زبان خود را انتخاب کنید

تغیر1

این که از ظاهر بینی خودتان ناراضی هستید یک موضوع است اما این که تغییر دادن آن برای برخی از افراد کاری پرخطر به نظر می‌رسد موضوع دیگری است. تردید در مورد انجام عمل رینوپلاستی ممکن است به دلیل ترس بیماران از این موضوع باشد که بعد از انجام عمل دیگر شبیه به خودشان نخواهند بود. اگر این امکان وجود داشت که شما امشب با یک بینی بخوابید و فردا صبح با یک بینی جدید بیدار شود خیلی عالی می‌شد! در حالی که این کار غیر ممکن است و به ویژه زمانی که در مورد دوران ریکاوری و بهبودی فکر می‌کنید، عمل جراحی بینی کاری خواهد بود که باعث عصبانیت و ناراحتی شما می‌شود. اگر شما می‌خواهید بینی خود را تحت عمل جراحی قرار دهید، احتمالاً در مورد این که این عمل چقدر می‌توانید چهره شما را تغییر دهد شگفت‌زده خواهید شد. در مورد این که انجام عمل جراحی بینی چقدر می‌تواند ظاهر شما و ویژگی‌های صورتتان را تغییر دهید بیشتر اطلاعات کسب کنید.

انجام عمل جراحی بینی چه چیز را تغییر می‌دهد؟


عمل جراحی رینوپلاستی بر مسائل زیبایی و عملکردی بینی شما تمرکز دارد و به همین دلیل است که تعداد بسیاری از بیماران این عمل را صرفاً با اهداف زیبایی انجام می‌دهند. با این حال، ناخشنودی از ظاهر بینی همیشه به این معنا نیست که شما از اجزای دیگر ظاهر خود مانند چشم‌ها، گونه‌ها و لب‌های ناراضی هستید. هنوز هم پس از انجام عمل جراحی بینی، چهره و ظاهر بسیاری از افراد به طور کامل تغییر می‌کند بنابراین به راحتی می‌توان این تصور را داشت که فقط بینی تحت عمل جراحی قرار نگرفته است. در واقع، عمل جراحی بینی یا رینوپلاستی منحصراً روی ساختار بینی و قسمت‌های داخلی خارجی آن انجام می‌شود مگر این که بیمار و جراح پلاستیک به این توافق برسند که عمل‌های جراحی دیگر مانند برجسته‌سازی چانه یا لیفت صورت را نیز انجام دهند. با انجام این عمل‌های جراحی این امکان وجود خواهد داشت که شکل، ظاهر، سایز یا ترکیبی از این عوامل برای دست‌یابی به نتایج مطلوب تغییر یابد. چشم‌ها، لب‌ها، گونه‌ها و چانه از لحاظ ساختاری تغییری نمی‌کنند.

چرا با تغییر ظاهر بینی همه چیز تغییر می‌کند؟


همان طور که توضیح داده شد، بسیاری از بیماران از تغییراتی که پس از انجام عمل جراحی در ظاهر آنها ایجاد می‌شود مانند تأثیر آن بر قسمت‌های اطراف بینی و حتی تغییراتی که در کل ظاهر آنها ایجاد می‌شود شگفت‌زده می‌شوند. به این نکته توجه داشته باشید که بینی در مرکز صورت انسان قرار گرفته است و تنها ساختاری است که تا گونه‌ها، پیشانی و فک گسترش یافته و باعث ایجاد مرزها و ابعاد مشخص در صورت می‌شود. از طرف دیگر بینی می‌تواند شکل و ساختار ظاهر را تغییر داده و مشخص نماید که بقیه اجزای صورت تا چه میزان با هم متناسب هستند. داشتن این موقعیت ویژه باعث شده که بینی هارمونی صورت انسانی را بهبود بخشیده یا کاهش دهد. اگر بینی خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد، بیش از حد کشیده یا صاف باشد و یا گوشتی یا خیلی مسطح به نظر برسد باعث ایجاد تغییرات کلی در ظاهر صورت فرد می‌شود. تغییر بینی با انجام عمل جراحی رینوپلاستی غالباً باعث می‌شود که اجزای دیگر صورت بیشتر جلب توجه کرده و تعادل و هارمونی دوباره بین آنها ایجاد شود.

عمل جراحی بینی چگونه انجام می‌شود؟


عمل جراحی بینی با دو الگوی متفاوت در شکاف ایجاد شده برای انجام عمل انجام می‌شود: عمل جراحی باز و عمل جراحی بسته. در عمل جراحی بسته بینی، شکاف‌ها در داخل نوستریل یا سوراخ‌های بینی ایجاد شده و در بیرون از بینی اسکار قابل توجهی ایجاد نمی‌شود. در این رویکرد دسترسی به اجزای بینی کمی محدود بوده و به همین دلیل کمتر از این روش استفاده می‌شود. در عمل جراحی باز بینی، شکاف‌هایی از داخل بین نوستریل¬های بینی ایجاد می‌شود که باعث دسترسی بهتر به نوک بینی و قسمت یک‌سوم میانی و پایینی بینی می‌شود. رویکردی که جراح پلاستیک شما برای انجام عمل جراحی بینی به کار می‌گیرد به میزان زیادی به تغییراتی که شما تمایل دارید پس از انجام عمل روی بینی شما ایجاد شود بستگی دارد. در خلال جلسه مشاوره با جراح در مورد نگرانی‌ها و اهداف خود برای انجام عمل جراحی بینی صحبت کنید تا عمل شما با برنامه متناسب با نیازهای شما انجام شود.

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه