زبان خود را انتخاب کنید

انواع-بینی

 

همانگونه که می‌دانید انواع مختلف بینی وجود دارد. بسیاری از افرادی که از شکل بینی خود ناراضی هستند، چه به علت آسیب بینی، عمل بینی ناموفق قبلی، و چه به جهت شکل طبیعی بینی، علاقمند به انجام رینوپلاستی برای اصلاح بینی خود هستند اما تصور می‌کنند که جراحی قادر به رفع مشکل آنها نیست. واقعیت این است که عمل بینی یک روش فردی است که می‌تواند به انواع مختلف مشکلات بینی کمک کند. در این مقاله برخی از اشکال معمول بینی و جراحی‌های رایج بینی که می‌تواند آنها را تغییر دهد، بررسی می‌کنیم.

 
بدن هر کس منحصر به فرد است و بنابراین تمام جراحی‌های زیبایی و به طور کلی همه جراحی‌ها اندکی متفاوت خواهند بود. متخصص جراحی زیبایی سر و گردن، بینی و آناتومی آن را تشخیص می‌دهد و توضیح خواهد داد که کدام جراحی بینی برای نوع بینی شما مناسب است. در صورتی که می‌خواهید بدانید آیا بینی شما نتیجه مطلوبی را که پس از جراحی مدنظرتان است کسب خواهد کرد، حتما قبل از انجام این کار با جراح زیبایی مشورت کنید. برای دریافت مشاوره یا رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌ 03136266851 تماس حاصل نمایید.

انواع بینی و مشکلات آن که با جراحی رفع می‌شود


بینی قوزدار

 

انواع-بینی1

ممکن است افراد به طور طبیعی بر روی بینی خود برآمدگی یا  قوز داشته باشند، اما معمولا  این برآمدگی به علت آسیب‌های قبلی و ضربه به بینی نیز می‌باشد. قوز بینی می‌تواند در اندازه‌های مختلف به صورت قابل توجه و بسیار کوچک متفاوت باشد. بعضی از افراد تمایل دارند که قوز بینی خود را برای نمایش ویژگی‌های شخصیتی یا قومی و خانوادگی حفظ کنند، در حالی که سایر افراد تمایل به رفع کامل قوز بینی‌ و ایجاد یک بینی صاف دارند. در هر صورت، شما می‌توانید نتایج زیبایی را به دست آورید، اما مهم است که ترجیحات خود را با جراح خود مطرح کنید تا اطمینان حاصل شود که به نتایج مورد نظر خود خواهید رسید.

به یاد داشته باشید که ممکن است رفع کامل تورم بعد از عمل جراحی بینی تا یک سال طول بکشد، بنابراین در صورتی که بینی شما همچنان قوزدار است و یا قوز بزرگتری نسبت به چیزی که می‌خواهید مشخص است، نگران نشوید چرا که ممکن است تنها یک تورم پایدار باشد. اگر بعد از یک سال هنوز هم از نتایج خود راضی نیستید، با جراح‌تان تماس بگیرید.

بینی کج

 

انواع-بینی2

همانند بینی قوزدار، بینی کج یا نامتقارن ممکن است به دلیل ژنتیک یا آسیب دیدگی بینی باشد. این حالت به طور کلی نیازمند یک رینوپلاستی جامع است تا کل بینی ظاهری صاف و متناسب داشته باشد. در بعضی موارد، بینی که پس از آسیب کج می‌شود، ممکن است مشکلات داخلی نیز داشته باشد، که به عمل بینی پزشکی (غیر زیبایی) یا سپتوپلاستی نیاز خواهد داشت، انجام این کار می‌تواند به بهبود تنفس شما کمک کند و از مشکلاتی که در صورت عدم درمان در آینده اتفاق می‌افتد، جلوگیری می‌کند. انجام سپتوپلاستی به طور همزمان با جراحی زیبایی بینی نیز می‌تواند به کاهش هزینه شما کمک کند، زیرا بیمه اغلب بخش‌هایی از این عمل که از لحاظ پزشکی ضروری باشد را تحت پوشش قرار می‌دهد.

بینی بسیار بزرگ

 

انواع-بینی3

این مشکل یکی از شایع‌ترین دلایل جراحی‌های بینی است. برخی از افرادی که بینی بزرگ دارند دچار انزوا می‌شوند، زیرا احساس می‌کنند که بینی آنها در مقایسه با سایر چهره‌شان، بیش از اندازه بزرگ یا کشیده است. این مشکل می‌تواند چهره را از تناسب خارج کند و توجه را از دیگر ویژگی‌های مورد علاقه و یا جذاب صورت، مانند چشمان زیبا و یا لبخند گرم و دلپذیر سلب کند. از آنجایی که کوچک کردن بینی نیازمند ایجاد تغییر در کل بینی برای دستیابی به نتایج دلخواه و جذاب می‌باشد، این نوع جراحی بینی می‌تواند بسیار پیچیده باشد. ولی با این حال، نتایج نهایی آن ارزشمند است، زیرا شکلی زیبا و متناسب به چهره می‌بخشد که نه تنها بینی بلکه تمام اجزای صورت‌ را به  بهترین شکل نشان می‌دهد.

نوک بینی توپی

 

انواع-بینی4

نوک بینی توپی یکی دیگر از اشکال معمول بینی، به خصوص در میان مردان می‌باشد، که بسیاری از افراد با جراحی تغییر شکل بینی آن را اصلاح کرده‌اند. نوک بینی توپی ممکن است دچار افتادگی، یا برآمدگی شود، یا خارج از تناسب بقیه بینی و همچنین کل صورت به نظر برسد. نوک بینی توپی ممکن است با استفاده از عمل بینی نوک بینی پهن، و یا بازسازی نوک بینی، اصلاح شود. از آنجایی که نوک بینی با بقیه بینی تفاوت دارد، عمل جراحی نوک بینی پهن به طور کلی تنها نیاز به تغییر در نوک بینی دارد، و باعث می‌شود که با انجام این عمل جراحی نسبت به سایر روش‌های جراحی بینی جامع‌تر، بهبودی سریع‌تر و آسان‌تر حاصل شود.

بینی نوک تیز

 

انواع-بینی5

بینی بسیار تیز به طور کلی به دلیل غضروف بیش از حد یا برجسته در نوک بینی است. خوشبختانه این مشکل معمولا با کاهش میزان غضروف در ناحیه بینی، و گاها با تغییر شکل نسبی بینی برای ایجاد ظاهر صاف‌تر و گردتر، به راحتی برطرف می‌شود. تغییر شکل بینی به این شیوه به نوبه خود می‌تواند به کل چهره ظاهری متناسب‌تر و متعادل‌تر ارائه دهد.

پل بینی پهن یا تخت

 

انواع-بینی6

برخی از افراد احساس می‌کنند که پل بینی‌شان، پهن یا تخت است. انواع عمل بینی که اغلب برای اصلاح این نوع بینی استفاده می‌شود، رینوپلاستی افزایش حجم است. رینوپلاستی تقویتی می‌تواند با باریک کردن و اضافه کردن حجم به بینی، با استفاده از ایمپلنت یا با تنظیم اندازه و شکل نوک بینی، به منظور ایجاد بینی مناسب‌تر و خوش فرم‌تر، پل بینی پهن یا تخت را اصلاح کند. برای موارد پیچیده‌تر، هر دو مورد ممکن است مورد نیاز باشد.

کوچک کردن پره‌های بینی

 

انواع-بینی7

هنگامی که سوراخ‌های بینی نسبتا پهن هستند در حالی که بقیه قسمت فوقانی بینی بسیار نازک یا طبیعی می‌باشد، روش کوچک کردن پره بینی انجام می‌شود. این جراحی می‌تواند با برداشتن بافت در ناحیه‌ای که سوراخ‌های بینی به گونه متصل می‌شوند، کاهش اندازه ایجاد کند. این عمل منجر به ایجاد جای زخم عمیقی می‌شود که سوراخ‌های بینی را کوچک و متناسب با زیبایی شناسی صورت می‌نماید.

انواع مختلف جراحی بینی

 

انواع-بینی8

عمل بینی می‌تواند عمدتا به دو نوع اصلی تقسیم‌بندی شود: عمل باز و بسته بینی. هر دو نوع رینوپلاستی روش‌های جراحی زیبایی هستند که به یک اندازه مورد استقبال قرار گرفته‌اند و جراح طبق نیازهای زیبایی و آناتومیک خاص بیمار تکنیک مناسب را توصیه می‌کند. در زمان مشاوره قبل از عمل، جراح گزینه‌های مختلف عمل جراحی بینی را برای بیمار تشریح می‌کند و مزایا و معایب و متناسب بون آن‌ها را در مورد وضعیت خاص بیمار توضیح می‌دهد.

عمل کوچک کردن بینی

عمل جراحی کوچک کردن بینی که به طور معمول به عمل بینی شناخته شده است، یک عمل جراحی پلاستیک برای اصلاح و بازسازی فرم، بازیابی عملکردها و افزایش زیبایی بینی با رفع آسیب بینی، نقص مادرزادی، مشکل تنفسی و یا رینوپلاستی ناموفق اولیه می‌باشد. اکثر بیماران خواستار رفع قوز بینی، باریک کردن پهنای سوراخ بینی، تغییر زاویه بین بینی و دهان، و همچنین اصلاح آسیب‌ها، نقایص مادرزادی یا سایر مشکلات مربوط به تنفس مانند انحراف بینی و یا مشکل سینوزیتی هستند.

عمل بزرگ کرن بینی

یک فرآیند جراحی زیبایی برای افزایش اندازه بخش‌های خاصی از بینی فرد به منظور زیبایی ظاهری بیشتر انجام می‌شود. این روش، در میان سایر روش‌ها، می‌تواند ارتفاع پل بینی را افزایش دهد و یا شکل نوک بینی را برای دیده شدن بهتر آن را افزایش دهد.

عمل ترمیمی بینی

جراحی بینی ثانویه یا عمل ترمیمی بینی برای اصلاح هر گونه مشکلی که ممکن است پس از انجام جراحی اولیه بینی ادامه داشته باشد و یا ایجاد شود، انجام می‌گردد. فرایند عمل ترمیمی بینی معمولا پیچیده‌تر از جراحی اولیه بینی می‌باشد. این روش می‌تواند با استفاده از روش باز یا بسته انجام شود. بیمار باید جراح آموزش دیده و با تجربه در زمینه جراحی ترمیمی بینی را انتخاب کند.

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه