زبان خود را انتخاب کنید

seda

اگر اخیرا جراحی بینی، یا به بیان معمول‌تر، عمل بینی انجام داده‌اید، ممکن است درباره متوجه تغییرات صدا علاوه بر ظاهر خود شده باشید. اگرچه رینوپلاستی می‌تواند ظاهر بینی را بهبود بخشد و همچنین در بسیاری از بیماران توانایی تنفس را نیز راحت‌تر نماید، ولی ممکن است باعث تغییرات ظریفی در صدا شود. برای کسانی که از صدای خود به صورت حرفه‌ای استفاده می‌کنند، تغییرات صدا پس از جراحی بینی ممکن است نگران کننده باشد.

برای اکثر بیماران، تغییرات صدا پس از جراحی بینی بسیار جزئی است و بیماران ممکن است در صورت ایجاد تغییر، ظریف‌ترین تغییرات را متوجه شوند. تغییرات چنان خفیف است که برای اکثریت قریب به اتفاق بیماران پس از بهبودی از عمل جراحی هیچ تاثیری بر زندگی روزمره آنها ایجاد نمی‌شود. خوشبختانه، تغییرات صدا پس از رینوپلاستی بسیار نادر است. در واقع بسیاری از خوانندگان و بازیگران رینوپلاستی انجام داده‌اند! به این معنا که احتمال کمی وجود دارد که عمل بینی باعث تغییرات صوتی کمی شود. این وضعیت بسیار وابسته به ساختار خاص صورت بیمار می‌باشد.

افرادی که از صدای خود به طور حرفه‌ای استفاده می‌کنند، به ویژه کسانی که آواز می‌خوانند و افرادی که نسبت به تغییرات اندکی در صدای خود حساسیت دارند، باید در مورد احتمال تغییرات صدا بعد از جراحی با پزشک صحبت کنند. با این حال، اکثر بیماران مشاهده می‌کنند که تغییرات آنچنان اندک است که به هیچ وجه به طور قابل توجهی بر زندگی آنها تاثیر نخواهد گذاشت. بحث در مورد شدت مشکلی که باید اصلاح شود و چگونگی تغییر آناتومی داخلی بینی می‌تواند به شما درک بهتری از میران تغییر صدا پس از جراحی ارائه دهد. اگر به دنبال انجام عمل بینی هستید، چه در مورد تغییرات صدا نگران باشید و چه نباشید، متخصص جراحی زیبایی سر و گردن نتایج ممکن را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد. برای دریافت مشاوره در خصوص احتمال تغییر صدا پس از عمل جراحی بینی یا  رزرو نوبت  می‌توانید با شماره‌ 03136266851 تماس حاصل فرمایید.

آیا بعد از عمل بینی صدای شما تغییر می‌کند؟


این وضعیت لزوما چیز بدی نیست. برخی افراد به منظور باز کردن راه‌های بینی برای ایجاد تنفس آسان‌تر عمل بینی انجام می‌دهند. این عمل می‌تواند تأثیر مثبتی بر صدای آواز خواندن آنها داشته باشد، و گاهی اوقات صدای تو دماغی آنها را بهبود می‌بخشد. به طور کلی، خطرات رینوپلاستی که باعث تغییر صدای شما به صورت منفی می‌شود اندک هستند، اما هر مورد منحصر به فرد است و اگر تغییر صدا برای شما نگران کننده باشد، باید با جراح خود در مورد آن صحبت نمایید. مطالعه اخیر در مورد تغییرات صدا پس از جراحی بینی از بیماران در مورد مشکلات یا تغییرات صدای آنها سوال  پرسیده است. تقریبا یک چهارم از این بیماران از صدای خود به صورت حرفه‌ای استفاده می‌کردند. در حاليکه برخی از بيماران تغييراتی را در صدای خود مشاهده کردند، اکثر آنها در عمل متوجه تغييری نشده‌اند. همچنین صدای آنها قبل و بعد از جراحی ضبط و از آنها خواسته شد به صدای ضبط شده گوش دهند تا تعیین کنند آیا تغییر واقعی ایجاد شده است. آنها نمی‌دانستند که به کدام صدای ضبط شده گوش می‌دهند، اما بیشتر آنها افزایش اندک در گرفتگی صدا، یعنی تغییرات جزئی به علت تنگ شدن راه بینی، را بیان می‌کردند. با این حال، این افراد اشاره‌ای به تغییرات قابل توجه نداشتند.

عمل بینی چگونه باعث تغییر صدا می‌شود؟


وقتی عمل بینی انجام می‌شود، داخلی بینی اغلب تحت تاثیر قرار می‌گیرد، حتی اگر خارج از آن تحت درمان باشد. برای اکثر بیماران، این عمل شامل تنگ کردن راه‌های بینی می‌شود، اگر چه برای برخی از بیماران ممکن است رفع انحراف بینی و تبدیل راه‌های دو طرف بینی به اندازه مساوی‌تر را نیز دربر گیرد. این تغییرات باعث افزایش جذب صدا به دلیل افزایش مقاومت به جریان هوا می‌شود. علاوه بر این، دامنه صدا کاهش می‌یابد. علی‌رغم این تغییرات، اکثر بیماران، حتی اگر متوجه تغییرات صدا پس از جراحی شوند، هیچ تاثیری بر زندگی حرفه‌ای خود تجربه نخواهند کرد.

جراحی بینی معمولا تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود که شامل لوله‌گذاری می‌باشد. در طول لوله‌گذاری، یک لوله تنفسی از طریق بینی وارد می‌شود، و از آکوردهای صوتی می‌گذرد. این کار باعث آسیب به آکوردهای صوتی می‌شود. اطمینان از دانش و تجربه متخصص بیهوشی‌تان، به این معنی است که می‌توانید انتظار لوله‌گذاری صاف و بی‌خطری را داشته باشید. اگر این مسئله نگرانی بزرگی برای شما به حساب می‌آید، می‌توانید در مورد روش‌های مختلف مانند بیهوشی با آرام‌بخش صحبت کنید که از لوله‌گذاری جلوگیری می‌کنند.

در طول مشاوره، ضروری است که نگرانی‌های مربوط به اثر رینوپلاستی بر روی صدای خود را مطرح کنید. پزشک قادر خواهد بود خطرات احتمالی را تشریح کند و امیدوارانه هرگونه نگرانی را از بین ببرد. قبل از انجام عمل بینی، بسیار مهم است که  در مورد تمام جنبه‌ها و اثرات احتمالی این فرآیند را کاملا آگاهی داشته باشید. ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که تمام سوالات پاسخ داده شده باشند و همچنین شما را از خطرات احتمالی مطلع و با شما کار می‌کنیم تا اهداف و انتظارات واقع‌بینانه داشته باشید.

فرآیند جراحی بینی


جراحی بینی معمولا دو تا سه ساعت طول می‌کشد و با بیهوشی عمومی انجام می‌گردد. پزشک برش‌هایی ایجاد می‌کند که به او اجازه می‌دهد بافت را تغییر دهد و استخوان و غضروف را بازسازی کند. در صورت امکان، جراح با برش‌های داخلی (اندونیزال) فرآیند را تکمیل می‌نماید. در بسیاری از موارد، یک برش خارجی (روش باز) مورد نیاز است که در ناحیه پوست جدا کننده سوراخ‌ها و در زیر بینی ایجاد می‌شود. غضروف و استخوان به منظور تطابق با طرح درمانی بیمار تغییر می‌یابند و سپس پزشک پوست را بر روی ساختار بازسازی شده بینی قرار می‌دهد و برش‌ها را با بخیه می‌بندد.

پس از آن اسپلینتی بر روی بینی قرار می‌گیرد تا در طول بهبودی بینی و شکل‌گیری خود، از آن محافظت شود. پوست و بافت نرم، شکل ساختار اصلاح شده زیر بینی را به خود می‌گیرند. در هنگام آماده سازی قبل از عمل، دستورالعمل‌های مراقبت بعد از جراحی به شما ارائه می‌شود.

بهبودی


بخیه‌های جراحی بینی و گچ آن اغلب یک هفته پس از جراحی برداشته می‌شود. بیماران معمولا در عرض یک تا دو هفته، بسته به میزان فعالیت مورد نیاز و نوع شغل‌شان، به کار خود بازمی‌گردند. فعالیت سبک ممکن است یک هفته پس از جراحی ادامه یابد، اما بیماران باید از فعالیت‌های شدید برای سه هفته و از هر فعالیتی که می‌تواند به بینی ضربه بزند برای شش هفته، اجتناب کنند. تورم و کبودی پس از عمل جراحی قابل انتظار است، اما در طی دو هفته اول بهبود خواهد یافت.

صورت شما ممکن است دچار پف باشد، ممکن است سردرد ناگهانی داشته باشید، و بینی شما ممکن است دارای کبودی و احساس ناراحتی و درد در هفته اول یا دوم باشد. تورم و کبودی جزئی بینی و چشم رایج است. این علائم در هفته اول برطرف خواهند شد و نتایج عمل بینی باید طی دو تا سه هفته مشخص گردد. تورم جزئی ممکن است تا یک سال پس از جراحی وجود داشته باشد اما معمولا غیر قابل توجه است.

عمل بینی تا حد زیادی بر تن صدا تاثیر نمی‌گذارد. بیشترین تغییرات صدا مربوط به تنگ شدن مجرای هوایی در بینی به علت رینوپلاستی می‌باشد. اگر به منظور رفع انحراف بینی عمل رینوپلاستی انجام دهید، صدای شما نیز بهبود می‌یابد. این شانس نیز وجود دارد که از خلط گلو و صدای تو دماغی رهایی یابید. بنابراین، این عمل گامی برای افزایش کیفیت صدای شما است تا اینکه هرگونه تاثیر منفی دیگر بر روی صدای شما داشته باشد.

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه