زبان خود را انتخاب کنید

mini_11
 

عوارض بعد از عمل جراحی بینی | انجام جراحی زیبایی بینی یکی از بهترین راهکارها برای بهبود کلی ظاهر چهره شما است. ممکن است اعمال تنها یک تغییر نسبتا کوچک در اندازه یا شکل بینی شما، ظاهر چهره‌ی شما را به کلی تغییر دهد. به همین دلیل است که افراد بسیار زیادی برای انجام جراحی‌های زیبایی به ما مراجعه می‌کنند. اما لازم است که این افراد در مورد شرایط بعد از جراحی و عوارض عمل بینی برخی اطلاعات را داشته باشند. با دانستن عوارض جانبی شایع بعد از جراحی بینی، این بیماران می‌توانند برای دوره‌ی ریکاوری خود آماده شوند و به طور کلی تجربه‌ی بهتری از شرایط بعد از عمل بینی داشته باشند.

برخی افراد در قبل، بعد یا حین بارداری تصمیم به جراحی بینی می گیرند. تصمیم‌گیری برای جراحی بینی و بارداری می‌تواند دشوار باشد. در این عمل به جای یک نفر، دو بیمار باید در نظر گرفته شوند (یا حتی بیشتر در صورتی که زن چند قلو باردار باشد) و خطرات این روش بیشتر از زمانی است که بیمار باردار یا در حال شیردهی نباشد.

دکتر جعفری پور تاکنون به بیماران بسیاری کمک کرده است که با انجام جراحی زیبایی یا جراحی ساختاری یا دیگر جراحی‌ها، به نتایج دلخواهشان در مورد زیبایی ظاهری خود برسند و یا مشکل خود را برطرف کنند. گاهی اوقات انجام یک جراحی کوچک می‌تواند تغییرات چشمگیری ایجاد کند.  بعد از جراحی زیبایی بینی لازم است چند بار دیگر به پزشک جراح خود مراجعه کنید. با انجام این کار پزشک شما اطمینان حاصل می‌کند که شما به نحو مناسبی در حال بهبودی هستید.

عوارض جانبی بعد از جراحی بینی


 

معمولا در نتیجه عمل بینی گوشتی، بینی غضروفی یا استخوانی باعث بروز برخی اثرات جانبی می‌شود که این موارد بسیار شایع هستند. بروز این اثرات جانبی، یک بخش طبیعی از روند بهبودی شما است و شما نباید این تاثیرات جانبی را با عوارض عمل زیبایی بینی اشتباه بگیرید. عوارض جراحی بینی به ندرت بروز می‌کند و در صورتی که شما به تمامی ‌دستورات پزشک برای اقدامات قبل و بعد از جراحی، عمل کنید، احتمال بروز این عوارض بسیار کم است. اجازه دهید در ادامه به برخی از شایع‌ترین تاثیرات جانبی عمل جراحی بینی و نحوه‌ی برطرف کردن آنها بپردازیم:

حالت تهوع بعد از جراحی بینی

برخی از بیماران، بلافاصله بعد از جراحی رینوپلاستی بینی ، حالت تهوع و سرگیجه دارند. این حالت‌ها عموما به خاطر اثر داروی بیهوشی و سایر داروهایی است که قبل از جراحی به بیمار تزریق شده‌اند. این حالت در طول روز به تدریج بهتر می‌شود و نهایتا کاملا برطرف می‌شود.

احساس درد بعد از جراحی بینی

احساس درد بعد از رینوپلاستی بینی، بسیار شایع است. به طور کلی، این درد در طی دوران ریکاوری به تدریج کمتر می‌شود. درد بیمار بعد از جراحی، خفیف است و به آسانی با داروهای مسکن قابل کنترل می‌باشد. در مواردی ممکن است درد بیمار شدید باشد که در این صورت از داروهای مسکن قوی‌تری استفاده می‌شود.

تورم و کبودی بعد از جراحی بینی

یکی دیگر از عوارض جانبی جراحی بینی، تورم و کبودی است. کبودی صورت معمولا تا یک هفته بعد از جراحی ادامه دارد، اما بر طرف شدن و درمان ورم بعد از عمل بینی ممکن است چند ماه طول بکشد. تورم بینی به تدریج و به مرور زمان برطرف می‌شود.

بروز تورم و کبودی بعد از جراحی بینی، امری کاملا طبیعی است چرا که در حین انجام جراحی، غضروف، استخوان و بافت‌های نرم داخل بینی ممکن است بریده یا تراشیده شود.همانگونه که گفته شد درمان کبودی بعد از عمل بینی ممکن است چندماه طول بکشید، بنابراین نگران وجود آن نباشید.

بیحس بودن بینی بعد از جراحی

ممکن است بیمار احساس کند که بافت اطراف بینی و خود بینی (خصوصا نوک بینی) او بیحس شده و حالت سفتی پیدا کرده است. این حالت بسیار شایع است و عموما ظرف چند هفته بعد از جراحی به تدریج برطرف می‌شود.

سینوزیت بعد از جراحی

سینوزیت به وضعیتی گفته می‌شود که سینوس‌های بیمار ملتهب می‌شوند. التهاب سینوس‌ها موجب بروز مشکلات زیر می‌شود:

  • از دست دادن موقتی بویایی
  • تولید بیش از اندازه مخاط در بینی
  • تغییر در صدای بیمار

سینوزیت یکی از مشکلات شایع است که در بیماران مشاهده می‌شود. این مشکل را می‌توان به راحتی با تجویز آنتی‌بیوتیک و دیگر داروها برطرف کرد.

هماتوم بعد از جراحی

هماتوم به خونی گفته می‌شود که در زیر پوست جمع می‌شود. این مورد نیز در بسیاری موارد بعد از جراحی بینی اتفاق می‌افتد و عموما به تدریج و همراه با کبودی و تورم بینی، برطرف می‌شود.

به جا ماندن جای زخم جراحی

02

به جا ماندن زخم جراحی، جزء عوارض جانبی تمامی‌ جراحی‌ها است، اما باید توجه داشته باشید که برش‌های ایجاد شده در جراحی زیبایی بینی بسیار کوچک هستند و به سختی قابل رویت هستند. شما با دنبال کردن تمامی ‌توصیه‌های پزشک که در مور اقدامات قبل و بعد از جراحی می‌شود، خطر به جا ماندن جای زخم جراحی را به حداقل برسانید.

حساسیت به لمس بینی بعد از جراحی

ممکن تا چند روز پس از جراحی، بینی شما نسبت به لمس کردن حساس باشد. در واقع در این مرحله، بینی شما تا حدی آسیب پذیر است که مکن است حتی گذاشتن عینک روی آن، بر نتایج نهایی عمل شما تاثیرات بدی بگذارد. این حساسیت بینی فقط تا مدتی ادامه دارد و به بیماران توصیه می‌شود در این زمان (خصوصا در هفته اول پس از جراحی) از دست زدن و مالش دادن بینی خود، خودداری کنند.

گرفتگی بینی

ممکن است بیمار بعد از جراحی احساس کند که بینی‌اش گرفته است. این حالت نیز بعد از جراحی کاملا طبیعی است. البته شما نباید سعی کنید که راه بینی خود را باز کنید، چرا که این کار موجب آسیب زدن به بینی شما می‌شود. پزشک شما، به شما خواهد گفت که چگونه بدون آسیب زدن به بینی، گرفتگی آن را برطرف کنید.

جلوگیری از بروز عوارض جانبی در حین و پس ازعمل بینی

لازم است که برای انجام جراحی بینی و کاهش ترس از عمل بینی، بیمار تحت بیهوشی عمومی ‌قرار گیرد و این احتمال وجود دارد که بیمار نسبت به مواد بیهوشی واکنش نشان دهد. البته بروز این حالت بسیار نادر است و به هر حال می‌توان آن را با کمک تیم متخصص کنترل کرد. برای آن که میزان درد و ناراحتی شما به حداقل برسد، لازم است اقدامات قبل از عمل بینی را انجام دهید ، شرح حال کاملی از سوابق پزشکی خود و همچنین شرایط فعلی و داروهایی که مصرف می‌کنید، به جراح خود بدهید. این اطلاعات هم برای جراح و هم متخصص بیهوشی بسیار مفید و کمک کننده است.

برای تمامی‌جلسات تعیین شده برای پیگیری بعد از جراحی، به مطب مراجعه کنید

طی مراجعه‌های بعدی که شما به جراح خود دارید، متخصص جراحی زیبایی شما اطمینان حاصل می‌کند که شما به نحو مناسبی در حال بهبودی هستید و همچنین جراح شما می‌تواند هر مشکل احتمالی که دارید برطرف کند و به نگرانی‌های شما پاسخ بدهد. حتما برای تمامی ‌جلسات پیگیری بعد از جراحی که برای شما تعیین شده، در مطب حضور یابید تا تمام اطلاعات و راهنمایی‌های لازم برای بهبودی سریع و مناسب را دریافت کنید.

کارهایی که بعد از جراحی بینی باید از انجام آن اجتناب کرد


 

بعد از گذراندن دوره‌ی ریکاوری پس از جراحی بینی، سعی کنید از انجام کارهای زیر خودداری کنید، مگر این که پزشک شما توصیه دیگری به شما بکند.

  • فعالیت فیزیکی پرفشار و شدید
  • بلند کردن اجسام بسیار سنگین
  • خم شدن از کمر یا نشستن روی زانو
  • شنا کردن و گرفتن دوش آب بسیار گرم
  • گذاشتن عینک
  • مصرف دخانیات
  • مصرف الکل

برای جلوگیری از بروز عفونت، بعد از جراحی معمولا مصرف آنتی‌بیوتیک تجویز می‌شود. در صورتی که برای تغییر فرم بینی از ایمپلنت استفاده شده باشد، این احتمال وجود دارد که بدن بیمار، ایمپلنت را به عنوان جسم خارجی رد کند و نپذیرد. تمامی ‌ایمپلنت‌های به کار رفته در عمل بینی با دقت بسیار زیادی کارگذاشته می‌شوند تا جراح مطمئن باشد که کاشت ایمپلنت کاملا ایمن است و بسیار به ندرت اتفاق می‌افتد که لازم شود ایمپلنت از بینی خارج شود.

مشکلات ساختاری بینی که ممکن است  بعد از جراحی رخ دهد 


 

بسیاری از بیماران از عوارض و مشکلات عمل جراحی بینی نگران ومضطرب هستند . اگر جراحی بینی به خوبی انجام شود و توسط پزشک با تجربه و ماهر باشد، معمولا عوارض بسیار اندک است .از جمله مشکلات ظاهری پس از انجام جراحی بینی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

1_ ورم مدت دار بعد از عمل

2- ناصافی روی بینی

3- انحراف ظاهر بینی

4- افتادگی نوک بینی

5- مشکل تنفسی از یک بینی یه هر دو

6- گوشت اضافه داخل بینی یا بر روی بخیه‌ها

7- عدم تقارن درسوراخ‌های بینی ویا عدم تقارن در قسمت استخوانی بینی

8- احساس عدم رضایت بیمار از نتیجه جراحی

9- باریک بودن و یا پهن بودن بیش از اندزه نوک بینی

10- فرورفتگی یک‌طرفه نوک بینی بسیاری از این عوارض جزئی و ناچیز می‌باشند و با مراقبت‌های مکرر بعد از عمل و تجویز به موقع آمپول‌های خنثی‌کننده در مطب، قابل اصلاح می‌باشد اما بعضی از این موارد نیاز به جراحی مجدد در بینی دارد که معمولا جزئی می‌باشد و جای نگرانی برای بیمار ندارد.

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه