زبان خود را انتخاب کنید

هیچ کس جراحی های غیر ضروری را دوست ندارد. به خصوص اگر این جراحی برای برطرف کردن عیوب جراحی قبلی باشد. جراحی های ترمیمی در همه ی شاخه های زیبایی جراحی پلاستیک انجام می شود. ما در این مقاله به ارائه ی راهکارهایی برای جلوگیری یا کم کردن احتمال نیاز به رینوپلاستی مجدد می پردازیم ، چراکه این مسأله در جراحی بینی شایع تر است.

Revision Rhinoplasty2

جراحی بینی اصلاحی چیست؟

رینوپلاستی ترمیمی یک جراحی زیبایی است که به دلیل شکل و یا اختلال در عملکرد بینی انجام می شود. به طور ساده تر می توان گفت شکل و عملکرد بینی با تغییرات دائمی در ساختار استخوان و غضروف بینی اصلاح می شود.

چرا برخی از افراد جراحی بینی مجدد (ثانویه) انجام می دهند؟

بدون شک یکی از پیچیده ترین جراحی ها در دنیای جراحی پلاستیک رینوپلاستی یا جراحی بینی است. حتی اگر جراح شما از مهارت کافی برخوردار باشد و در طول جراحی همه چیز به خوبی انجام شده باشد، باز هم ممکن است نتیجه ی مطلوب شما به دست نیاید و یا عوارض عمل بر عملکرد تنفسی شما تاثیر بگذارد. گاهی اوقات تغییراتی که در ساختار بینی بعد از جراحی اولیه رخ می دهد ممکن است در طول سال ها اتفاق بیفتد، بسته به تکنیک جراحی یا دلایل مربوط به بیمار.

لذا بیمارانی که احساس می‌کنند شکل وظاهر بینی شان علی‌رغم جراحی بهبود نیافته است یا در طول سال‌ها مشکلات عملکردی منفی (مشکل در تنفس یا خروپف) را تجربه کرده‌اند ، جراحی بینی مجدد را انجام می دهند.

Revision Rhinoplasty5

بیماران چه کاری می توانند انجام دهند تا اولین جراحی بینی، آخرین جراحی‌ بینی آنها باشد؟

  • قبل از تصمیم گیری حتما تحقیق و بررسی کنند.
  •  جراحی خود را نزد پزشک مجرب و ماهر انجام دهند.
  •  از بینی جدید خود محافظت کنند.
  •  به توصیه های جراح خود عمل کنند.

 بیماری که جراحی زیبایی بینی (اولیه) انجام داده است و در مورد شکل بینی خود نارضایتی دارد نباید در تصمیم برای جراحی مجدد عجله کند. به خصوص در دوره زمانی اولیه بعد از جراحی بینی. چرا که تورم و کبودی موجود در صورت مانع از درک شکل بینی می شود. بنابراین لازم است حداقل 6 ماه یا حتی 1 سال قبل از جراحی مجدد صبر کنید.

جراحی اصلاحی روی بینی در مقایسه با جراحی اولیه جراحی سخت تری است. ساختار بینی در جراحی ترمیمی ممکن است نسبت به جراحی اول ضعیف تر شده باشد. برای انجام اصلاحات روی بینی به بافت غضروفی نیاز است. از آنجایی که در اولین جراحی از غضروف دیواره داخلی حفره بینی استفاده می شود، ممکن است این بار نیاز به برداشتن غضروف از قسمت دیگری از بدن مانند گوش باشد.

بنابراین، اگر تصمیم به انجام جراحی زیبایی بینی دارید، یک پزشک مجرب را انتخاب کنید تا احتمال نیاز به جراحی مجدد را کاهش دهید.

Revision Rhinoplasty3

سخن آخر: رینوپلاستی مجدد هم برای بیمار و هم برای پزشک جراحی سخت تری است اما نگران نباشید. شما می توانید با رعایت برخی موارد از جمله مشاوره با پزشک و انتخاب جراحی کارآزموده، اطمینان از استحکام بینی و انجام مراقبت های اضافی پس از عمل ریسک نیاز به رینوپلاستی مجدد را پایین بیاورید و یا در صورت لزوم به جراحی ثانویه شکل و ساختار بینی خود را اصلاح و عیوب جراحی قبل را برطرف نمایید.

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه