سابسیژن (subcision) چيست؟

سابسیژن یک روش جراحی بدون برش در مطب است که می تواند برای بهبود موارد زیر استفاده شود:

• اسکارهايي به علت آبله مرغان، آکنه، ضربه، جراحي
  • چین و چروک
  • گودي هاي سلولیت

با استفاده از این روش، پزشک متخصص یک سوزن را مستقیماً به زیر اسکار وارد پوست شما می کند. از سوزن برای شل شدن و شکستن الیاف اتصال دهنده جای زخم به بافت زیر آن استفاده می شود. این فرآیند باعث ترشح کلاژن در محل قرارگیری سوزن می شود. آزاد شدن رشته های فیبروتیک جدید ناشی از ترمیم زخم منجر به بهبود اسکار می شود.

سابسيژن چگونه انجام می شود؟

قبل از شروع این روش ، متخصص پوست اطراف اسکار شما را تمیز می کند.همچنین از یک بی حس کننده موضعی برای یخ زدگی و بی حسی پوست استفاده می کنند ، بنابراین در طول عمل احساس درد نخواهید کرد.پزشک متخصص شما یک سوزن را به صورت افقی در زیر پوست شما جای می دهد سپس سوزن را به آرامی از زیر به جای زخم حرکت می دهد تا جای زخم از بافت زیرین خارج شود. این روند ممکن است بسته به اندازه و شکل زخم تکرار شود. پس از اتمام عمل ، فشار دستی یا یخ به محل زخم وارد می شود. این به کاهش خونریزی و التهاب کمک می کند.

چه مدت طول می کشد تا بهبود یابد؟

پس از هر جلسه ي جراحي، بهبود درد ، تورم و کبودی به طور معمول بین 1 تا 2 هفته طول می کشد. ممکن است متخصص پوست برای کمک به روند بهبود آنتی بیوتیک یا ضد التهاب تجویز کند.

تعداد جلسات درمانی مورد نیاز شما به شدت جای زخم و همچنین توانایی بدن در تشکیل بافت زخم بستگی دارد. ممکن است چند ماه طول بکشد تا جای زخم کمتر دیده شود. این روش معمولاً سه تا شش بار و حداقل 4 هفته در بین هر درمان تکرار مي شود .

براي مشاوره با ما تماس بگيريد .