زبان خود را انتخاب کنید

se1

بسیاری از شرایط با افزایش سن تغییر میکنند، اما ممکن است تعجب کنید که حتی بینی ما نیز با بالا رفتن سن تغییر خواهد کرد. حتی اگر شما از ظاهر بینی خود نسبتاً رضایت داشته باشید، شکل و اندازه آن میتواند با افزایش سن تغییر کند، و شما ممکن است در هنگام نگاه کردن در آینه یک بینی را ببینید که بزرگ تر، افتاده تر و پهن تر به نظر می رسد. این موضوع می تواند حالت صورت شما را تغییر دهد، بینی را نسبت به بقیه اجزای صورت ناهماهنگ نشان داده و به شما ظاهر پیرتر بدهد.

چه تغییراتی در بینی رخ می دهد ؟


 

غضروفی و استخوان یک چارچوب حمایتی را برای بینی شما را فراهم میکنند، اما در طول زمان، این اندام ها شروع به تضعیف می کنند و ممکن است نوک بینی شما پهن تر شود. این حالت همچنین می تواند یک ظاهر برجسته مانند را روی پل بینی ایجاد کند.تغییراتی که رخ می دهند ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشند. اگر غضروفی دارید که سخت تر و سفت تر است، ممکن است تغییراتی را که بسیار قابل توجه هستند، مشاهده نکنید. با این حال، اگر دارای غضروفی نرم تر هستید، ظاهر بینی شما ممکن است به شکل قابل توجهی تغییر کند. غضروف نرم تر میتواند تیپ پتوز را ایجاد کند، یعنی زمانی که نوک بینی شما به شدت دچار افتادگی می شود.در بعضی موارد، بینی سالم میتواند این را به نظر برساند که نوک بینی شما در ناحیه شکم فوقانی شما قرار دارد.این روند در زنان بعد از یائسگی به دلیل از دست دادن استروژن و در نتیجه ضعیف شدن غضروف، بدتر می شود. بنابراین شما حمایتی که از نوک بینی می شود را از دست می دهید.

چه کاری می توانید برای تغییر افتادگی بینی و تغییر ظاهر آن در اثر افزایش سن را انجام دهید ؟


 

اگر افتادگی بینی باعث میشود که شما احساس کنید قدری بیشتر از آن چه هستید پیرتر به نظر می رسید و می خواهید مجدداً ظاهر جوانتری را به دست آورید، می توانید در خصوص انجام عمل رینوپلاستی کمی فکر کنید. این روش جراحی که به عنوان رینوپلاستی کاهش ساختار نیز شناخته می شود، می تواند به صافتر شدن و ایجاد حمایت از بینی کمک کند. بسته به نیاز و ترجیحات شخصی شما، رینوپلاستی برای بینی در هنگام افزایش سن می تواند شامل کاهش یا تغییر محل غضروف جانبی پایینی، استفاده از پیوند برای کمک به بالا بردن و صاف کردن بینی و / یا استفاده از پیوند غضروف برای کمک به بلند کردن و حمایت از نوک بینی صورت گیرد. این امر می تواند به جلوگیری از افتادگی مجدد بینی در طول زمان کمک کند. بر خلاف بسیاری از بیماران جوان که به دنبال جراحی زیبایی بینی برای کاهش اندازه و یا تغییر شکل بینی خود هستند، اکثر بیمارانی که متقاضی انجام عمل جراحی بینی به دلیل افزایش سن و تأثیر آن روی ظاهر کلی بینی هستند، نمی خواهند تغییر شکل شدیدی را در بینی خود ایجاد کنند. این متقاضیان در واقع به دنبال یک بینی با ظاهر طبیعی هستند که به طور مناسبی با سایر اجزای صورت آنها در تعادل است. رینوپلاستی در بیماران مسن تر می تواند تفاوت چشمگیری در ظاهر و نگرش آنها ایجاد کند. و اگر همراه با روشهای دیگر مانند لیفت صورت، لیفت گردن یا عمل جراحی پلک ترکیب گردد، نتایج بسیار خوبی را به دنبال خواهد داشت.

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه