زبان خود را انتخاب کنید

sleep3

بسیاری از افراد مبتلا به آلرژی بینی، به این فکر می‌کنند که آیا رینوپلاستی یا عمل بینی، که به طور معمول گفته می‌شود، آلرژی آنها را بهبود می‌دهد یا بدتر می‌کند. اگر چه رینوپلاستی به خودی خود یک گزینه جراحی برای درمان آلرژی بینی نیست، اما در صورتی که توسط جراح پلاستیک دارای بورد تخصصی انجام شود، متوجه خواهید شد که تغییرات عملکردی بینی ممکن است باعث بهبود تنفس شود. در ادامه در مورد آلرژی‌ها، جراحی بینی چیست، مزایای زیبایی و عملکردی عمل بینی و نحوه تاثیرعمل جراحی بینی بر آلرژی‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

چرا آلرژی اتفاق می‌افتد؟


rinialergi1

باید بدیهی باشد که آلرژی به علت مشکل ساختاری بینی به وجود نمی‌آید. این وضعیت در واقع ناشی از پاسخ ایمنی نامناسب است. سیستم بدن ما به جای نادیده گرفتن برخی از ذرات بی‌ضرر، با آنتی بادی‌هایی به آنها حمله می‌کند که منجر به تحریک، ایجاد مخاط، پاره شدن و غیره شود. بنابراین، پس از چند ماه ممکن است بازگشت علائم، احتمالا در فرم خفیف‌تر را تجربه کنیم. اگر علت حساسیت را ندانیم، اولین کاری که باید انجام دهیم این است که به متخصص آلرژی مراجعه کنیم. بسیاری از افراد به گرده گیاهان آلرژی دارند و در طول ماه‌های بهار واقعا دوران بدی را سپری می‌کنند. اگر عامل آلرژی گرده نباشد، می‌تواند گرد و غبار، علف‌های هرز، موی حیوانات، اسپور قارچی یا هر عامل دیگر محیطی باشد. آلرژی به گرده بسیار معمول است و فقط در بهاراتفاق نمی‌افتد، به دلیل اینکه تمام انواع گیاهان و درختان در طول سال رشد و باروری می‌یابند. پس از کنترل مشکل آلرژی، می‌توانید به جراح مراجعه کنید. در اولین مشاوره، تمام شک و شبهه‌ها برطرف و یک معاینه فیزیکی انجام می‌شود. پس از تعیین ویژگی‌ها و عدم تقارن بینی، بهترین روش جراحی برای دستیابی به نتیجه مطلوب پیشنهاد می‌شود.

در صورت وجود آلرژی چه زمان می‌توان عمل بینی انجام داد؟


 

rinialergi2

قابل درک است که افرادی که بیشتر ایام سال دچار آلرژی هستند و اغلب نیاز به خالی کردن  بینی دارند یا افرادی که با تغییر درجه حرارت کمی عطسه می‌کنند، نگران نتایج عمل بینی خود هستند. پس از عمل بینی، ممکن است احساس گرفتگی بینی داشته باشید. اگر یک واکنش آلرژیک اضافه شود، روند بهبودی می‌تواند آزار دهنده‌تر باشد، زیرا نمی‌توانیم بینی خود را خالی کنیم. در هنگام عطسه، برخی از بیماران از ترفندهای مختلف مانند تنفس عمیق یا عطسه کوچک از طریق دهان استفاده می‌کنند. باید در نظر داشته باشید داروهایی وجود دارند که باید مصرف آن‌ها چندین هفته قبل از این عمل متوقف شود. علاوه بر این اگر بعد از عمل از یک حمله آلرژی رنج می‌برید، قبل از مصرف هر چیزی باید با جراح مشورت کنید تا از تداخل با بهبودی جلوگیری شود. بنابراین انتخاب زمان مناسب برای این نوع بیماران مهم است. مناسب ترین زمان برای عمل بینی بستگی به نوع آلرژی شما دارد. اگر گاه به گاه باشد، باید جراحی را برای زمانی که آلرژی ندارید برنامه ریزی کنید. اگر در تمام طول سال از آن رنج می‌برید، هیچ زمان ایده‌آلی وجود ندارد، تنها انتخاب این است که از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی که موجب علائم می شود اجتناب کنید.

جراحی بینی چیست؟


 

رینوپلاستی نوعی جراحی پلاستیک است که شکل بینی، عملکرد آن یا هر دو را بهبود می‌بخشد. دو نوع برش برای عمل بینی وجود دارد. با یک روش بسته، برش‌ها در داخل بینی ایجاد می‌شوند؛ با یک روش باز، برش بر روی کلوملا (قسمتی از بینی که دو سوارخ بینی را جدا می‌کند) ایجاد می‌گردد. هر نوع برشی که جراح پلاستیک شما انتخاب کند، این برش‌ها اجازه می‌دهند تا پوست بینی و غضروف به آرامی بالا برده شوند، که در نهایت منجر به تغییر شکل و بازسازی بینی به صورت مورد نظرتان می‌شود.

مزایای زیبایی عمل بینی


 

چندین مزیت زیبایی بینی برای رینوپلاستی وجود دارد. عمل بینی می‌تواند موارد زیر را تصحیح کند:

  • بینی بسیار بزرگ را با از بین بردن استخوان و غضروف
  • قوز روی پل بینی، با سایش ملایم برآمدگی
  • نوک بینی، با تغییر غضروف‌های جانبی و پایین خم شده
  • سوراخ های بزرگ یا پهن بینی، با تمرکز بر تغییر شکل تقارن بینی
  • ظاهر کلی چهره شما، با ایجاد بینی که متناسب با بقیه ویژگی‌های صورت شماست.

در نهایت، اهداف زیبایی رینوپلاستی به شما تعادل و هماهنگی در چهره و ظاهرتان را ارائه می‌دهد.

مزایای عملکردی عمل بینی


 

علاوه بر مزایای زیبایی عمل بینی، مزایای عملکردی نیز در این جراحی وجود دارد. رینوپلاستی می‌تواند نقایصی که منجر به مشکلات تنفسی می‌شود مانند مواردی از قبیل انحراف بینی و گرفتگی مزمن، و حتی آبریزش بینی پس از عمل و خر و پف را اصلاح کند. اگر به منظور مزایای عملکردی و برای بهبود تنفس خود به دنبال عمل جراحی زیبایی بینی هستید، ممکن است بیمه درمانی‌تان شما را در پرداخت برخی از هزینه‌های جراحی یاری کند.

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه