همانند سایر جراحی ها دانستن اقدامات لازم پس از انجام جراحی پلک یا بلفاروپلاستی برای گرفتن نتیجه ی مطلوب و رضایتبخش الزامی است.طیف گسترده ای از عوارض وجود دارد که می تواند پس از جراحی زیبایی پلک رخ دهد. جراح پلک باتجربه باید بتواند از طریق ارزیابی جامع قبل از عمل و روش دقیق جراحی و مراقبت های مناسب بعد از عمل، از بروز عوارض جدی جلوگیری کند.هچنین بیماران باید از خطرات و علاِئم جدی مانند عفونت و کاهش بینایی آگاه باشند. در عمل بلفاروپلاستی مراقبت های پس از جراحی بلافاصله بعد از اتمام جراحی آغاز می شود .

بعد از اتمام جراحی و با تشخیص پزشک نیاز دارید که یک فرد بالغ شما را تا منزل همراهی کند زیرا تا 24 ساعت باید از رانندگی کردن اجتناب نمایید.هنگام بازگشت به خانه از عینک آفتابی تیره استفاده نمایید چون ممکن است به نور حساس باشید. پماد استفاده شده در حین جراحی ممکن است چشمان شما را تار کند. این شرایط موقتی است و معمولاً ظرف 24 ساعت از بین می رود. برای جلوگیری از سرگیجه و تعادل بیشتر سعی کنید به طور ناگهانی از حالت خوابیده بلند نشوید و قبل از ایستادن یک دقیقه بنشینید .

تا چند روز ابتدایی بعد از عمل بیماران شاهد عوارض شایع پس از جراحی پلک می باشند. از جمله تاری دید ، درد ، قرمزی و التهاب ، خشکی چشم و ترشحات خفیف چشمی یا چسبندگی پلک ها. این علائم به مرور زمان بهبود می یابند. برای کاهش درد استفاده از کمپرس سرد مطابق با دستورالعمل پزشک تا 48 ساعت پس از عمل ضروریست .پزشک برای تسکین درد و جلوگیری از عفونت و خشکی چشم قطره ، پماد و آنتی بیوتیک تجویز می کند .

در 2 روز اول شستشوی چشم ها با سرم بیولوژیکی می باشد. دقت داشته باشید قبل از استفاده از قطره و پماد و همچنین کمپرس سرد حتما دستان خود را بشویید .

Recover from Eye Surgery

مهم است که 3 تا 4 روز اول پس از جراحی در منزل به استراحت بپردازید. بنابراین اگر شاغل هستید از قبل مرخصی بگیرید.به مدت 2 هفته پس از جراحی از خم شدن یا بلند کردن وسایل سنگین تر از 2 کیلوگرم خودداری کنید.همچنین قبل از بازگشت به فعالیت های پرفشار مانند ورزش ، با جراح خود صحبت کنید.

در 2 هفته ی اول پس از جراحی باید طبق دستور پزشک بخوابید. بهتر است در هنگام استراحت یا خوابیدن با قرار دادن 2 یا 3 بالشت سرو گردن خود را بالاتراز حد معمول نگه دارید. رعایت این نکته برای کاهش تورم در محل جراحی ضروریست. ممکن است چشمان شما بعد از جراحی متورم و کبود به نظر برسد. تورم پلک معمولاً در اوایل صبح بدتر است و در طول روز هنگام نشستن یا راه رفتن بهتر می شود.

در روز اول تغدیه ی خود را با مصرف مایعات و سوپ آغاز کنید و تا 3 تا 4 روز اول پس از جراحی ، غذاهای نرم و لقمه های کوچک بخورید. بهتر است ماست ، پنیرهای نرم ، سبزیجات خوب پخته شده ، میوه های نرم ، نان نرم ، ماکارونی یا گوشت های چرخ شده یا نرم میل کنید.

بعد از جراحی می توانید از گردن به پایین دوش بگیرید. دوش کامل نگیرید تا زمانی که جراح به شما بگوید که انجام این کار بی خطر است. در این مدت زمان معمولاً 5 روز پس از جراحی است، به آرامی با دستمال مرطوب زیر چشم خود را بشویید. هنگامی که می توانید دوش کامل بگیرید ، می توانید پلک های خود را بشویید و موهای خود را با محصولات ملایم ، مانند شامپوی کودک شامپو کنید.

BELFAROPLASTY

تا مدت 2 هفته پس از جراحی از کرم یا سایر لوازم آرایشی (مانند سایه چشم ، خط چشم یا ریمل) در محل جراحی خود استفاده نکنید. می توانید از کرم و محصولات آرایشی در بقیه صورت خود استفاده کنید.

aid4188962 v4 728px Recover from Eye Surgery Step 3 Version 2

در صورت داشتن هر کدام از موارد زیر سریعا به پزشک مراجعه کنید:

• تب بالا

• لرزیدن