارتجاعی پوست و نیز توانایی آن برای حفظ ظاهر طبیعی به تدریج کاهش می‌یابد. در نتیجه می‌توان بیان کرد که یکی از بزرگترین دلایل شلی و افتادگی پوست صورت گذشت زمان است.

بسیاری از اتفاقاتی که برای ما در گذشته افتاده در آینده روی زندگی ما تاثیر می‌گذارند. برای مثال قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید باعث می‌شود ذخیره کلاژن و الاستین پوست تجزیه شود و به این ترتیب دیگر پوست نمی‌تواند به سادگی خود را ترمیم کند. این شرایط باعث ایجاد چین و چروک، ساختار ضعیف و در نهایت افتادگی یا شلی پوست در سنین بالاتر خواهد شد.

در صورتی که شما به صورت غیر عادی قبل از تاثیرگذاری عامل زمان با مشکل افتادگی پوست مواجه شدید، تعدادی از عوامل می‌توانند باعث ایجاد این مشکل شده باشند. یکی از رایج‌ترین این دلایل کم کردن مقدار زیادی وزن در طول یک دوره زمانی کوتاه است. این شرایط به این دلیل ایجاد می‌شود که پوست شما هنگام کاهش سریع وزن زمان کافی را برای جمع کردن خود و انطباق با اندازه‌های جدید بدن در اختیار ندارد. به این ترتیب با کاهش وزن همراه با کاهش سطح چربی بدن، پوست به مدت زمان طولانی‌تر برای انطباق با شرایط جدید نیاز دارد و به همین خاطر گاهی اوقات صبر و شکیبایی بهترین کاری است که فرد می‌تواند در هنگام مواجه شدن با این مشکل انجام دهد. بطور مشابه بارداری نیز می‌تواند باعث شود بسیاری از زنان با مشکل افتادگی پوست و شلی پوست پس از رشد بسیار زیاد ناحیه شکم در مقایسه با حالت طبیعی آن روبرو شوند.

علیرغم شرایطی که باعث ایجاد مشکلات ظاهری برای پوست می‌شوند، امروزه نیازی نیست که افراد با ظاهر نامطلوب پوست خود کنار بیایند. به این ترتیب افراد دچار مشکل در این رابطه می‌توانند از روش‌های مناسب برای درمان شلی پوست استفاده کنند. در ادامه برخی روش‌های درمان قابل استفاده برای رفع مشکل افتادگی و شل شدن پوست مورد بررسی قرار گرفته است.

سفت کردن پوست با روش‌های غیر جراحی


 

آیا شما فرد مناسبی جهت استفاده از روش‌های غیر جراحی برای سفت کردن پوست خود هستید؟

برخی از دلایلی که بر اساس آنها ممکن است شما به دنبال استفاده از روش‌های غیر جراحی برای سفت کردن و رفع شل شدگی پوست خود باشید، به شرح زیر هستند:

  • ایجاد مشکلات خفیف تا متوسط افتادگی پوست در ناحیه صورت، گردن، دست‌ها و شکم
  • افتادگی پوست و ایجاد پوست اضافه پس از انجام عمل جراحی
  • تمایل به بهبود کیفیت پوست در نقاط مختلف بدن
  • عدم تمایل به استفاده از روش‌های تهاجمی‌تر همچون عمل جراحی برای درمان شلی پوست

34

در این شرایط جهت دستیابی به بهترین نتایج معمولاً به چند جلسه درمان نیاز است.

چگونه روش‌های درمان غیر جراحی برای سفت کردن پوست انجام می‌شوند؟

در این شرایط با توجه به کیفیت پوست و ناحیه خاص تحت درمان، جراح ممکن است یکی از روش‌های توضیح داده شده زیر را برای درمان بیمار مورد استفاده قرار دهد. به این ترتیب قبل از شروع درمان پوست بیمار از مواد آرایشی تمیز شده و شستشو داده می‌شود. استفاده از برخی روش‌های درمانی در این حالت نیازمند قرارگیری یک لایه ژل نازک بر روی پوست است که برای مثال در این زمینه می‌توان از درمان با امواج مافوق صوت (اولتراسوند) نام برد. همچنین با توجه به نوع دستگاه مورد استفاده برای درمان، از داروهای مسکن خوراکی یا تزریق مواد بی‌حسی برای بیمار با توجه به تشخیص پزشک ممکن است، استفاده شود.

امواج رادیویی (رادیوفرکانسی)

مراحل درمان با روش رادیوفرکانسی به شرح زیر هستند:

  • ناحیه تحت درمان معاینه شده و علامت گذاری می‌شود.
  • به منظور راحتی و ایمنی بیمار، پوست وی خنک می‌شود.
  • سر مخصوص دستگاه بر روی پوست بیمار قرار داده می‌شود.
  • امواج رادیویی از طریق دستگاه به بافت‌های عمیق پوست نفوذ کرده و با گرم کردن نواحی تحت درمان، باعث تحریک تولید کلاژن در محل می‌شود.
  • در طول درمان بیمار با کمی احساس لرزش و نیز احساس خنکی و گرمی مواجه می‌شود.
  • لایه بالای پوست بیمار بطور منظم خنک می‌شود.

پرتو تشدید شده پالسی (IPL)

مراحل درمان با روش IPL به شرح زیر هستند:

  • در صورتی که پوست ناحیه صورت بیمار تحت درمان می‌باشد، لازم است از عینک محافظ بر روی چشم‌های بیمار استفاده شود.
  • از یک دسته مخصوص برای مدیریت فرآیند خنک‌سازی مستمر در هنگامی که پرتو مادون قرمز لایه‌های عمیق پوست را گرم می‌کند، استفاده می‌گردد.
  • در این روش ممکن است فرآیند درمان یک یا چند بار تکرار شود.

اولتراسوند

مراحل درمان با روش اولتراسوند به شرح زیر هستند:

  • ناحیه تحت درمان معاینه شده و علامت‌گذاری می‌شود.
  • از ژل مخصوص امواج مافوق صوت بر روی پوست بیمار استفاده می‌شود.
  • دسته مخصوص دستگاه بر روی پوست بیمار قرار گرفته و تصویر لایه‌های زیرین پوست بر روی مانیتور نمایش داده می‌شود. به این ترتیب جراح می‌تواند وضعیت ناحیه تحت درمان را در صفحه نمایش خود مشاهده نماید.
  • امواج مافوق صوت خارج شده از دستگاه باعث گرم شدن ناچیز ساختارهای نگهدارنده پوست می‌شوند و به این ترتیب بدون وارد شدن آسیب به سطح پوست، این ساختارها ترمیم می‌گردند.

چه مدت نتایج این روش‌های درمانی دوام و ماندگاری دارد؟

نتایج اکثر روش‌های درمانی مورد استفاده برای رفع افتادگی پوست از یک تا سه سال بطور میانگین دوام و ماندگاری دارند. پس از گذشت این دوره ممکن است لازم باشد روش درمانی به منظور حفظ نتایج ایجاد شده بر روی فرد بیمار تکرار شود.

به منظور ایمنی و نیز حفظ ظاهر زیبا و سالم برای بیمار، مهم است که فرد به مطب جراح پلاستیک خود برای انجام معاینات بعدی در فواصل زمانی تجویز شده توسط پزشک مراجعه کند و هرگونه تغییر ایجاد شده در پوست خود را به دقت تحت نظر داشته باشد. به این ترتیب بیمار نباید درباره تماس گرفتن با جراح و طرح سوالات یا نگرانی‌های خود تردید نماید.

سفت کردن پوست با روش‌های جراحی


 

روش‌های درمانی غیر تهاجمی مورد استفاده برای سفت کردن پوست برای همگان مناسب نیستند. در صورتی که شما با مشکلات شدید افتادگی پوست مواجه هستید، بهتر است از روش‌های جراحی برای درمان خود استفاده کنید. با وجودی که این روش‌ها تهاجمی هستند، دیگر جایز نیست وقت و پول خود را برای سایر روش‌های درمانی که احتمالاً نتیجه مناسب برای شما به همراه ندارند، صرف کنید. امروزه روش‌های مختلف و متعدد به این منظور وجود دارد و با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تکنیک‌های مورد استفاده در این درمان‌ها، سطح تهاجم این روش‌های درمانی بسیار کمتر از قبل می‌باشد.

به عنوان نمونه برای رفع افتادگی شدید پوست صورت، افراد بیمار می‌توانند از عمل جراحی لیفت صورت استفاده کنند. این روش درمانی برای افرادی مناسب است که با علائم پیری مواجه شده اند و در حقیقت این روش در موارد بسیار نادر برای افراد زیر 40 سال تجویز می‌شود. لیفت صورت به این دلیل یک انتخاب مناسب است که تمام ناحیه صورت را تحت درمان قرار می‌دهد و نتایج حاصل از آن بدون نیاز به تکرار درمان ماندگار و بلند مدت می‌باشند. در صورتی که افتادگی پوست شما عمدتاً در نواحی اطراف چشم‌ها ایجاد شده است، عمل جراحی بلفاروپلاستی یا لیفت ابرو می‌تواند برای رفع مشکل شما مناسب باشد. این عمل جراحی معمولاً با بی‌حسی موضعی و در طول مدت 30 دقیقه انجام می‌شود. به این ترتیب بلفاروپلاستی و لیفت ابرو می‌توانند از ساده‌ترین و ایمن‌ترین روش‌های درمانی مورد استفاده در جراحی پلاستیک باشند. به هر حال می‌بایست به خاطر داشته باشید که هیچ روش درمانی بدون خطر نیست و به همین دلیل لازم است همواره از خدمات جراحان متخصص و شناخته شده برای این درمان‌ها استفاده شود.

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه