از آنجایی که مراقبت های بعد از جراحی تاثیر بسیار زیادی در نتیجه ی عمل دارد، پس از جراحی لیفت لب مراقبت‌های مختلفی لازم است انجام شود تا بیمار سریعتر بهبود یابد. توصیه‌های پزشک بسته به نوع جراحی و وضعیت خاص هر فرد متفاوت است اما به صورت کلی مراقبت‌های لیفت سانترال لب شامل موارد زیر است:

استراحت:

تا چند روز اول به خصوص 24 ساعت اول پس از جراحی ، بهتر است دراز بکشید و استراحت کنید . توجه داشته باشید که هنگام استراحت از خوابیدن روی صورت و دهان خودداری کنید و با استفاده از یک الی دو بالشت سر و شانه ی خود را بالاتر از سطح زمین قرار دهید.

aftereyebrowlift 2

استفاده از کمپرس سرد

استفاده از کمپرس سرد یا یخ می‌تواند در کاهش ورم و درد مؤثر باشد. یخ را در کیسه های یخ یا در پارچه های مخصوص قرار دهید و آن را مستقیما بر پوست نگذارید. قرار دادن پک های یخ حداقل تا 48 ساعت ضروریست.

استفاده ی به موقع داروها

مصرف به موقع داروهای ضد درد یا ضد التهاب تجویز شده بسیار مهم است.همچنین در صورت تجویز پزشک ممکن است لازم باشد که از آنتی‌بیوتیک برای پیشگیری از عفونت استفاده کنید.

اجتناب از قرارگیری در معرض مستقیم آفتاب

حدود 2 ماه پس از عمل از قرارگیری در معرض نور خورشید خودداری کنید چرا که باعث قرمزی و کبودی ناحیه ی جراحی شده می شود. استفاده از کرم ضدآفتاب هنگام بیرون رفتن از منزل ضروریست.

تغذیه

در 24 ساعت اول غذای نرم و آبکی که نیازی به جویدن نداشته باشد میل کنید. در روزهای بعد تا زمان بهبودی کامل از مصرف غذاها و نوشیدنی‌های تحریک‌کننده که می‌تواند منجر به بروز عفونت شود خودداری کنید. مصرف مایعات به مقدار کافی نیز روند بهبودی را تسریع می بخشد.

محدود کردن حرکات صورت

پیشنهاد می‌شود حداقل تا چند روز اول پس از جراحی حرکات زیادی در صورت انجام ندهید و از باز کردن بیش از حد دهان خودداری کنید تا زخم‌ها زودتر بهبود پیدا کنند. عطسه،خمیازه، خندیدن و دیگر حرکات دهان اگر به آرامی صورت نگیرد ممکن است موجب باز شدن بخیه ها شود. همچنین در هفته های آغازین پس از جراحی از انجام ورزش سنگین خودداری کنید. بعد از دو حدود دو هفته می توانید ورزش کنید.

aftereyebrowlift 1

توجه به بهداشت دهان

از آنجایی که حفظ بهداشت دهان و لبها بسیار مهم است، یک مسواک کوچک و نرم تهیه کرده و به آرامی و با دقت مسواک بزنید.

مرطوب نگه داشتن لب ها

سعی کنید با استفاده از کرم ها و لوسیون های مخصوص همیشه لبهای خود را مرطوب نگه دارید .

اجتناب از سیگار کشیدن

در 2 هفته ی پس از جراحی از سیگار کشیدن خودداری کنید. مصرف نیکوتین روند بهبود زخم را کند می کند.

رعایت بهداشت ناحیه ی جراحی

• هر روز محل جراحی را با توجه به دستورالعمل ارائه شده تمیز کنید.
  • عدم استفاده از لوازم آرایشی در 10 روز پس از جراحی حائر اهمیت است.
  • بعد از میل نمودن غذا محل جراحی را به آرامی با آب ولرم تمیز کنید.

aid4188962 v4 728px Recover from Eye Surgery Step 3 Version 2

سعی کنید توصیه‌های دکتر مسعود جعفری پور را دقیقاً دنبال کنید و در صورت مشاهده ی هر گونه علائم غیر معمول یا داشتن نگرانی خاصی با ما تماس بگیرید.