زبان خود را انتخاب کنید

نحوه استفاده از غضروف طبیعی در جراحی بینی |  غضروف های طبیعی بافت هایی غیر خونی و عاری از رشته های عصبی می باشند که در نواحی مختلفی از بدن موجود هستند، بسیاری از متخصصان جراحی زیبایی از این غضروف ها برای ترمیم نقاط فرورفته، افتاده و منحرف شده بدن و به خصوص بینی استفاده می کنند، که ما در این مقاله به موارد استفاده از غضروف طبیعی در جراحی زیبایی بینی می پردازیم.امروزه زیبایی بینی یکی از مواردی است که بسیاری از آقایان و خانم ها با آن درگیر می باشند و سعی می کنند به هر شیوه ای که شده به ترمیم و زیباسازی فرم بینی خود بپردازند که عمل جراحی یکی از ساده ترین و عمومی ترین روش ها می باشد.

استفاده از غضروف طبیعی در جراحی زیبایی بینی به عنوان بهترین انتخاب

نخستین انتخاب جراحان زیبایی بینی استفاده از غضروف طبیعی در جراحی زیبایی بینی می باشد.در این میان متخصصان می توانند برای جراحی بینی از غضروف های طبیعی و مصنوعی استفاده کنند، جراحان بیشتر ترجیح می دهند از غضروف های طبیعی بدن خود بیماران که با بدن آنها سازگار می باشد، استفاده کنند زیرا غضروف های مصنوعی ممکن است عوارضی مانند عفونت را در پی داشته باشد. البته استفاده از غضروف های اهدایی موجود در بانک غضروف نیز که از جسدهای افراد مرده به دست می آید و در آزمایشگاه ها نگهداری می شود می تواند انتخاب های دیگری برای متخصصان باشد. البته هیچ کدام از این غضروف ها به خوبی استفاده از غضروف طبیعی در جراحی زیبایی بینی نیستند و ممکن است عوارضی مانند افتادگی در پی داشته باشند.

چگونگی استفاده از غضروف طبیعی در جراحی زیبایی بینی

استفاده از غضروف طبیعی در جراحی زیبایی بینی  متداول است و این غضروف ها از جمله غضروف هایی هستند که از نواحی مختلفی از بدن مانند دنده ها و گوش های افراد برداشته می شود و در بینی آنها جایگذاری می شود. بدن دارای گرافت هایی می باشد، گرافت ها بافت هایی هستند که در نواحی مختلفی از بدن مانند بینی کاشته و گذاشته می شوند. گرافت ها شامل گرافت های پوستی، چربی، استخوانی و غضروفی هستند،  حال جراحان زیبایی با استفاده از گرافت های غضروفی و یا استخوانی به زیبایی بینی، ترمیم انحراف ها و یا افتادگی های آن می پردازند.

جراحان زیبایی عموما با استفاده از غضروف گوش و دنده در جراحی زیبایی بینی که از دسته غضروف های طبیعی بدن می باشند به بینی افراد فرم می دهند. لاله گوش و دنده نخستین مکان هایی هستند که متخصصان از آنجا اقدام به برداشتن غضروف می کنند. یکی از ساده ترین نقاط بدن که جراحان زیبایی در حین عمل جراحی بینی می توانند از آنجا مقدار غضروف مورد نیاز خود را تامین کنند و به بینی انتقال دهند لاله گوش افراد می باشد. اما دنده هم محلی دیگر برای برداشتن غضروف است که برداشتن غضروف از آن نسبت به لاله گوش کمی سخت تر می باشد اما غضروف های دنده برای ترمیم بینی هایی که نیاز به غضروف زیادتری دارند، نوع بهتر و با کیفیت تری می باشد.

استفاده از غضروف طبیعی در جراحی زیبایی بینی مشکلی ایجاد نمی کند اما در نمونه های خیلی کمی بعد از سال ها ممکن است، غضروف های طبیعی که در تیغه بینی استفاده شده اند دچار انحراف و افتادگی شوند. به همین دلیل متخصصان با توجه به علم و تجربه خود در هنگام استفاده از غضروف طبیعی در جراحی زیبایی بینی از غضروف های مختلف برای ترمیم نقاط مختلف بینی استفاده می کنند.

موارد استفاده از غضروف طبیعی در جراحی زیبایی بینی به خصوص از گوش و دنده

در بسیاری از موارد وقتی که بینی افراد دچار ضعف های غضروفی شدید به خصوص از لحاظ اسکلت بینی هستند از غضروف های محکم موجود در دنده خود افراد بیمار استفاده می کنند. همچنین جراحان زیبایی برای ترمیم بینی های شکسته حاصل از تصادفات و یا بازی های ورزشی خشن نیز از غضروف های دنده استفاده می کنند. ناگفته نماند که در برخی از موارد افراد از بدو تولد و به صورت ژنتیکی دچار افتادگی و کجی تیغه بینی هستند و به همین دلیل جراحان زیبایی با استفاده از غضروف طبیعی در جراحی زیبایی بینی و به خصوص با استفاده از غضروف های دنده و تراش دادن تیغه بینی به ترمیم بینی می پردازند و تیغه را اصلاح می کنند.

قابل ذکر است که در بسیاری از موارد تیغه بینی افراد کوچک می باشد و امکان برداشتن غضروف از آنجا وجود ندارد و متخصصان زیبایی غضروف مورد نیاز خود را از جایی دیگر تامین می کنند. بیشتر نژادهای مردمان آسیایی و آفریقایی دارای بینی هایی با تیغه های کوچک می باشند. متخصصان زیبایی بعد از برداشتن غضروف های گوش و دنده در حین عمل جراحی با تراش دادن و شکل دهی به آنها، غضروف ها را در بینی افراد می گذارند و بینی آنها را به فرم مناسبی در می آورند تا شکل و شمایل آن بهتر شود.

متخصصان در زمان استفاده از غضروف طبیعی در جراحی زیبایی بینی عموما از غضروف های دنده شش استفاده می کنند و برخلاف باور خیلی از افراد این عمل برداشتن غضروف با درد بسیار کمی همراه است. در مواردی هم که بینی نیاز به ترمیم های سطحی و کوچک دارد متخصصان با استفاده از غضروف طبیعی در جراحی زیبایی بینی  این کار را انجام می دهند و عموما از غضروف های موجود در گوش استفاده می کنند. این غضروف ها از پشت ناحیه لاله گوش برداشته می شود به طوری که به شکل و شمایل گوش افراد آسیبی وارد نشود.

قابل ذکر است به این دلیل از غضروف های نواحی گوش کمتر استفاده می شود، چون این نواحی غضروف کمتری دارند و در دنده غضروف بیشتری موجود می باشد. زمانی که افراد برای ترمیم شکل بینی و برطرف کردن انحرافات و نواقص موجود در آن نیاز به عمل جراحی دارند بهترین راه استفاده از غضروف طبیعی در جراحی زیبایی بینی می باشد اما باز هم متخصصان زیبایی برحسب تجربه و مقدار نواقص موجود در بینی، غضروف مورد نیاز خود را از بدن افراد و یا بانک اهدایی غضروف تامین می کنند. قابل ذکر است که در برخی از موارد استفاده از غضروف طبیعی در جراحی زیبایی بینی بیماران به طور مداوم فکر می کنند جسم خارجی در بینی شان وجود دارد و آنها را اذیت می کند اما باید بدانند که بعد از مدتی آن غضروف ها جذب می شوند و این مشکل برطرف می شود.

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه