زبان خود را انتخاب کنید

Rhinoplasty

عمل جراحی رینوپلاستی بیشتر با عنوان جراحی پلاستیک بینی، عمل جراحی زیبایی بینی یا جراحی بینی شناخته می‌شود. رینوپلاستی عمل جراحی است که شامل تغییر شکل بینی می‌باشد. همچنین می‌تواند یک عمل زیبایی باشد که توسط جراح به منظور بهبود ظاهر بینی صورت می‌گیرد و یا یک روش پزشکی لازم برای بهبود تنفس از راه بینی و یا ترکیبی از هر دو باشد.

عمل جراح زیبایی بینی جهت ایجاد هماهنگی بینی با سایر اجزای صورت، و ظاهری طبیعی و جذاب برای بیمار انجام می‌شود. به منظور تسهیل ارتباط بین جراح و بیمار، جراح ممکن است از تصویر کامپیوتری برای ایجاد یک مولفه‌ی بصری در حین گفت‌گو بهره بگیرد تا نتیجه واقعی و زیبایی جراحی را بر اساس اهداف بیمار به او نشان دهد. در طول مشاوره جراح به منظور برآورده کردن بهتر خواسته‌های خاص شما جزئیات اهدافتان را بررسی می‌کند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در زمینه جراحی بینی، روش‌های متخصصین ما یا رزو نوبت می‌توانید با شماره‌ 03136266851 تماس حاصل نمایید.

درک فلسفه‌ی رینوپلاستی (جراحی زیبایی بینی) با دکتر جعفری پور


هدف دکتر جعفری پور ایجاد یک بینی زیبا و جذاب است که عملکرد تنفسی خوبی دارد و با سایر اجزای صورت متناسب باشد. اغلب برای تطابق انتظارات جراح و بیمار نیاز به چند جلسه مشاوره خواهد بود.

دلایل کلی نیاز بیماران به جراحی زیبایی بینی


Reasons

 

دلایل متعددی برای نیاز بیماران به عمل جراحی بینی وجود دارد. بر همین اساس با توجه به خواسته‌ها، نیازها و شرایط فیزیکی بیمار چالش‌های بسیار مختلفی برای جراح وجود دارد. شایع‌ترین دلایل درخواست عمل جراحی زیبایی بینی عبارتند از:

  1. برداشتن قوز بینی یا برآمدگی روی پل بینی
  2. اصلاح کجی بینی با تراز کردن استخوان‌ها بینی. بهبود زاویه بین بینی و لب بالا.
  3. کوتاه یا بلند کردن طول بینی
  4. افزایش یا کاهش بیرون‌آمدگی نوک بینی
  5. کوچک کردن سوراخ‌های بینی در صورت نیاز، صاف کردن انحراف تیغه بینی و در نتیجه بهبود تنفس
  6. کاهش حجم فیلترهای هوا (شاخک‌های بینی) و بهبود تنفس.

بهترین متقاضیان عمل


بهترین متقاضیان برای جراحی تغییر شکل بینی انتظارات واقع بینانه‌ای از آنچه که با عمل جراحی به دست می‌آید، دارند. برای اطمینان از دستیابی به بهترین نتایج بیماران باید از لحاظ جسمی، احساسی و مالی آمادگی انجام این عمل زیبایی را داشته باشند. انجام تحقیق پیش از انجام عمل و یافتن بهترین جراح زیبایی بینی با توجه به نیازهای شما از اهمیت زیادی برخوردار است.

انواع رینوپلاستی


Rhinoplast

  • رینوپلاستی اولیه: به عمل جراحی بینی برای بار اول، چه به هدف زیبایی و چه عملکردی اطلاق می‌شود. عمل رینوپلاستی اولیه با از بین بردن استخوان و غضروف اضافه از زیر پوستی که بینی را پوشانده انجام می‌گیرد. در برخی موارد، گرافت‌های غضروف برای کمک به تغییر شکل ساختار بینی اضافه می‌شوند. پس از ایجاد تغییر در ساختارهای نگهدارنده‌ی بینی، پوست بر روی چارچوب جدید بینی قرار می‌گیرد تا بینی ظاهر جدید خود را پیدا کند. این تغییرات ممکن است بسته به نیازهای بیمار جزئی یا چشمگیر باشند.
  • رینوپلاستی ثانویه: بیمارانی که قبلاً عمل جراحی زیبایی بینی را انجام داده‌اند و می‌خواهند برای بهتر شدن ظاهر آن، عمل اصلاحی انجام دهند. رینوپلاستی ثانویه (اصلاحی) حاکی از این است که بیمار پیش‌تر یک یا چند عمل رینوپلاستی داشته است. اغلب بیمارانی که به دنبال جراحی رینوپلاستی ثانویه هستند، دارای بینی با ظاهری غیر طبیعی یا دچار گرفتگی هستند. هدف از جراحی همواره ایجاد بینی با ظاهری طبیعی، عملکرد مناسب و داشتن هماهنگی با سایر اجزای صورت می‌باشد. برای انجام این کار اغلب نیاز به بازسازی و تغییر شکل ساختار زیرین غضروف و استخوان با استفاده از گرافت‌های غضروفی بدست آمده از گوش یا دنده است. مانند هر عمل جراحی دیگری محدودیت‌های خاصی برای دستیابی به هدف مورد نظر وجود دارد. اگر جراح احساس کند که اهداف بیمار واقع بینانه نیست، در طول مشاوره به این موضوع رسیدگی می‌کند. همچنین بیماران نمی‌توانند تا زمانی که حداقل یک سال از آخرین عمل جراحی بینی آنها گذشته باشند، ارزیابی شوند زیرا ممکن است همچنان تغییرات جزئی رخ دهند.
  • رینوپلاستی ترمیم لب شکری: بیمارانی که دارای شکاف لب هستند ممکن است دچار بدشکلی شدید بینی شوند که نیاز قطعی به رینوپلاستی و بازسازی بینی در سنین نوجوانی دارد. عمل رینوپلاستی لب‌شکری بر بهبود مجاری تنفسی و نیز بهبود ظاهر بینی و صورت تمرکز دارد.
  • رینوپلاستی پیری: بینی همراه با صورت دچار پیری شده و ابعاد و طول آن افزایش می‌یابد. بسیاری از افراد تنها با اصلاح ظاهر بینی خود جوان‌تر به نظر می‌رسند. با افزایش سن، بینی نیز مانند گوش ضخیم‌تر، پهن‌تر و بزرگ‌تر می‌شود. با انجام عمل رینوپلاستی یا جراحی پلاستیک بینی، بینی ظاهری جوان‌تر پیدا می‌کند و ممکن است برای ایجاد چهره‌ای جوان‌تر، تنها به همین جراحی نیاز باشد.

روش مورد استفاده برای جراحی بینی


جراحی رینوپلاستی شامل تغییر شکل بینی جهت دستیابی به نتیجه مطلوب است. دو روش اصلی برای جراحی زیبایی بینی وجود دارد:

  • رینوپلاستی بسته: که شامل عمل از طریق سوراخ‌های بینی است.
  • رینوپلاستی باز: که شامل ایجاد برشی کوچک در زیر نوک بینی است.

بهبودی پس از جراحی رینوپلاستی


در طول دو تا سه روز اول پس از جراحی رینوپلاستی ممکن است چهره دچار پف باشد، درد در بینی حس شود و همچنین یک سردرد مبهم را تجربه کنید. در چند روز اول باید در هنگام استراحت سر خود را بالا نگه دارید. ورم و کبودی دور چشم نیز وجود دارد و پس از چهار روز به اوج خود می‌رسد. همچنین لب و گونه برخی بیماران نیز متورم شده و خندیدن دشوار می‌شود. تمام این علائم در کمتر از 3 هفته پس از عمل بینی فروکش می‌کنند. پس از یک هفته تمام پانسمان‌ها، تامپون بینی و اسپلینت‌های بینی و بخیه‌ها برداشته می‌شوند. در هفته‌ی دوم پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در روند بهبود خود احساس می‌کنید. ناراحت‌کننده‌ترین بخش بهبودی پس از رینوپلاستی بینی چند روزی است که در اثر تورم گرفتگی بینی وجود دارد. این وضعیت معمولاً ظرف 4 هفته پس از انجام عمل جراحی بینی بهبود می‌یابد. کمی تورم دور چشم‌ها به مدت چند هفته انتظار می‌رود. با کاهش تورم متوجه اصلاحات ناشی از جراحی بیینی خواهید شد. دوره بهبودی پس از عمل رینوپلاستی به دو مرحله تقسیم می‌شود. پس از دوره بهبودی ابتدایی عنوان شده در بالا،‌ یک روند آهسته‌ی بهبودی و ترمیم جای زخم وجود دارد که در برخی بیماران تا دو سال به طول می‌انجامد.

خطرات آنی


عوارض و خطرات جراحی بینی در صورتی که توسط متخصص با تجربه انجام شوند بسیار نادر و خفیف هستند. با این وجود عوارض احتمالی عبارت اند از:

  • خونریزی بینی: خونریزی خفیفی پس از عمل انتظار می‌رود. خونریزی در حد متوسط معمولاً در موارد سپتوپلاستی مشاهده می‌شود. در این حالت باید سر را بالا نگه داشت و از اسپری Drixine استفاده کرد.
  • عفونت خفیف: این وضعیت می‌تواند با وجود مصرف آنتی بیوتیک‌های خوراکی رخ دهد. بیشتر در موارد رینوپلاستی ثانویه شایع است. باید از تمیز بودن حفره‌های بینی و زدودن پوسته‌های زخم پس از جراحی بینی اطمینان حاصل کرد. پماد آنتی بیوتیک تجویزی باید به طور منظم استفاده شود.
  • مشکلات تنفسی: این حالت پس از رینوپلاستی بینی بسیار شایع است. معمولاً ناشی از تورم و گرفتگی پوشش داخلی بینی است. در ماه اول پس از جراحی بینی باید از محلول آب نمک استفاده کرد تا مشکل تنفس پس از دو ماه بهبود پیدا کند.

چه سنی برای رینوپلاستی بینی مناسب است؟


سن مناسب برای جراحی بینی بین 20 تا 40 سالگی است. بین سنین 16 تا 20 سالگی جراح باید بر اساس بلوغ جسمی و روانی بیمار وضعیت وی را بررسی کند. پس از 40 سالگی جراح زیبایی بینی باید کیفیت پوست بیمار را در نظر بگیرد زیرا نتایج زیبایی عمل می‌توانند در اثر تورم بیش از حد نوک بینی تحت تاثیر قرار بگیرند، بخصوص اگر بیمار دارای پوستی بسیار ضخیم و چرب باشد.

هزینه‌


این سوال اغلب اولین سوالی است که افراد خواهان انجام عمل رینوپلاستی آن را می‌پرسند. در حالی که هزینه جراحی بینی اهمیت زیادی دارد، اما سوالات زیاد دیگری نیز هستند که باید در ابتدا پرسیده شوند. رینوپلاستی بینی روشی است که اگر در بار اول درست انجام شود و ضربه‌ای به بینی وارد نشود یا در اثر سوء استفاده از مواد خاصی مشکلی برای بیمار ایجاد نشود، می‌تواند بصورت دائمی ماندگار باشد. در مقابل اگر این عمل در بار اول بطور صحیح انجام نشود، جراحی‌های بعدی سخت‌تر می‌گردند زیرا بافت‌ها و ساختارهای بینی پس از هر عمل بطور فزاینده‌ای به خطر می‌افتند.

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه