زبان خود را انتخاب کنید

shenaa1

رینوپلاستی یا عمل جراحی بینی یکی از متداول‌ترین عمل‌های جراحی پلاستیک است. اگر شما تصمیم به تغییر شکل ظاهر بینی خود گرفته‌اید یا می‌خواهید مشکلات تنفسی خود را از بین ببرید می‌توانید عمل جراحی بینی یا رینوپلاستی را انجام دهید. به هر حال، فکر کردن در مورد انجام هر نوع عمل جراحی باعث ایجاد اضطراب در مورد خود عمل و دوران بهبودیتان می‌شود. مراقبت صحیح از بینی پس از انجام عمل رینوپلاستی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

نبایدهای بعد از جراحی بینی


پس از جراحی بینی برای بهتر شدن نتیجه عمل جراحی و بهبود سریع‌تر بهتر است به یک سری از نکات توجه شود که عبارتند از:

اجتناب از شنا کردن

احتمالاً تا کنون تجربه کرده‌اید که زمانی که شیرجه می‌زنید یا داخل استخر آب می‌پرید، آب وارد بینی شما شده و به بینی شما فشار وارد می‌شود. در حالی که پس از عمل رینوپلاستی، بینی شما در حال بهبودی است، حداقل به مدت چند هفته تا چند ماه از شنا کردن اجتناب کنید. در شنا پس از جراحی بینی، پرش در استخر یا شیرجه زدن علاوه بر این که باعث اعمال فشار مضاعف و غیرضروری بر بینی شما می‌شود، کلر موجود در آب نیز باعث ایجاد اختلال در روند بهبودی شما می‌شود.

خیلی زیاد نجوید

آدامس نجوید. عدم آدامس جویدن پس از جراحی بینی ممکن است کمی عجیب به نظر برسد اما واقعاً به فرایند بهبودی شما کمک می‌کند. بهتر است از مصرف غذاهایی که نیاز به جویدن زیاد دارند پرهیز کنید. بنابراین تا مدتی از خوردن استیک پرهیز کرده و به جای آن ماهی بخورید. این کار یک روش خوب برای مصرف غذاهای مختلف است که قبلاً از آنها استفاده نمی‌کردید. به یاد داشته باشید که غذاهای سالم بخورید. این کار می‌تواند به تسریع روند بهبودی شما کمک کند. از خوردن وعده‌های غذایی صرفه نظر نکنید زیرا بسیاری از داروهایی که برای شما تجویز می‌شود بهتر است همراه با غذا مصرف شوند.

سیگار نکشید

مشابه موارد گفته شده، برای سیگار نیز وجود دارد. بهتر است دو تا سه هفته پس از انجام عمل رینوپلاستی از مصرف دخانیات پرهیز کنید. مصرف دخانیات باعث کند شدن روند بهبودی شما می‌شود. انجام عمل جراحی بینی یک انگیزه عالی برای ترک سیگار است.

با گوش پاک‌کن داخل بینی خود را تمیز نکنید

معمولاً داخل بینی شما تا دو روز پس از انجام عمل رینوپلاستی خون وجود دارد. همچنین ممکن است در دو هفته اول پس از عمل بینی شما تخلیه شود. بنابراین زمانی که این اتفاق می‌افتد ممکن است بینی شما حالت گرفتگی پیدا کند. بهتر است گوش پاک‌کن یا دستمال داخل بینی خود نکنید. جراح دستورالعمل‌های پس از عمل را به شما می‌دهد که شامل نحوه پاک کردن بینی هم می‌شود و شما باید از آن پیروی کنید.

از بینی نفس نکشید

شما نباید زیاد از طریق بینی نفس بکشید. بافت‌های بینی تا سه هفته پس از انجام عمل رینوپلاستی بسیار حساس هستند و کار کشیدن زیاد از آنها باعث تحریک آن می‌شود. تا آنجا که می‌توانید، تلاش کنید در دوران بهبودی از طریق دهان نفس بکشید. سعی کنید در زمان عطسه کردن دهان خود را باز نگه دارید زیرا باعث می‌شود که فشار کمتری به بینی شما وارد شود.

تی‌شرت نپوشید

البته موقتاً. از پوشیدن تی‌شرت تا دو هفته پس از انجام عمل جراحی بینی اجتناب کنید. تی‌شرت پوشیدن بعد از جراحی و کشیدن لباس‌ها روی سر ممکن است به بینی حساس شما آسیب وارد کند. از پیراهن‌های دگمه دارد استفاده کنید تا باعث حرکت و جابجایی اتفاقی بینی شما نشود.

زیاد در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید

پس از انجام عمل جراحی بینی و پس از برداشتن گچ، بهتر است از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا از بینی جدید شما در برابر نور آفتاب محافظت شود. بینی جدید شما حساس است و ممکن است در صورتی که در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرید دچار تغییر رنگ دائمی شود.

نتایج حاصل از عمل جراحی خود را با دیگران مقایسه نکنید

بدانید که بینی شما منحصربه‌فرد بوده و با بینی دیگران فرق دارد. بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که بینی شما پس از انجام عمل دقیقاً مشابه فرد دیگری شود. یک جراح مجرب می‌داند که نباید انتظار نتایج کمال گرایانه را پس از انجام عمل داشت یا دقیقاً نمی‌توان بینی هنرپیشه مورد علاقه فرد را کپی کرد اما می‌توان ظاهر بینی را بهبود بخشیده و تعادل را در کل ساختار صورت بیمار افزایش داد. بنابراین نتایج حاصل از عمل بینی خود را با بینی افراد دیگر مقایسه نکنید. به همین دلیل بسیار مهم است که در جلسه مشاوره انتظارات واقع‌گرایانه خود را با جراح در میان گذاشته و نظرات و توصیه‌های جراح را با دید باز قبول کنید.

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه