زبان خود را انتخاب کنید

35

اکثر افراد سن ما را بر مبنای ظاهر صورتمان تخمین می‌زنند، حال آنکه دست‌هایمان نیز می‌توانند سنمان را نشان دهند. همزمان با بالا رفتن سن، دست‌ها نیز به طور مداوم در معرض عوامل محیطی قرار می‌گیرند، که این باعث بروز تغییرات ناشی از فرایند پیری مانند لکه‌های قهوه‌ای، کاهش حجم و نازک شدن پوست، در آن‌ها می‌شود. از اینرو، می‌توان با جوان‌سازی پوست و جوان سازی دست، اثرات فرایند پیری را از بین برده و به دست‌ها ظاهری جوان‌تر داد.

جوان‌سازی پوست دست‌ها به مجموعه‌ای از اعمال زیبایی گفته می‌شود که می‌توانند ظاهری جوان‌تر به دست‌ها بدهند. بسیاری از اعمال زیبایی مورد استفاده برای صورت برای دست‌ها نیز جواب می‌دهند. روش‌های مورد استفاده دکتر جعفری‌پور شامل روش‌های تزریقی مانند استفاده از ژوودرم، مزوتراپی، انتقال چربی و همچنین پاکسازی پوست با لیزر است.

جوان‌سازی پوست دست چه مشکلاتی را رفع می‌کند؟


 

جوانسازی پوست دست می‌تواند:

  • حجمی که از دست رفتن آن باعث لاغر و پیر شدن دست‌ها شده است را بازگرداند.
  • لکه‌های پیری و لکه‌ها و کراتوزهای خورشیدی دست‌ها را محو کند.
  • کمک کند دست‌ها ظاهری جوان‌تر داشته باشند.

کدام درمان جوان‌سازی پوست دست برایتان مناسب‌تر است؟


36

مهم‌ترین عامل موفقیت در درمان‌های جوان‌سازی دست، مشورت و تصمیم‌گیری در مورد این است که کدام یک از خصوصیات آناتومیک شما بیشترین نقش را در پیری ظاهرتان داشته و به چه نوع درمانی با چه تعداد جلسات نیاز دارید. شما به متخصصان ماهر و باتجربه‌ای نیاز دارید که بتوانند گزینه‌های مختلف را برایتان تشریح کرده و بهترین راه‌حل را برای مشکل پوستتان پیشنهاد کنند. درمان‌های جوان‌سازی دست دکتر جعفری‌پور، از طریق بازیابی حجم ازدست‌رفته و پوشاندن ظاهر پیر و استخوانی دست‌ها، تمامی نگرانی‌هایی که در مورد پیری پوست دستانتان دارید را رفع می‌کنند.

عمل زیبایی انجام شده بر روی دست‌هایتان هر چه که باشد، می‌بایست برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از آفتاب در آینده مرتباً از کرم‌های ضدآفتاب با عامل حفاظتی در برابر آفتابِ معادل30 استفاده کنید. استفاده روزانه از یک کرم ضدآفتاب باکیفیت، طول عمر نتایج به دست آمده را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد.

  • سوپر سوتیکال‌ها: این‌ها ترکیبات دارویی شدیداً فعالی هستند که یک سیستم انتقال مؤثر به درون سلول‌های پوست فراهم می‌کنند، که کمک می‌کند تا درمان‌های ضدپیری به بهترین شکل انجام شوند.
  • مشتقات اسید گلیکولیک و رتین‌آ: مصرف موضعی مشتقات اسید گلیکولیک و رتین‌آ باعث ترمیم پوست‌های آسیب‌دیده از آفتاب شده و لکه‌های قهوه‌ای را محو می‌کند. به علاوه، این مواد محرک تولید کلاژن هستند.
  • میکرودرم‌ابریژن: میکرودرم‌ابریژن با پولیش کردن سطح پوست، پیری پوست را کاهش می‌دهد. اگرچه این تکنیک فوراً نتیجه می‌دهد، اما به درمان‌های تکمیلی نیز نیاز دارد.
  • لایه‌بردارها: پزشکان، بسته به نوع پوست و نتایج مورد نظر، استفاده از یکی از لایه‌بردارهای شیمیایی سطحی، متوسط یا عمقی، که روی پوست ناحیه مورد نظر مالیده می‌شوند، را توصیه می‌کنند.
  • پاکسازی پوست با لیزر: به خاطر راحتی کامل شما، این تکنیک تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. در تکنیک جوان سازی پوست دست با لیزر پوست آسیب‌دیده یا لکه‌های قهوه‌ای به آرامی برداشته می‌شوند تا دست‌ها ظاهر شاداب‌تر و صاف‌تری پیدا کنند. لکه‌ها به یک روش سریع، دقیق و بدون خونریزی برداشته می‌شوند تا نتایج بی‌نقصی به دست بیاید.
  • اصلاح پوست اضافی : می‌توان پوست اضافی پشت دست را با استفاده از چند برش کوچک یا قابلیت جمع کنندگی پوست لیزر آی‌ال‌پی و یا روش پی‌آرپی برداشت.
  • درمان آی‌ال‌پی (IPL): این درمانِ هدفمند، عملکرد مؤثری در زمینه پاکسازی آسیب‌‌های خورشیدی، مانند لکه‌های پیری، لکه‌های خورشیدی، لکه‌های کبدی و غیره دارد. سیاهرگ‌هایی که ظاهری ناخوشایند دارند و لکه‌های تیره‌ی ناشی از پیری به آرامی توسط تابش ناگهانی و کوتاه مدت نور با پالس شدید رفع می‌شوند.
  • حجم دادن: جبران حجم از دست رفته با تزریق ژل روش جدیدی نیست. ژل‌ها، هنگام تزریق شدن به پوست حجم داده و فرورفتگی‌های بین تاندون‌ها و سیاهرگ‌ها را پر می‌کنند. در اینجا، هم ظاهر استخوانی دست‌ها و هم برجستگی سیاهرگ‌ها (و رنگ تیره سیاهرگ‌ها) بهبود یافته و دست‌هایتان نرم، پرتر و جوان‌تر می‌شوند. پزشکان ما، ژل‌های مناسب شما را به زیر پوست ناحیه مورد درمان تزریق می‌کنند. این عمل ساده تحت بی‌حسی موضعی در کلینیک انجام می‌شود و بعد از درمان می‌توانید به فعالیت‌های روزانه‌تان بازگردید. نقاط دارای کبودی را نیز می‌توانید با آرایش بپوشانید.
  • با استفاده از تزریق چربی نیز می‌توان به حجم دست‌ها افزود. برای این کار، با استفاده از لیپوساکشن چربی از نواحی اهدا کننده بدن خود بیمار مانند شکم یا باسن برداشته شده و سپس به دست‌ها تزریق می‌شود. این تکنیک تهاجمی‌تر است، زیرا در آن در بیش از یک منطقه از بدن برش‌هایی ایجاد می‌شود. البته نتیجه انتقال چربی بیشتر از ژل‌ها دوام دارد.
  • ژل‌ها و پی‌آرپی: شما می‌توانید از نتایج فوری ژل‌ها بهره برده یا تحریک تولید کلاژن توسط ‌پی‌آر‌پی را انتخاب کنید که به مرور باعث می‌شود کلاژن در بدن خودتان تولید شده و به عنوان پرکننده عمل کند. تمام ژل‌ها به خوبی با بدن سازگار بوده، به خوبی در دست‌ها جا گرفته و یک حالت نرم و طبیعی به پوست دست‌ها می‌دهند. عموماً، نتیجه این روش از 3 تا 4 ماه تا 3 سال دوام دارد، البته برای حفظ نتیجه به دست آمده با درمان‌های تکمیلی نیاز خواهد بود.

دوره بهبودی از جوان‌سازی دست چگونه است؟


 

پس از انجام فرآیند جوان سازی پوست دست بهبودی به درمانی که دریافت می‌کنید بستگی دارد. اگرچه بهبودی دست‌ها بیشتر از بهبودی پوست صورت زمان می‌برد، اما هیچکدام از روش‌ها و اعمال جوان‌سازی دست به زمان استراحت قابل توجهی نیاز ندارند.

انتقال چربی به بیشترین زمان نیاز دارد، زیرا در این روش برای لیپوساکشن برش‌هایی روی پوست بدن ایجاد می‌شود. بهبودی پوست بعد از پاکسازی با لیزر دو هفته طول می‌کشد، و ژل‌ها نیز به کمترین استراحت بعد از درمان نیاز دارند. معمولاً، در تمامی موارد، پوست کمی حساس به لمس و ملتهب می‌شود. البته، تزریق ژل‌ها اغلب با کمی کبودی نیز همراه است.

نتایج جوان‌سازی دست‌ها چه مدت دوام دارند؟


 

مدت دوام نتایج به روش درمان بستگی دارد. لکه‌های تیره‌ای که با روش پاکسازی پوست برداشته می‌شوند بازنمی‌گردند، اما ممکن است لکه‌های جدیدی ایجاد شود، خصوصاً اگر از دست‌هایتان در برابر آفتاب محافظت نکنید.

ژل‌ها موقتی بوده و معمولاً برای حفظ نتیجه می‌بایست تزریق‌ها تکرار شوند.

تزریق چربی، اگرچه راه حل با دوام‌تری برای جبران حجم از دست رفته است، اما تهاجمی‌ترین روش می‌باشد.

آیا بیمه جوان‌سازی دست را پوشش می‌دهد؟


 

جوان‌سازی دست یک عمل زیبایی بوده، بنابراین بیمه‌ها هزینه جوان سازی پوست دست را پوشش نمی‌دهند.هزینه جوانسازی دست بسته به روش انتخابی متفاوت خواهد بود.همچنین هزینه جوانسازی پوست دست بسته به اینکه کدام نقطه نیاز به ترمیم دارد و چه مقدار کار بر روی آن انجام شده است ، مختلف است.

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه