زبان خود را انتخاب کنید

labkhandd

 

رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی عملی است که تغییری چشمگیر و در عین حال طبیعی را در بینی و در نتیجه در چهره ایجاد می‌کند. عمل بینی تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود و در آن جراح برش‌هایی را در نقاط نامشخص به گونه‌ای ایجاد می‌کند که بتواند استخوان بینی و بافت غضروف را تغییرشکل دهد.

مهارت، ذوق هنری و تخصص جراح سه مولفه حیاتی برای دستیابی به نتیجه‌ای زیبا و طبیعی است. جراح باید دقت کند که مقدار زیادی از بافت یا بالعکس مقدار بسیار کمی از بافت را جدا نکند. چنانچه در عمل ترمیمی بینی لازم باشد که بافت پیوندی برای بالا بردن نوک بینی به کار برده شود، جراح باید نهایت دقت را در شکل دادن به بینی به کار برد. چنانچه عمل بینی به دست جراح مجرب و با تکنیک صحیح انجام شود، عمل به هیچ وجه عملکرد بینی را مختل نخواهد کرد. درهر حال با توجه به تغییر دلخواه ممکن است عمل عوارض زیبایی ثانویه‌ای را در پی داشته باشد.

آیا عمل بینی می‌تواند لبخند را تغییر دهد؟


برخی بیماران نگران تاثیر عمل بینی بر حرکت لب یا شیوه لبخند زدن هستند. اما آیا عمل بینی واقعاً لبخند را تغییر می‌دهد؟ پاسخ منفی است.

پیش از هر چیز باید بدانید که هر گونه تغییر در حرکت لب بالا معمولاً مربوط به انجام عمل بر روی نوک بینی می‌شود. شکل دادن پل بینی یا صاف کردن بینی شکسته و کج لبخند را تغییر نمی‌دهد. اما اگر نوک بینی با زدن بخیه‌هایی خاص ثابت شود یا اگر غضروف برای رفع افتادگی بینی یا بالا بردن نوک بینی به نوک بینی پیوند زده شود، لب بالا برای مدت کوتاهی پس از جراحی سفت خواهد بود. علت احساس سفتی در لب این است که غضروف پیوندی ضمن ایجاد ساختار لازم برای اصلاح نوک بینی، آن را محکم‌تر و سفت‌تر نیز می‌کند تا نوک بینی موقعیت جدید خود را حفظ کند و دیگر هنگام لبخند زدن پایین نیاید. به علاوه پیوند غضروف پایداری نوک بینی را در دراز مدت بهبود می‌دهد تا بینی در گذر زمان کمتر تغییر کند.

labkhandd1

ممکن است به مدت یک تا دو هفته پس از جراحی حس کنید که لبخندتان به اندازه گذشته واضح نیست. این حس غالباً از این موضوع نشأت می‌گیرد که نوک بینی و لب بالا تا چند هفته پس از جراحی تاحدی بی‌حس است و به همین دلیل لبخندتان به نظرتان عجیب می‌آید. پس از گذشت حدود یک هفته لبخندتان به نظر دیگران تفاوتی با گذشته نخواهد داشت و انتظار می‌رود که لبخند ظرف مدت کوتاهی به حالت عادی برگردد. بنابراین می‌توانید با رضایت از بینی جدید و زیبای خود لبخند به لب بیاورید و سال‌های متمادی از یک بینی خوش‌فرم با ساختاری سالم و پایدار برخوردار شوید.

جراح کلیه عوارض جانبی احتمالی و اثرهای موقتی مربوط به عمل بینی را به بیمار اطلاع می‌دهد. جراحان مجرب و ماهر بیماران را برای اتخاذ تصمیم مناسب راهنمایی می‌کنند و مزایای جراحی بینی را شرح می‌دهند. اگر می‌خواهید بینی زیباتر و خوش فرم‌تری داشته باشید، برای مشاوره جامع و مفید با یک جراح سرشناس تماس بگیرید.

آیا لبخند زدن و خندیدن می‌تواند بر نتیجه عمل بینی اثر بگذارد؟


برخی بیماران پس از عمل بینی می‌ترسند که لبخند بزنند، چون نگرانند که مبادا لبخند زدن باعث جابجا شدن یا حرکت کردن بینی شود و بر نتیجه عمل اثر بگذارد. البته اگر رینوپلاستی به درستی انجام شود، لبخند زدن باعث تغییر کردن بینی نخواهد شد. روند التیام، نرم شدن و ایجاد بافت همبند، از جمله  رشد مجدد اعصاب حسی پس از دو هفته همچنان ادامه دارد. اگر تا دو هفته بعد از عمل بینی را به شدت نگیرید یا فعالیت‌های سنگین را تا یک هفته بعدتر انجام ندهید، لبخند زدن هیچ مشکلی را ایجاد نخواهد کرد. ناراحتی و دردی که در اثر حرکت کردن عضلات صورت هنگام لبخند زدن حس می‌کنید، نیز به تدریج از بین می‌رود. خندیدن نیز اگر شدید نباشد، منعی ندارد. اما باید مراقب باشید که بینی‌تان را چین نیاندازید و حرکت ندهید. به خاطر داشته باشید که احتمالاً تعداد زیادی بخیه داخل بینی‌تان وجود دارد که نمی‌توانید آنها را ببینید، بنابراین هر چه تنش کمتری را به بینی وارد کنید، بهتر است.  

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه