زبان خود را انتخاب کنید

photo22222
 

بزرگ و برجسته کردن لب‌ها روشی است که توسط بسیاری از جراحان زیبایی ارائه می‌شود. ممکن است شما برای بهبود دائمی شکل و اندازه لب‌هایتان، روش پروتز یا ایمپلنت لب را در نظر داشته باشید. برای این کار لازم است ابتدا یک بی‌حسی موضعی به ناحیه لب‌ها تزریق شود. سپس انتهای هر دو لب شکاف داده می‌شود تا پروتز درون آنها قرار داده شود. ممکن است به مدت چندین روز بعد از عمل در لب‌های خود احساس بی‌حسی داشته باشید اما نیازی به استراحت طولانی نیست؛ بیشتر افراد بلافاصله بعد از عمل و یا دو سه روز بعد از آن به کار خود باز می‌گردند.

بزرگ و برجسته کردن لب‌ها عملی است که توسط دکتر جعفری پور، جراح پلاستیک و زیبایی انجام می‌شود. مواد و شیوه‌هایی که دکتر جعفری پور برای بزرگ و برجسته کردن لب‌ها از آنها استفاده می‌کند عبارتند از: تزریق انواع ژل‌ها، تزریق چربی که از دیگر بخش‌های بدن برداشته و به لب‌ها تزریق می‌شود، پروتز لب با استفاده از مواد طبیعی یا مصنوعی و عمل جراحی که می‌تواند شکل لب‌ها را تغییر دهد.

در صورتی که در نظر دارید لب‌هایتان را پروتز کنید، ادامه مطلب را مطالعه کنید. اطلاعات زیر یک درک عمومی از این روش به شما می‌دهد. البته این اطلاعات نمی‌تواند به تمامی سؤال‌های شما پاسخ دهد زیرا چگونگی این روش به میزان زیادی به شخص بیمار بستگی دارد. شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره و گرفتن نوبت از دکتر جعفری پور با شماره تلفن 09130148085 تماس بگیرید.

تفاوت انواع مختلف پروتزهای مورداستفاده چیست؟


 

رایج‌ترین پروتزهایی که دکتر جعفری پور از آنها استفاده می‌کند از مواد مصنوعی ساخته شده‌اند که به آنها ePTFE (پلی تترا فلوئور اتیلین منبسط شده) می‌گویند. این مواد سفید و مانند لاستیک هستند، اما کاملاً استریل شده‌اند و تنها برای پروتزهای پزشکی به این شکل تولید می‌شوند. ePTFE اولین بار در سال 1970 به عنوان یک ماده پروتزی مورد استفاده قرار گرفت و جایگزین بخش‌های کوچکی از سیاهرگ بدن انسان شد.از آن زمان به بعد، ePTFE تقریباً برای بیش از حدود 3 میلیون نفر مورد استفاده قرار گرفته است. از ePTFE برای پیوند زدن یک رگ به رگ دیگر، ترمیم فتق و تقویت دیواره معده استفاده می‌شود.

توسعه این مواد به شکل‌های مختلف دیگر این امکان را ایجاد کرد که بتوان از آنها برای پروتز صورت نیز استفاده کرد؛ ازجمله برای پروتز گونه، چانه، پر کردن خطوط و چین و چروک‌های صورت و بزرگ و برجسته کردن لب‌ها.

از آنجا که ePTFE هرگز چروکیده نمی‌شود و همچنین توسط بدن جذب نمی‌شود، انواع پروتز لب توسط این مواد دائمی و اثر آن ماندگار است. اما در نظر داشته باشید که اگر پروتز بعداً برداشته شد می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

دیگر محصولات اخیر این دسته از پروتزها عبارتند از FulFil و Permalip.

روش دیگری که برخی پزشکان از آن استفاده می‌کنند، استفاده از بافت بدن انسان است. برخی جراحان نوارهای کوچکی از بافت بدن خود فرد را برمی‌دارند (از مناطقی مانند کشاله ران) و بعد از پالایش و آماده‌سازی، آنها را در ناحیه لب‌ها قرار می‌دهند. این روش با نام پیوند یا تزریق چربی شناخته شده و از مزایای آن این است که از مواد طبیعی بدن خود فرد استفاده می‌شود و بدن این مواد را رد نمی‌کند.

به دو دلیل در واقعیت و عمل خیلی از این روش استفاده نمی‌شود، اول اینکه چون محلی که قرار است بافت چربی از آن برداشته شود برش داده می‌شود، در آن محل جای زخم باقی خواهد ماند. دلیل دیگر این است که برای دستیابی به یک پیوند موفق باید بافت برداشته شده را آماده‌سازی کرد و این فرایند دشواری است.

آلودرم (Alloderm) روش دیگری است که در آن از پوست انسان استفاده می‌شود. برای آماده‌سازی پوست، لایه بیرونی آن حذف و لایه زیرین آن به صورت منجمد خشکانده می‌شود. تفاوت اصلی آن با روش قبل این است که در اینجا به جای پوست بدن خود بیمار، از پوست یک شخص دیگر استفاده می‌شود و به همین دلیل به آن «آلوگرفت» (allograft) می‌گویند. هزینه و قیمت پروتز لب بسته به روش و نوع پروتز انتخابی، در افراد مختلف، متفاوت خواهد بود.

فرایند عمل پروتز لب چگونه است؟


 

شما باید در اولین جلسه دیدار با دکتر جعفری پور، در مورد انتظارات خود از عمل و اینکه می‌خواهید بعد از عمل پروتز لب چگونه دیده شوید به طور کامل توضیح دهید. در این صورت دکتر جعفری پور مراحل درمان را به طور دقیق برای شما توضیح خواهد داد، مزایا و معایب این روش را بیان خواهد کرد، دیگر روش‌های بزرگ و برجسته کردن لب‌ها را خواهد گفت و همچنین مدت زمان لازم برای بهبودی کامل شما را نیز تعیین خواهد کرد.اطلاعاتی در مورد انواع پروتزهای موجود و مزایا و معایب هر یک نیز در اختیار شما قرار داده خواهد شد. اگر یک پروتز مصنوعی انتخاب کردید، معمولاً قبل از شروع عمل باید یک تست پوستی انجام شود تا این اطمینان حاصل شود که شما هیچ‌گونه حساسیت و آلرژی نسبت به این مواد مصنوعی ندارید.ممکن است به منظور انجام مقایسه قبل و بعد از عمل، دستیاران پزشک قبل از عمل از شما عکس بگیرند.

بیهوشی

معمولاً مقداری بی‌حسی موضعی به ناحیه لب‌ها تزریق می‌شود تا شما در طی عمل هیچ‌گونه درد و ناراحتی را احساس نکنید. همچنین ممکن یک آرام‌بخش ملایم به شما داده شود تا حالت خواب آلودگی پیدا کنید.

روش

این عمل جراحی نه پیچیده است و نه طولانی؛ این عمل بسته به نوع پروتز استفاده شده تا حدود 30 دقیقه طول می‌کشد.ابتدا جراح چهار برش کوچک در گوشه‌های دهان ایجاد می‌کند و سپس مواد پروتز را درون برش‌ها قرار می‌دهد. در انتها برش‌ها با استفاده از بخیه‌های نازک و قابل‌جذب یا غیرقابل جذب بسته می‌شوند.

تکرار عمل پروتز

تکرار عمل برای پروتزهای مصنوعی لازم نیست زیرا تأثیر آنها ماندگار است. اما اگر شما پروتزهای غیردائمی انتخاب کردید، باید هر چند مدت دوباره عمل پروتز را انجام دهید.

بعد از عمل پروتز لب، چه کارهایی باید انجام داد؟


 

به منظور رسیدن به نتایج مطلوب و کاهش خطر بروز عوارض جانبی، لازم است بعد از عمل پروتز لب توصیه‌های پزشک را به دقت دنبال کنید.معمولاً توصیه‌های بعد از عمل عبارتند از:·

  • در صورت لزوم از مسکن‌های خفیف مانند پاراستامول استفاده کنید.
  • به ناحیه اطراف بخیه‌ها دست نزنید.
  • در صورتی که بخیه‌ها قابل‌جذب نیستند، 7 تا 10 روز بعد از عمل نزد پزشک بروید تا آنها را بکشد.
  • در صورتی که درد افزایش یافت و یا هرگونه علائم عفونت بروز کرد، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.

مدت زمان لازم برای بهبودی عمل پروتز لب چقدر است؟ 

شما می‌توانید در همان روز عمل و یا دو تا سه روز بعد از آن به کار خود بازگردید و این به روش عمل و میزان کبودی و تورم لب‌های شما بستگی دارد.

سایر روش‌های دائمی برای بزرگ کردن لب‌ها


 

روش‌های دیگری نیز وجود دارند که جراح می‌تواند آنها را برای شما انجام دهد. ممکن است این روش‌ها نسبت به روش تزریق ژل به لب و چربی و عمل پروتز برای شما مناسب‌تر باشد. این روش‌ها عبارتند از:

  • عمل لیفت یا بالا کشیدن لب؛ در این عمل با حذف هلال‌های کوچکی از پوست زیر بینی، فاصله بین بینی و لب بالایی کوتاه می‌شود. سپس لب بالا آورده می‌شود و برش ایجاد شده در چین زیر بینی پنهان می‌شود.
  • روش «V به Y»؛ این روش می‌تواند لب‌ها را در مرکز جمع کند و یک ظاهر برجسته به لب‌ها بدهد. برش به شکل V ایجاد می‌شود و سپس طوری بخیه می‌شود که به خط زیر بینی یک حالت Y شکل بدهد.
  • عمل لیفت یا بالا کشیدن دهان؛ این عمل افتادگی طبیعی گوشه‌های دهان که با گذشت سن ایجاد می‌شوند را از بین می‌برد.

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه