زبان خود را انتخاب کنید

روش هایی برای بهبودی پس از جراحی پلاستیک:

اگر چه جراحی پلاستیک معمولا یک عمل اختیاری می باشد، اما این مهم است که از یک دستورالعمل های برای بهبودی سریع و آسان پیروی کنیم. اگر بیماران از دستورهایی که دکتر برای بعد از عمل جراحی می دهد پیروی نکنند، عوارضی مانند عفونت، باز شدن برش و افزایش تورم را به دنبال خواهد داشت. علاوه بر این، به دلیل اینکه بیماران خیلی مشتاقند که زودتر نتایج بعد از عمل بینی را ببیند، در چند روز و یا هفته اول  در طی فرایند بهبودی احساس موفقی ندارند. یادگیری دستورالعمل های زیر یک گام مهم برای دستیابی به نتایج مورد نظر پس از خروج از اتاق عمل می باشد. جراحی پلاستیک و جراحی بینی

1- دانستن زمان انتظار بهبودی: برخی از روش های جراحی های پلاستیک، تنها چند روز را برای بهبود یافتن نیاز دارند در حالی که برخی دیگر ممکن است هفته ها یا حتی ماه ها بگذرد. اینکه چه مدت برای بهبودی لازم است بستگی به جراحی پلاستیک خود دارد. این زمان، به احتمال زیاد بستگی به شرایط زندگی فرد مانند توانایی راه رفتن،  شرایط سر کار رفتن، بیرون رفتن با دوستان و... دارد. بنابراین برنامه ریزی شرایط زندگی  برای جراحی پلاستیک و همچنین جراحی بینی مهم است. 2- پایبندی به دستورالعمل های بهبودی جراحی پلاستیک کلید دستورالعملها برای بهبود جراحی ، ممکن است شامل هر یک از موارد زیر باشد:

  • استفاده از دارو برای کنترل درد و تورم، و بهبودی زودتر.
  • گزاشتن کیسه آب یخ در ناحیه ی جراحی شده
  • بالابردن ناحیه آسیب دیده در صورت نیاز برای کاهش تورم (Elevating the affected area as needed, to diminish swelling.)
  • اجتناب از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید در طول دوره بهبودی.
  • استفاده از لوله‌ی تخلیه برای کمک به تخلیه مایع اضافی در مراحل اولیه درمان. برای چگونه استفاده کردن از لوله تخلیه که شامل خالی کردن مایع اضافی و یا اگر مایع بیرون می آید باید به پزشک خود مراجعه کرد.
  • حضور به موقع برای ملاقات با پزشک. به منظور اطمینان از بهبود زخم مطلوب ، باید مطمئن شوید که هیچ عوارض و یا عفونتی در ناحیه جراحی شده وجود ندارد. بنابراین برای اینکه با مشکلی برخورد نداشته باشید، باید با پزشک خود بعد از عمل جراحی، ملاقات داشته باشید تا اطمینان کامل کسب کنید و هرگونه مسائلی که مربوط به بهبودی میباشد را با دکتر خود در میان بگذارید.

3- مشورت با پزشک خود برای استفاده از دارو. باید نظر دکتر خود را برای استفاده ی منظم داروها و استفاده از داروهای مکمل بدانید. برخی از داروها، مانند رقیق کننده خون یا آسپرین و همچنین داروهایی طبیعی  و مکمل هایی هستند که میتواند برای بهبودی و در واقع افزایش خونریزی و تورم مضر باشد.

  • تا زمانی که بهبودی کامل به دست نیاوردید باید همه موارد را با پزشک خود در میان بگذارید که با مشورت با آن میتوانید امنیت خاطر برای استفاده از دارو بدست آورید تا هیچ چیزی با بهبودی زخم یا بدتر شدن زخم شما درگیر نباشد. پزشک به شما خواهد گفت که چه داروهایی را قبل از عمل باید استفاده شود، چه زمانی مصرف آن ها متوقف شود و چه زمانی دوباره استفاده شود.

  4- محتاط باشید، تا اینکه بدن به مرور زمان بهبودی لازم را پیدا کند.  به عنوان مثال، سعی نکنید برای بازگشت به روال عادی، بعد از عمل جراحی بیش از حد  فعالیت کنید.  فعالیت زیاد، ممکن است عوارض و همچنین کاهش سرعت بهبود را به دنبال خواهد داشت.

  • ورزش نکنید تا پزشک زمان ورزش کردن را بعد از عمل جراحی به شما بگوید.
  • ورزش کردن خیلی زود، می تواند با ایجاد تورم یا خونریزی یا یک برش به شکستن مواجه شود و زمان بهبود را طولانی کند.
  • زمانی که دستورالعمل های بعد از عمل جراحی را برای بهبودی انجام دهید، دیگر هیچ نگرانی را بعد از یک هفته برای داشتن تورم ، زخم و یا کبودی نخواهید داشت. مسئولیت بهبودی جراحی برای هر بیمار و هرروش جراحی متفاوت است.

منبع: http://www.wikihow.com/Heal-After-Plastic-Surgery استراتژی های دیگر برای بهبودی 1- فرایند درمان خود را با خوردن غذای مناسب و استراحت کافی بهبود ببخشید. مراقبت از خود با خوردن تغذیه مناسب و استراحت کافی قبل از عمل جراحی، به شما کمک خواهد کرد تا درمانتان سریعتر انجام شود.

  • با نوشیدن مایعات زیاد و گرفتن یک رژیم غذایی متعادل بعد از عمل جراحی به بدن خود کمک میکنید تا سریعتر ترمیم یابد.
  • ترک سیگار به سرعت بخشیدن بهبودی کمک میکند.

2- مدیریت کردن انتظار شما. جراحی پلاستیک یک فرایندی است که به فرد این امید را میدهد که ظاهرش تغییر کند ولی این نکته مهم است که درک فرایند بهبودی را با تکامل ظاهری برابر بدانیم. بنابراین باید زمان بهبودی طی شود تا به نتیجه ی مطلوب برسیم.

  • مراقب باشید که امید غیر واقعی برای جراحی پلاستیک و یا تغییرات آنچنان پیش بینی شده ای ندشته باشد.
  • برخی از افراد جراحی پلاستیک را راهی برای حل مشکلات خود میدانند. به طور مثال، با امید به جراحی پلاستیک میخواهد یک رابطه ی بد را نجات دهد، جراحی پلاستیک یک چشم اندازی برای موقعیت شغلی اش باشد و یا اینکه در محیط اطراف خود جذاب و محبوب قرار گیرد.

این مهم است که در مورد انتظارات بیش از حد خود برای عمل جراحی باید با خودمان صادق باشیم و همچنین امید بیش از حد بالا نداشته باشیم و یا اینکه ناامید هم نباشیم. 3- به دنبال حمایت از خانواده و دوستان خود باشیم. خانواده و دوستان می توانند یک حمایت مهم اخلاقی به خصوص در مراحل اولیه درمان باشند. ممکن است هنگام عمل جراحی درد داشته باشید، نتوانید وظایف عادی خود را در اطراف خانه انجام دهید و یا اینکه احساس ناامیدی برای نتایج مثبت عمل داشته باشید بنابراین برای التیام زخم ها و موارد بالا خانواده یا دوستان می توانند شما را در این موارد حمایت کنند. آنها میتوانند شما را با انجام فعالیت های مورد نیاز شما ، با درست کردن غذاهای مناسب و همچنین روحیه دادن برای شما پشتیبانی باشند.

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه