زبان خود را انتخاب کنید

khooki

گاهی اوقات برخی افراد برای عمل بینی خوکی و تغییر سربالا بودن بیش از حد بینی به کلینیک‌های زیبایی مراجعه می‌کنند. این نوع بینی در دو حالت ایجاد می‌شود، در یک حالت بینی خوکی مادرزادی است و در حالت دیگر نتیجه جراحی ناموفق بینی (رینوپلاستی) در گذشته است. درهر حال می‌توان بینی خوکی را اصلاح کرد تا چهره بیمار جذاب‌تر و اعتماد به نفسش بیشتر شود. نکته مهم برای اصلاح بینی‌های کوتاه این است که باید در بینی ساختار حمایتی لازم برای نگهداشتن نوک بینی در وضعیت متعادل جدید وجود داشته باشد.

بینی خوکی


 

بینی خوکی نوعی از است که برای صورت فرد بسیار کوتاه باشد. وقتی می‌گوییم بینی بیش از حد کوتاه است، یعنی این که فاصله بین پایه تا نوک بینی بسیار کم است، در نتیجه نوک بینی رو به بالا می‌چرخد و بینی خوکی شکل می‌شود. داشتن احساس راحتی و اعتماد به نفس حق تمامی انسان‌ها است. چنانچه بینی بیش از حد سربالا باشد، اعتماد به نفس فرد تحت الشعاع قرار می‌گیرد. در چنین شرایطی جراحی بینی خوکی انجام می‌شود تا بیمار چهره‌ای جذاب‌تر و به تبع آن روحیه بهتری پیدا کند.

آمادگی قبل از جراحی


 

احساس راحتی با جراح و اعتماد داشتن به ایشان مهم‌ترین دغدغه قبل از عمل است. متخصص باید بتواند عمل را آزادانه و با بیانی شفاف و قابل فهم به بیمار توضیح دهد. جراحی ترمیم بینی خوکی عملی پیچیده است و بیمار باید به جراح اعتماد داشته باشد تا عمل با آسودگی خاطر شروع شود. بیمار در جراحی بینی خوکی نیز مانند هر عمل پلاستیک دیگری، باید انتظاری منطقی از نتیجه عمل داشته باشد. انتظار به دست آوردن نتیجه‌ای ایده‌آل تنها باعث ناامیدی خواهد شد. بنابراین بهتر است بیماران منتظر بهبودی قابل توجه و محسوس باشند و توقع به دست آمدن نتیجه ایده‌آل را نداشته باشند. شکی نیست که نتایج جراحی زیبایی بینی چشمگیر است، اما نباید از این عمل انتظار معجزه داشت. چنانچه بیمار بخواهد بینی خود را بلندتر کند، ابتدا جراح بررسی می‌کند که آیا بینی واقعاً بیش از حد کوتاه است یا این که صرفاً کوتاه به نظر می‌رسد. اگرچه نسبتی وجود دارد که تناسب بلندی به طول ایده‌آل را در یک بینی طبیعی تعیین می‌کند، اما نباید برای قضاوت فقط به اعداد اتکا کرد. متخصص هماهنگی بینی را با دیگر اجزاء صورت می‌سنجد و ارزیابی می‌کند که آیا تغییر طول بینی بر تناسبات صورت اثر می‌گذارد یا خیر.

چطور نوک بینی بیش از حد سربالا پایین آورده می‌شود؟

اگر سربالا بودن بیش از حد بینی پی‌آمد جراحی‌های قبلی باشد، بافت همبند جای زخم باید آزاد شود تا نوک بینی بتواند حرکت آزادتری داشته باشد و در موقعیتی با چرخش رو به بالای کمتر قرار بگیرد. بهترین زمان برای انجام جراحی ترمیمی باید با برقرار کردن تعادل بین دو نکته تعیین شود؛ از یک سو باید اجازه داد ورم بافت برطرف شود و پوست بینی شل شود، از سوی دیگر نباید عمل را زیاد به تاخیر انداخت، چون پوست بینی مرتب جمع‌تر می‌شود و در نتیجه هر چه زمان می‌گذرد، کشیدن پوست روی بدنه داخلی بینی ترمیم شده دشوارتر می‌گردد. پیوند غضروف بینی به روش‌های مختلف و به منظور تقویت ساختار داخلی بینی انجام می‌شود تا متخصص جراحی بینی بتواند نوک بینی را رو به پایین برگرداند و آن را در موقعیت جدید نگه دارد.

گرافت بزرگ کننده بخش انتهایی تیغه بینی

3

در این روش بخشی از غضروف دنده یا تیغه بینی جدا می‌شود و برای بلندتر کردن لبه پیشین تیغه بینی در محل بین سوراخ‌های بینی به کار برده می‌شود؛ معمولاً از غضروف گوش استفاده نمی‌شود، چون غضروف گوش به اندازه کافی برای نگهداشتن نوک بینی در وضعیت اصلاح شده قوی نیست. گرافت بزرگ کننده به تیغه فعلی بینی بخیه زده می‌شود تا ساختار نگهدارنده پایدار و بسیار محکمی به دست آید. گرافت غضروف را می‌توان در محل اتصال به نوک بینی پهن‌تر کرد تا بتوان نوک بینی را بیشتر رو به پایین فشار داد و به این ترتیب حالت خوکی بیشتر از بین برود.

گرافت اسپردر بلندتر

4

روش دیگر برای رو به پایین برگرداندن نوک بینی بیش ازحد سربالا گرافت اسپردر است. همان‌طور که از نام این روش مشخص است، نوع گرافت یا پیوند مشابه به گرافت اسپردر استاندارد طراحی شده است، اما گرافت اندکی بلندتر از حالت عادی است تا حمایت ساختاری بهتری را ایجاد کند و بتوان نوک بینی را در وضعیتی با چرخش کمتر ثابت کرد.

دوران بهبود


 

بیمار می‌تواند یک هفته پس از جراحی در محل کار حاضر شود و ورزش‌هایی مانند دوچرخه ثابت یا تردمیل را از هفته دوم شروع کند. پس از گذشت سه هفته دیگر محدودیتی برای انجام فعالیت‌های گوناگون وجود نخواهد داشت. اگرچه بهتر شدن شکل بینی بلافاصله پس از عمل مشخص می‌شود، اما شکل بینی و نیمرخ به تدریج ظرف 18 ـ 12 ماه آتی بهتر و بهتر خواهد شد.

عوارض


 

عملی که برای اصلاح بینی خوکی انجام می‌شود، نیز مانند هر جراحی دیگری با عوارضی خاص همچون عفونت، خونریزی و واکنش به بیهوشی همراه است. از دیگر عوارض عمل بینی خوکی می‌توان به آسیب ساختاری بینی اشاره کرد. جراح این عوارض احتمالی و مزایای جراحی را به طور کامل در جلسه مشاوره توضیح می‌دهد.

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه