زبان خود را انتخاب کنید

choosing-nose-surgen

شما باید برخی از دستورالعمل‌های دقیق در مورد اقدامات قبل از عمل بینی را دریافت کنید؛ ازجمله اینکه چه نوع داروها، غذاها و نوشیدنی‌هایی باید مصرف کرد یا از مصرف آن‌ها خودداری نمود و هرگونه آمادگی‌های قبل از عمل که لازم است شما آنها را انجام دهید. اگر سیگار می‌کشید، به احتمال زیاد از شما خواسته خواهد شد که چند هفته قبل از عمل آن را ترک کنید. سیگار کشیدن فرایند درمان را مختل می‌کند، بنابراین پیروی از این توصیه الزامی است.

میزان موفقیت عمل بینی به پزشک جراحی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. انتخاب یک جراح پلاستیک باتجربه و معتبر می‌تواند خطر مشکلات و عوارض جانبی را به حداقل برساند و همچنین شانس شما را برای گرفتن یک نتیجه‎ی موفقیت‌آمیز افزایش دهد. اگر شما در حال انتخاب یک جراح هستید، دکتر جعفری پور یک انتخاب بسیار خوب برای عمل جراحی شماست؛ او در مورد نکات قبل از جراحی بینی به شما مشورت می‌دهد.

آزمایش‌های پزشکی قبل از جراحی بینی


 

قبل از انجام عمل‌هایی مانند جراحی بینی، آزمایش‌های پزشکی خاصی موردنیاز است. این آزمایش‌ها و دیگر اقدامات قبل از عمل بینی به منظور شناسایی هرگونه مشکلی که ممکن است مانع از انجام عمل شود، انجام می‌شود:

  • فیزیکی: ممکن است لازم باشد یک آزمایش فیزیکی عمومی توسط پزشک مراقبت‌های اولیه انجام شود.
  • نوار قلب: نوار قلب برای اندازه‌گیری سیگنال‌های الکتریکی که ریتم قلب را کنترل می‌کنند، انجام می‌شود. تست نوار قلب هرگونه بی‌نظمی در ضربان قلب و همچنین شواهدی از حملات قلبی گذشته را نشان می‌دهد.
  • شمارش کامل گلبول‌های خون (CBC: (CBC تست شمارش گلبول‌های خون است که سیزده پارامتر خون را اندازه‌گیری می‌کند. این آزمایش کمبود یا اختلالاتی را آشکار می‌کند که می‌تواند ایمنی عمل و بهبودی آن را تحت تأثیر قرار دهد. کم بودن سطح پلاکت خون می‌تواند منجر به افزایش کبودی و خونریزی شود. پایین بودن سطح هموگلوبین می‌تواند باعث کند شدن روند بهبودی شود. در حالی که پایین بودن سطح گلبول‌های سفید می‌تواند منجر به افزایش خطر عفونت بعد از عمل شود.

قبل از عمل


 

در اینجا برخی از راهنمایی‌های قبل از عمل برای جلوگیری از عوارض عمل بینی آورده شده است:

  1. به مدت دو هفته قبل از عمل و دو هفته بعد از عمل از مصرف هرگونه آسپیرین، ایبوپروفن، ویتامین E و مکمل‌های گیاهی خودداری کنید.
  2. حداقل دو تا چهار هفته قبل از عمل، سیگار کشیدن را متوقف کنید. نیکوتین می‌تواند به شدت مانع از پیشرفت بهبودی شود.
  3. در صورت امکان، زودتر از زمان مقرر دستورالعمل‌ها را رعایت کنید.
  4. بعد از عمل مقدار زیادی چرب کننده‌ی لب و نوشیدنی‌های خنک تهیه کنید. (به دلیل اینکه بعد از عمل از راه دهان تنفس می‌کنید، دهانتان بسیار خشک خواهد شد).
  5. از یک دوست یا فامیل بخواهید در شب و دو روز اول بعد از عمل کنار شما بماند و به شما کمک کند. داشتن یک پشتیبان، کسی که بعد از عمل نوشیدنی و غذای نرم برای شما آماده کند، بسیار مهم است.
  6. مطمئن شوید که نظر شما و پزشک در مورد اینکه می‌خواهید چه تغییری روی بینی ایجاد شود و چه تغییری ایجاد نشود، یکی باشد. هیچ وقت آدم کم رو و خجالتی نباشید و نظر خود را اعلام کنید. اگر صحبت نکنید ممکن است بعد پشیمان شوید.
  7. در صورتی که به شدت احساس اضطراب می‌کنید، ملاقات دیگری با پزشک خود ترتیب دهید تا ترس شما کم شود و بتوانید سؤالات بیشتری بپرسید.
  8. ترتیب دهید بعد از عمل، کسی شما را به خانه ببرد. بعد از عمل بینی شما قادر نخواهید بود خودتان رانندگی کنید و به خانه بروید.
  9. ترتیب دهید بعد از عمل جراحی و تا زمانی که هنوز نیاز به استراحت دارید، کسی در کنار شما بماند. اگرچه فقط بینی شما عمل شده اما به احتمال زیاد به دلیل داروی بیهوشی گیج و خواب‌آلود هستید. به یاد داشته باشید که با سرعت برنخیزید زیرا ممکن است تغییرات فشار خون باعث خونریزی و یا درد عمل بینی شود.
  1. هر کار مهمی که لازم است انجام شود را قبل از عمل انجام دهید. شما باید حداقل سه هفته بعد از عمل از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید. قبل از اینکه برای عمل بیهوش شوید، دستورالعمل‌های خاص غذایی و دارویی و دیگر چیزهایی که باید انجام دهید و نکات بعد از عمل جراحی بینی به شما گفته می‌شود. بسیاری از مشکلات بیهوشی از فعل و انفعالات ناشی می‌شود، بنابراین با دقت دستورالعمل‌هایی که پزشک برای قبل و بعد از عمل به شما توصیه می‌کند را رعایت کنید.
  2. برای بعد از عمل و زمان برگشت به خانه، لباس‌های راحتی بیاورید. لباس‌هایی بیاورید که از جلو دکمه دارند و لازم نیست برای پوشیدن آنها را بر سر خود بکشید.
  3. شما می‌توانید درمان ورم بینی بعد از عمل جراحی داروهای هومیوپاتی (homeopathic)، که برای ورم و کبودی مناسب هستند، تهیه کنید اما باید این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.
  4. محیط خانه را برای دوران استراحت بعد از عمل آماده کنید؛ این وسایل را در محیط استراحت خود فراهم کنید: تعداد زیادی بالش، کتاب، مجله، خودکار و مداد، تلویزیون، کنترل تلویزیون، فیلم، سی دی‌های موردعلاقه، مرطوب‌کننده، اسپری بینی، بطری آب گرم، گرم‌کننده برقی، سطل برای استفراغ.
  5. پرده پنجره‌ها را بکشید تا بتوانید در طول روز استراحت کنید.
  6. غذاهای سبک مصرف کنید: کوکتل پروتئینی، سوپ، سُس سیب، ژله، ماست، جو دوسر، پنیر دلمه شده، آب میوه (برای راحت نوشیدن یک نی انعطاف‌پذیر تهیه کنید).
  7. مطمئن شوید که پروتئین کافی دریافت می‌کنید؛ بدن برای درست بهبود یافتن به پروتئین نیاز دارد.
  8. در مورد مصرف غذاهای کم نمک (دارای سدیم کم) و تأثیر آن بر کاهش ورم، با پزشک خود مشورت کنید.
  9. بسته‌هایی از یخ آماده کنید (همچنین می‌توانید از بسته‌های فریز شده‌ی میوه، سبزی، ژل و ... استفاده کنید).

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه