زبان خود را انتخاب کنید

pof

آیا شما از پف‌آلود بودن یا وجود گودی و سیاهی در زیر چشمان خود ناراحت هستید؟ این مشکلات جزئی که در زیبایی تأثیر می‌گذارند ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. چشمان پف‌آلود باعث می‌شود که در نظر دیگران شما خسته، پر از استرس و کمی بیمار به نظر برسید. خوشبختانه بسیاری از راه حل‌ها برای پیشگیری و درمان پف چشم به صورت موقتی و بلند‌مدت وجود دارد که می‌تواند به شما در داشتن چشمان سالم و زیبا کمک کند.

اگر شما به دلیل این که نمی‌توانید از پف زیر چشم‌های خود رها شوید، ناامید شده‌اید، جراح زیبایی سر و گردن روش‌های درمانی را برای کاهش پف زیر چشم شما پیشنهاد می‌دهد. البته تنها راه برای رفع دائمی پف زیر چشم انجام عمل جراحی است. برخی از روش‌های درمانی مزایای دیگری مانند سفت کردن پوست و بهبود رنگ پوست را نیز به همراه دارد. در صورت نیاز به دریافت مشاوره یا رزرو نوبت می‌توانید با شماره 03136266851 تماس حاصل نمایید تا همکاران ما در این باره شما را راهنمایی کنند.

پف زیر چشم دقیقاً چیست؟


 

پف زیر چشم گودی است که بین پلک پایین و گونه‌ها ایجاد می‌شود. با افزایش سن، یکی از تغییراتی که به شدت مورد توجه قرار می‌گیرد و به مرور زمان بدتر می‌شود، سیاهی یا پف زیر چشم است. به هر حال، با افزایش سن، پوست نازک‌تر می‌شود و فاصله و عمق قابل‌ مشاهده بین پوست و کاسه چشم که به آن بدشکلی محل ریزش اشک گفته می‌شود اتفاق می‌افتد. این عارضه به وسیله تزریق ژل، تزریق بوتاکس و بلفاروپلاستی درمان می‌شود.

علل


 

ما همه در صورت خود چربی‌هایی داریم و به وسیله رباط‌ها و عضلات در محل خود نگه داده شده‌اند. با افزایش سن این رباط‌ها و عضلات ضعیف شده و چربی‌های اطراف چشم بیشتر قابل دیدن می‌شوند و در نتیجه پف در زیر چشم‌ها ایجاد می‌شود. متأسفانه، پف زیر چشم موقتی نبوده و اگر شکل بگیرند معمولاً روی صورت باقی می‌مانند. در اینجا به برخی از عوامل دخیل در پیدایش پف چشم اشاره می‌شود:

  • عوامل ژنتیکی
  • افزایش سن: پوست اطراف چشم نازک شده و مویرگ‌های زیر آن نمایان می‌شوند.
  • سبک زندگی (کم‌خوابی، رژیم غذایی پر از نمک، مصرف زیاد الکل؛ طبق نظر برخی از کارشناسان، استعمال دخانیات نیز می‌تواند یکی از عوامل ایجادکننده پف چشم باشد)
  • قومیت و نژاد: تغییر رنگ پوست زیر چشم در بین آسیایی‌ها و آفریقایی‌ها بیشتر مشاهده می‌شود.
  • احتباس مایعات
  • عفونت سینوس‌ها
  • آلرژی‌های فصلی
  • برخی از داروها
  • بارداری

درمان


 

قبل از این که روشی را برای درمان پف زیر چشم‌های خود انتخاب کنید، به نوع پوست خود، سوابق پزشکی و نتیجه‌ای که انتظار دارید پس از انجام اقدامات درمانی مشاهده کنید توجه کنید. اگر شما مستعد ابتلا به آلرژی هستید پس گزینه‌های جراحی روش بهتری برای درمان پف زیر چشم‌های شما است زیرا تزریق ژل می‌تواند در افراد حساس باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک شود. در مورد محتویات ژل‌های تزریقی حتماً با پزشک خود صحبت کنید و از عوارض جانبی و خطرات احتمالی ناشی از تزریق آنها کاملاً آگاه شوید. درمان‌های تخصصی که به رفع پف زیر چشم کمک می‌کنند می‌توانند نتایج پردوام‌تر  و بهتری را به دنبال داشته باشند. به هر حال قبل از انتخاب نهایی باید با دقت به نوع پوست، سلامت و اهداف بلند مدت توجه داشته باشید.

تزریق ژل

 

pof4

انجام فرایند تزریق ژل برای رفع پف زیر چشم مزایای زیادی دارد؛ هزینه انجام این فرایند بسیار کمتر از بلفاروپلاستی است و اثرات آن بلافاصله پس از تزریق قابل‌ مشاهده است. به هر حال انجام این فرایند نیز با برخی عوارض جانبی مانند تورم و کبودی در محل تزریق همراه است که باید نسبت به آنها آگاه شوید. اگر شما پوست حساسی دارید، بسیار مهم است که با متخصص پوست یا جراح زیبایی خود در مورد روش‌های درمانی مورد نظر برای رفع پف زیر چشم خود مشورت کنید. این روش درمانی سرپایی محسوب شده و معمولاً بدون بیهوشی انجام می‌شود. انجام این فرایند چند دقیقه طول می‌کشد.

نحوه انجام فرایند

غالباً این روش بدون نیاز به بیهوشی انجام می‌شود ولی ممکن است پزشک برای افزایش راحتی شما از کرم‌های بیحس کننده یا بیحس کننده‌های موضعی استفاده کند. پس از بیحس شدن محل درمان، از مواد ضدعفونی‌کننده برای تمیز کردن زیر چشم استفاده می‌شود. سپس ناحیه مورد تزریق مشخص شده و علامت‌گذاری می‌شود. مقدار کمی از مواد تزریقی در ماهیچه‌های صورت تزریق می‌شود. در نهایت، کمپرس سرد روی پوست قرار داده می‌شود تا ناراحتی و تورم به حداقل برسد. شما پس از انجام این فرایند درمانی می‌توانید به کارهای روزمره خود مشغول شوید. به هر حال شما ممکن است تا چند ساعت یا چند روز پس از تزریق برخی عوارض را در محل تزریق احساس کنید. شما ممکن است در زیر چشم خود کمی احساس ناراحتی و سفت شدگی پوست داشته باشید که تا چند ساعت پس از تزریق از بین می‌رود. تورم و کبودی ممکن است پس از چند روز از بین بروند.

بوتاکس

 

pof5

تزریق بوتاکس باعث شل شدن عضلات و از بین رفتن و هموار شدن چروک‌های صورت می‌شود. برای برخی از بیماران، استفاده از مقادیر کم بوتاکس زیر هر چشم می‌تواند باعث ایجاد تغییرات زیادی شود. سعی کنید در آینه بخندید. آیا پوست زیر پلک پایین چشم شما برآمده است؟ اگر این گونه است، شما می‌توانید فرایند تزریق بوتاکس را در ماهیچه اوربیکولاریس اوکلی انجام دهید. انجام این فرایند فقط چند دقیقه طول می‌کشد و می‌تواند ماهیچه‌های زیر چشم را شل کرده تا ظاهر آن جوان‌تر به نظر برسد. به علاوه، درمان چین و چروک‌های اطراف چشم می‌تواند چشم‌ها را باز کرده و ظاهر کلی چشم‌های شما را بهبود بخشد.

نحوه انجام فرایند تزریق بوتاکس

پزشک شما از سوزن‌های ریز برای تزریق مقادیر کم سم بوتالینیوم در پوست و عضلات زیر چشم استفاده می‌کند. تعداد تزریق‌ها به بسیاری از عوامل از جمله گستردگی ناحیه‌ای که باید تحت درمان قرار گیرد بستگی دارد. تزریق بوتاکس معمولاً در مطب پزشک انجام می‌شود. شما می‌توانید بلافاصله پس از اتمام فرایند تزریق بوتاکس به فعالیت‌های روزمره خود بپردازید. مراقب باشید که زیر چشم‌های خود را نمالید یا ماساژ ندهید زیر این کار باعث می‌شود که سم در قسمت‌های مختلف زیر پوست شما پخش شود. سم بوتالنیوم معمولاً چند روز پس از تزریق اثر می‌کند. اثر بوتاکس سه ماه یا بیشتر باقی می‌ماند. برای حفظ تأثیر بوتاکس شما باید تزریق را در مقاطع زمانی مشخص تکرار کنید.

 بلفاروپلاستی

pof6

این نوع از عمل جراحی که به آن بلفاروپلاستی گفته می‌شود غالباً به عنوان یک عمل سرپایی انجام شده و زمان بستری شدن در این عمل کوتاه است به خصوص اگر شما فقط بخواهید که پلک پایین خود را تحت عمل قرار داده تا پوست آن سفت شود. در خلال این عمل جراحی برای رفع پف زیر چشم، جراح یک شکاف در چین و چروک‌های طبیعی اطراف چشم شما ایجاد می‌کند سپس پوست را می‌کشد تا پف چشم از بین برود. در برخی موارد، اگر پف زیر چشم باعث انباشتگی چربی در زیر چشم شده باشد، قبل از کشیدن پوست و بخیه، این چربی‌ها بیرون آورده می‌شود. عمل جراحی برای رفع پف زیر چشم، خطرات احتمالی و عوارض جانبی کمی داشته و دوران بهبودی آن کوتاه است.

دوران نقاهت و بهبودی


 

دوران نقاهت و بهبودی عمل بلفاروپلاستی پلک پایین 1 تا 2 هفته طول می‌کشد. چشم‌های شما ممکن است خشک شده و کمی سیاه و متورم شود. ما به شما قطره‌هایی می‌دهیم که سرعت روند بهبودی را افزایش داده از بروز عفونت جلوگیری کنند و شما می‌توانید به راحتی هر گونه درد و ناراحتی را به وسیله دارو کنترل کنید. با بالا نگه داشتن سر و خوابیدن به پشت در چند روز اول پس از عمل می‌توانید تورم را به حداقل برسانید. از انجام فعالیت‌های شدید باید در چند هفته اول اجتناب کنید.

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه