زبان خود را انتخاب کنید

بسیاری از افرادی که از انجام جراحی زیبایی پشیمان هستند، به این دلیل است که نتیجه با تصویر مورد انتظارشان مطابقت ندارد. همچنین ممکن است عوارضی که آنها را درگیر کرده موجب نارضایتی آنها از عمل شود. آنها بعد از جراحی خود و یا جراح خود را سرزنش می کنند و این مساله موجب پیامد های روانی  و اقتصادی برای آنها می شود.

Beautiful young woman sitting on the sofa in the living room and crying.

چرا بعد از جراحی زیبایی پشیمان می شویم؟

هر بیمار هنگام فکر کردن و تصمیم گیری برای عمل، در مراحل برنامه ریزی، بهبود فوری بعد از عمل و همچنین در دوره نقاهت که بدنش در حال تغییر است  فراز و نشیب های عاطفی و جسمی زیادی را از سر می گذراند. بیمار مدام از خود می پرسد که "آیا من باید این کار را انجام می دادم؟" . اینگونه سوال ها که ممکن است به خاطر استرس و نگرانی شما بابت نتیجه ی عمل و همچنین واکنش شما به مجموعه ای از عوامل باشد که در زندگی روزانه درگیر آن هستید، کاملا طبیعی است. مرخصی گرفتن از محل کار، دوری از فرزندانتان اگر مراقب اصلی هستید، خرج کردن پولی که می توانستید در عوض برای بازسازی خانه یا تعطیلات صرف کنید، استراحت فیزیکی، تورم یا کبودی، برش هایی که برای چندین هفته ترسناک به نظر می رسند و ناتوانی در ورزش کردن، پیاده روی با قدرت یا هر فعالیت بدنی دیگری که انتخاب می کنید برای هر کسی دلهره آور است.

01

پشیمانی های اصلی که برای بیماران معمولا بعد از جراحی زیبایی به وجود می آید و راه های پیشگیری از به وجود آمدن آنها:

  • ای کاش نزد یک جراح پلاستیک بهتری می رفتم.

تحقیق قبل از عمل و انتخاب یک جراح پلاستیک حاذق این تأسف را به حداقل می رساند.

  • ای کاش روش درستی را برای خودم انتخاب کرده بودم.

در جلسه ی تخصصی مشاوره با دکتر مسعود جعفری پور تصویر واضحی از انتظاراتتان از نتیجه عمل بیان کنید. ایشان با توجه به مجموع گفته های صادقانه ی شما و همچنین شرایطتان بهترین روش را ارائه می دهند.

  • ای کاش دستورالعمل های بعد از عمل خود را دنبال می کردم.

اگر چه بیماران ما اغلب در هفته های بعد از عمل احساس خوبی دارند، مهم است فقط به دستورالعمل های ارائه شده پس از عمل پایبند باشند و در انجام آن زیاده روی نکنند.

  • ای کاش وزنم را ثابت نگه می داشتم.

ممکن است بیماران پس از جراحی دچار افزایش وزن شوند. ما می دانیم که برای رسیدن به وزن قبل از جراحی چقدر کار لازم است، اما حفظ وزن هدف بعد از جراحی است.

  • عمل باعث شده دیگر طبیعی به نظر نرسم.

بیماران اغلب فکر می کنند که ممکن است ظاهرشان طبیعی به نظر نرسد. آنها با قضاوت دوستان، خانواده یا همکاران خود مواجه می شوند یا در مورد صرف زمان و هزینه برای ظاهر خود فکر می کنند. پس از عمل، بیماران اغلب متوجه می‌شوند که ترس‌هایشان چقدر اغراق‌آمیز بوده و آرزو می‌کنند که کاش زودتر عمل جراحی را انجام می‌دادند تا مدت بیشتری از نتایج خود لذت ببرند.

02

هیچ کس نباید برای یک عمل زیبایی عجله کند، به خصوص اگر شخصی شرایط زیر را داشته باشد:

  • از تمام محاسن و عوارض این عمل آگاهی پیدا نکرده باشد.
  • آمادگی لازم برای انجام جراحی را نداشته باشد.
  • توانایی پرداخت هزینه آن را نداشته باشد.
  • اعتیاد به جراحی زیبایی دارد و همیشه از نتایج ناراضی است.
  • کسی که فوبیای تصمیم گیری دارد.

چه کنیم که بعد از جراحی زیبایی دچار پشیمانی نشویم؟

  • پیش از اقدام برای هر گونه عمل زیبایی بهتر است اطلاعات خود را کامل کنید و بر اساس آن انتظارات واقع بینانه داشته باشید. این مساله شامل انتخاب جراح حاذق و با تجربه ، آگاهی از محاسن، عوارض احتمالی و همچنین مشاوره و صحبت با دیگران نیز می شود.

  • در طول جلسه ی مشاوره با پزشک تصویر روشنی از انتظارات خود به او بدهید. درک بهتر عواملی که ممکن است موجب پشیمانی شما شود، می تواند به جراحان کمک کند تا مشاوره موثرتری قبل از عمل به شما ارائه دهند و از پشیمانی تصمیم بعد از عمل پیشگیری کنند. جراحان پلاستیک می توانند از این ابزارها در چارچوب تصمیم گیری مشترک استفاده کنند و در نهایت رضایت بیمار را افزایش دهند.

  • گاهی اوقات به خاطر کمال طلبی و سایر علت ها افراد دایما در تصمیم گیری دچار تردید هستند و این مساله به کیفیت زندگی آن ها لطمه وارد کرده است. این دسته افراد تصمیمات خود را مدام به آینده موکول می کنند یا اینکه تصمیم گیری را متوقف می کنند، غافل ازینکه فرار از تصمیم گیری نیز یک نوع انتخاب است. گاهی نیز آنها ترجیح می دهند که دیگران برایشان تصمیم بگیرند .اگر احساس می کنید که به این نوع ترس مبتلا هستید دست نگه دارید. ابتدا خوب درباره ی عمل تحقیق کنید و همچنین با دیگران مشورت کنید، سپس خودتان تصمیم گیری قاطعانه انجام دهید. تصمیم گیری عجولانه موجب می شود که بعد از عمل دچار پشیمانی شوید.

توجه کنید: جراحی پلاستیک علاوه بر اینکه به جسم شما مرتبط باشد،  یک جراحی روانی-اجتماعی  نیز است.

بعد از عمل زیبایی، تصویر بدن تغییر می کند. اگرچه معمولاً این یک تغییر مثبت است، اما زمان می برد تا به آن عادت کنید. درست مانند یک تغییر شدید مدل مو. وقتی برای اولین بار در آینه نگاه می کنید، ممکن است اضطراب یا وحشت وجود داشته باشد، اما با گذشت زمان، به تغییر عادت می کنید، آن را می پذیرید و حتی آن را دوست دارید، و در نهایت فراموش می کنید که قبلاً اوضاع چگونه بوده است. همین روند با تغییر در بدن شما پس از یک عمل زیبایی یا ترمیمی رخ می دهد.

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه