زبان خود را انتخاب کنید

جراحی سپتوپلاستی

سپتوم دیواره ی استخوانی و غضروفی است که بینی شما را به دو سوراخ بینی جداگانه تقسیم می کند. وقتی سپتوم به یک طرف بینی منتقل شود، یک تیغه انحرافی ایجاد می شود.

برخی از افراد با انحراف تیغه بینی متولد می شوند ، اما همچنین می تواند ناشی از آسیب بینی شما باشد. اکثر افراد دارای تیغه انحرافی دارای یک مجرای بینی هستند که بسیار کوچکتر از دیگری است. این می تواند باعث دشواری در تنفس شود. علائم دیگر انحراف تیغه بینی ممکن است شامل خونریزی مکرر از بینی و درد صورت باشد. جراحی تنها راه برای رفع انحراف تیغه بینی است.

سپتوپلاستی یک عمل جراحی برای اصلاح انحراف تیغه بینی است. سپتوپلاستی تیغه بینی را صاف می کند و امکان جریان بهتر هوا از طریق بینی را فراهم می کند.

n2

روش سپتوپلاستی

انجام سپتوپلاستی بسته به پیچیدگی شرایط از 30 تا 90 دقیقه به طول می انجامد. بسته به آنچه که شما و پزشک تصمیم می گیرید برای شما بهتر باشد ، تحت بیهوشی موضعی یا بیهوشی عمومی قرار خواهید گرفت.

در یک روش معمول ، جراح در یک طرف بینی شما یک برش ایجاد می کند تا به تیغه بینی دسترسی پیدا کند. سپس آنها غشای مخاطی را که پوشش محافظ تیغه بینی است ، بالا می برند. سپس تیغه انحرافی به موقعیت مناسب منتقل می شود. هرگونه مانعی مانند قطعات اضافی استخوان یا غضروف برداشته می شود. آخرین مرحله تغییر مکان غشای مخاطی است.برای نگه داشتن تیغه و غشا ممکن است به بخیه نیاز داشته باشید. با این حال ، بسته بندی بینی با پنبه گاهی اوقات برای حفظ موقعیت آنها کافی است.

آماده شدن برای سپتوپلاستی

پزشک شما ممکن است از شما بخواهد که مصرف برخی از داروها را دو هفته قبل از جراحی متوقف کنید. این داروها ممکن است شامل آسپرین (بوفرین) ، ایبوپروفن (Advil) و سایر داروهای رقیق کننده خون باشند. این کار برای کاهش خطر خونریزی بیش از حد در حین و بعد از عمل انجام می شود. اگر به برخی از داروها حساسیت دارید یا سابقه مشکلات خونریزی دارید حتما به پزشک خود بگویید.در بعضی موارد ، افراد تحت بی حسی موضعی ، سپتوپلاستی انجام می دهند که برای جلوگیری از درد ، ناحیه را بی حس می کند. با این حال ، بیشتر افراد تحت بیهوشی عمومی عمل می کنند ، این بدان معناست که آنها در طول عمل خوابیده اند.اگر قرار است تحت بیهوشی عمومی قرار بگیرید ، شب قبل از عمل بعد از نیمه شب چیزی نخورید و ننوشید. اگر در حین جراحی از بیهوشی تهوع پیدا کنید ، از استفراغ و خفگی جلوگیری می کند.

یکی از اعضای خانواده یا دوستی را بیاورید که بتواند بعد از عمل جراحی سپتوپلاستی شما را به خانه برساند. بعد از انجام عمل بیهوشی عمومی ممکن است باعث خواب آلودگی شما شود. تا زمانی که اثرات کاملاً از بین نرود ، نباید رانندگی کنید.

پزشک شما ممکن است قبل از عمل از بینی شما عکس بگیرد. مقایسه عکس های قبل و بعد از عمل می تواند به شما کمک کند تا ببینید که بینی شما چگونه تغییر کرده است.

septo

دوره نقاهت از سپتوپلاستی

سپتوپلاستی معمولاً به صورت سرپایی انجام می شود مگر اینکه عوارض اساسی ایجاد شود. این بدان معناست که پس از اتمام بیهوشی ، می توانید در همان روز عمل به خانه بروید. بینی شما متورم ، دردناک و مملو از پنبه خواهد بود تا خونریزی را کنترل کند. بسته بندی را می توان یک یا دو روز پس از جراحی خارج کرد. همچنین پزشک در صورت لزوم داروی ضد درد را برای شما تجویز می کند.

پزشک احتمالاً از شما می خواهد از مصرف آسپیرین ، ایبوپروفن و سایر داروهایی که خون را رقیق می کنند ، خودداری کنید. این کار برای کاهش خطر خونریزی بعد از عمل انجام می شود.

نکاتی برای بهبود سریعتر عبارتند از:

باید فعالیت بدنی خود را برای چندین هفته پس از جراحی محدود کنید تا تورم را به حداقل برسانید و باعث بهبودی شوید. این شامل بیشتر اشکال ورزش شدید مانند دویدن ، وزنه برداری و ورزش های تماسی می شود. این فعالیت ها می توانند فشار خون شما را افزایش دهند و منجر به خونریزی شدید شوند.

از پوشیدن پیراهن هایی که مجبور می شوید برای خارج کردن آن از تن لباس را روی سر خود بکشید خودداری کنید.

 

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه