زبان خود را انتخاب کنید

h

سن تقویمی و سن بیولوژیکی دو پدیده متفاوت هستند. روند پیری تنها ارتباطی محدود با سن واقعی شما دارد. ظاهر فیزیکی شما گاهی شاخصي از سن بیولوژیکی شما است، که بعضی‌اوقات می‌تواند فریبنده باشد،‌ به ‌ویژه اگر شما داراي چین و چروک دور لب در چهره خود باشيد.

چین و چروک دور لب، خطوط رژ لب و یا خطوط عمودی - هر آنچه که آن‌ها را بناميد، یکی از نشانه‌های پیری هستند. این چین‌وچروک‌های سرسخت ممکن است در اطراف لب‌ها و دهان ظاهر شوند. سیگار کشیدن علت اصلی ايجاد چین و چروک دور لب است. سیگار کشیدن منظم رگ‌های خونی را مسدود می‌کند و اکسیژن‌رسانی به بافت‌های مختلف بدن را كاهش می‌دهد، روند پيري آن‌ها را تسريع می‌کند و در ايجاد چین و چروک دور لب مشارکت می‌کند. با این ‌حال، براي ايجاد خطوط فرد سيگاري لزومی ندارد که شما حتماً سیگاری باشید. در حقیقت، چین و چروک دور لب بيشتر زنان را مبتلا می‌سازد، حال چه سيگاري باشند و چه نباشند.

علل ايجاد چین و چروک دور لب


 

h1

علت دقیق وقوع بالاتر خطوط فرد سيگاري در زنان شناخته‌ نشده است، اما ممکن است با عوامل متعددی از جمله موارد زیر در ارتباط باشد:‌

پوست روشن: افراد داراي پوست روشن در معرض ابتلا به سطح بالاتری از آسیب نور خورشید هستند، که می‌تواند روند ايجاد چین‌وچروک‌هایی چون چین و چروک دور لب را تسريع كند.

عوامل ژنتیکی: چنانچه والدین شما در سنین پایین به چین‌وچروک يا چین و چروک دور لب دچار شده باشند، شانس ابتلای شما نيز به میزان قابل ‌توجهی بالاتر است. گاهی اوقات تنها تقلید از حركات و حالات صورت والدين دليل پيدايش اين خطوط است.

قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراءبنفش: نور خورشید می‌تواند به الاستین (که در حفظ انعطاف‌پذیری و استحكام پوست نقش دارد) و كلاژن (که به استحکام، نرمی ‌و بازسازی مداوم سلول‌های پوست کمک می‌کند) آسيب برساند. خطر ابتلا به چین‌وچروک، چین و چروک دور لب و سایر مشکلات پوستی در افرادی که به‌ واسطه شغل خود براي مدت‌زمان طولاني در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند، بالاتر است. این مشاغل عبارت‌اند از:‌ ماهیگیران، کشاورزان، گلف بازان، ملوانان، باغبانان و کارکنان غرفه برنزه.

حركات مكرر صورت: افرادی که به‌طور مکرر لب خود را آویزان می‌کنند، نسبت به افرادی که اغلب احساسات خود را بروز نمی‌دهند، زودتر به چین‌وچروک و چین و چروک دور لب مبتلا می‌شوند. جالب اینجاست که ما این خطوط را تنها در زنان سیگاری می‌بینیم.  مردان سیگاری بیشتر تمایل به جمع‌کردن لب‌های خود دارند. تقریباً نیمی از زنانی که ما می‌بینیم سیگاری نیستند و از این‌رو می‌توان نتیجه گرفت این حرکت تنها یکی از چندین حرکت صورت عمده در زنان است. هر بار که شما از یک عضله صورت استفاده می‌کنید، یک شیار در زیر سطح پوست شکل می‌گیرد. وقتی شما جوان هستید، پوست مانند یک فنر به حالت اولیه خود بازمی‌گردد، اما با گذشت زمان پوست انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهد، سخت‌تر می‌شود، و در نتیجه شیارها دائمی‌تر می‌گردند.

شیوه خوابیدن: شیوه خوابیدن شما ممکن است به شکل‌گیری چین و چروک دور لب منجر شود. صرف ‌نظر از اینکه بالش شما تا چه اندازه نرم است، همین بالش می‌تواند موجب اعمال فشار اضافی بر روی صورت شما شود. در طی سال‌ها، این فشار می‌تواند خطوطی را در گونه‌ها، چانه یا پیشانی شما ایجاد نماید. الگوی این خطوط به چگونگی قرار دادن صورت شما بر روی بالش بستگی دارد.

درمان‌های جوان‌سازی لب


 

h2

درمان‌های جوان‌سازی متعددی وجود دارند که می‌توانند ظاهری جوان‌تر و صاف‌تر در لب‌های شما ایجاد نمایند. بسته به فرم لب‌های شما و نتایج موردنظر، شما ممکن است به‌ منظور رسیدن به هدف زیباشناختی مورد نظر خود تنها به یکی از درمان‌های زیر، و یا چندین روش مختلف نیاز داشته باشید.

دکتر جعفری‌پور، فلوشیپ جراحی پلاستیک و دستیاران ایشان می‌توانند به شما کمک کنند تا در مورد درمان مناسب برای دستیابی به یک نتیجه طبیعی و زیبا تصمیم‌گیری نمایید. در طول مشاوره اولیه، آن‌ها پیرامون تمام گزینه‌های مرتبط صحبت کرده و هر روش را با جزئیات کامل توضیح می‌دهند.

تزریق بوتاکس

چین و چروک دور لب عمدتاً در هنگام ایجاد حرکات چهره ایجاد می‌شوند، مانند زمانی که ما در حال جویدن یا صحبت کردن هستیم. این خطوط ناشی از انقباض عضلات و سلول‌ها بوده و به افتادگی پوست منجر می‌شود. این خطوط نشانه‌هایی از پیری را آشکار می‌سازند و به ایجاد چین‌وچروک‌ها و خطوط ریزی منجر می‌شوند که در هنگام انجام حرکات صورت مشهودتر می‌گردند. انقباض عضلات در افراد سیگاری به دلیل اتلاف فزاینده آب در سلول‌ها و عضلات شایع است. این مشکل را می‌توان از طریق تزریق بوتاکس که بر روی سلول‌ها و عضلات کارکرده و انقباضات عضلانی را کاهش می‌دهد، اصلاح کرد. به ‌علاوه، تزریق بوتاکس از طریق جوان‌سازی پوست و سفت کردن آن موجب اصلاح و درمان چروک دور لب نیز می‌شود. این روش شکل‌گیری چین و چروک دور لب پس از حرکات در اطراف صورت و دهان را کاهش می‌دهد. توصیه می‌شود که پس از تزریق، به‌منظور ممانعت از سرایت درمان به دیگر نقاط صورت، از مالیدن زبان به دور لب‌ها اجتناب کنید.

استفاده از ژل

با استفاده از ژل‌های صورت، شما می‌توانید عضلات و سلول‌ها را جوان‌سازی کرده و به پوستی جوان دست ‌یابید. تزریق ژل موجب می‌شود که سلول‌ها و عضلات صورت آب خود را حفظ کرده و با طراوت باقی بمانند. این روش به حفظ فرم صورت و پیشگیری از تشکیل خطوط کمک می‌کند. چنانچه خطوط شکل‌گرفته باشند، ژل از طریق رشد سلول‌های جدید به اصلاح فرم آن‌ها کمک می‌کند. این امر موجب می‌شود تا شما از شر چین‌وچروک‌های دور لب رها شوید.

جراحی لیفت لب 

h3

جراحی لیفت لب روشی برای کوتاه کردن بلندی غیرطبیعی لب بالایی به‌منظور بهبود ویژگی‌های زیباشناختی لبخندی و دندانی است. این روش از طریق بزرگ کردن، سفت کردن و برجسته کردن لب‌ها موجب جوان‌سازی آن‌ها می‌شود. این جراحی همانند جراحی لیفت صورت نوعی جوان‌سازی محسوب می‌شود.

گزینه‌های جراحی لیفت لب

تکنیک‌های متعددی از لیفت لب وجود دارد که می‌تواند برای بهبود ظاهر لب‌ها به کار گرفته شود. بسته به اهداف جراحی بیمار، جراحی لیفت لب می‌تواند به‌تنهایی، یا به‌عنوان یک جزء از روش‌های دیگر مانند جراحی لیفت صورت انجام شود.

پس از انجام یک ارزیابی کامل پزشکی از آناتومی صورت شما و بررسی اولویت‌های زیباشناختی، دکتر جعفریپور یک طرح درمانی متناسب با نیازهای شما، با بهره‌گیری از یک یا چند روش بزرگ کردن لب که در زیر به آن‌ها اشاره‌شده است، ارائه خواهد داد.

  • لیفت دیواره میانی بینی و لب بالایی( لیفت شاخ گاوی): این روش برای بیمارانی مناسب می‌باشد که لب بالایی آن‌ها بلند است. به این معنی که بخش غیرقرمز لب در زیر بینی بیش ‌از حد بلند است، و یا در طول زمان بلند شده است. لیفت لب شاخ گاوی شامل لیفتی است که موجب افزایش نمایش قسمت قرمز لب می‌شود. لیفت لب بالایی نسبت لب -به -بینی را کوتاه کرده و از طریق نمایان ساختن بیشتر دندان‌ها موجب بهبود لبخند می‌گردد.
  • لیفت مرز لب: لیفت مرز لب که یک تکنیک جایگزین برای بهبود ظاهر لب‌های نازک است، شامل حذف پوست اضافی بالای مرز بخش قرمز لب و بخش پوستی لب به‌منظور بالا کشیدن بخش قرمز لب و افزایش نمایش آن است.
  • لیفت گوشه لب: لیفت گوشه لب که به ‌منظور لیفت گوشه (یا گوشه‌های) بیرونی افتاده دهان، طراحی‌ شده است، شامل برش بخشی از پوست در محل تلاقی گوشه‌های دهان است. هدف از این ‌روش بالا کشیدن گوشه‌های افتاده دهان است، که می‌تواند از ویژگی‌های زیبایی‌شناختی چهره بیمار به‌طور قابل توجهی کاسته و ظاهری عبوس و یا عصبانی را در فرد ایجاد نماید.

آزاد کردن DAO ( عضلات دیپرسور (پایین برنده) آنگولی اوریس): این روش که به لیفت گوشه داخلی لب نیز معروف است، می‌تواند برای کاهش ظاهر اخم به کار رود و همچنین گزینه‌ای مناسب برای بیماران جوان‌تری است که گوشه‌های بیرونی لب آن‌ها دچار افتادگی بوده، اما هنوز به افتادگی پوست و چین‌وچروک در زیر گوشه‌های دهان دچار نشده‌اند.

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه