زبان خود را انتخاب کنید

6I64

جراحی رینوپلاستی بینی اشاره به جراحی پلاستیک بینی دارد که اغلب توسط افراد تحت عنوان "عمل بینی" شناخته می‌شود. "جراحی بینی ثانویه" یا عمل دوباره بینی به عملی گفته می‌شود که در آن، بینی به‌منظور تغییر شکل و یا تغییر عملکرد پس از جراحی اولیه، مجدداً تحت عمل ترمیمی قرار می‌گیرد. بعضی مواقع به دنبال اولین عمل جراحی بینی نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود. به‌عنوان‌مثال ممکن است روی بینی ناصافی‌های بسیار مختصری ایجاد شود و یا افتادگی نوک بینی پیدا کند و یا نوک بینی پهن باشد و یا غضروف‌های دو طرف نوک بینی عدم تقارن داشته باشند و یا سوراخ‌های بینی نامساوی باشد و یا به دنبال عمل زیبایی از داخل هنوز انحراف بینی باقی‌مانده باشد و بیمار مشکل تنفسی داشته باشد.

شما از طریق مهارت دکتر جعفری پور، جراح زیبایی بینی، بهبود قابل‌توجهی را می‌توانید با جراحی بینی ثانویه یا عمل دوباره بینی به دست آورید. مهم است توجه داشته باشید که با توجه به پیچیدگی‌های این روش، عمل جراحی‌ترمیم بینی، می‌تواند به دو تا سه بار عمل نیاز داشته باشد. زمان اضافی موردنیاز این فرایند، همراه با استفاده از گرافت یا دیگر تکنیک‌های خاص مورداستفاده در طول درمان، می‌تواند هزینه‌های این روش درمانی را افزایش دهد. جهت دریافت نوبت مشاوره و یا رزرو وقت با شماره‌ی 36266851-031 تماس بگیرید.

40

چرا جراحی زیبایی بینی ثانویه، نیاز می‌شود؟


 

درصورتی‌که پس از عمل جراحی اولیه، هنوز ناهماهنگی‌هایی وجود داشته باشد یا اختلالاتی به‌تازگی ایجاد شده باشد و یا شرایط بیمار بدتر گردیده باشد، عمل زیبایی بینی ثانویه یا عمل دوباره بینی برای بیماران درخواست می‌شود. ممکن است در اثر عارضه‌های پیش‌بینی نشده و یا مانورهای نادرست جراح، ناهماهنگی‌هایی در بینی ایجاد شود، همچنین ممکن است ویژگی‌های بینی با دیگر ساختارهای صورت، تناسب و هماهنگی نداشته باشند. رایج‌ترین دلیل برای انجام عمل جراحی ترمیم بینی، بدتر شدن شرایط تنفسی بیمار است. متخصص جراحی زیبایی بینی، به‌دقت به درخواست شما گوش می‌دهد. سپس ساختار بینی شما را از داخل و بیرون به‌دقت ارزیابی می‌کند. فرایند درمان با جزئیات دقیق و ظریف آن باید طرح‌ریزی و مشخص شود، این کار نیاز ما را به اصلاحات بیشتر در آینده کاهش می‌دهد.

جراحی زیبایی بینی ثانویه در مقابل رینوپلاستی اولیه


 

  عمل ترمیمی بینی یا عمل دوباره بینی اغلب بسیار پیچیده‌تر و مشکل‌تر از جراحی اولیه می‌باشد. همیشه  اولین جراحی زیبایی بینی، بهترین زمان برای رسیدگی به همه مسائل بینی چه ازلحاظ زیبایی و چه ازلحاظ عملکردی، محسوب می‌شود. بااین‌حال با استفاده مناسب از تکنیک‌های پیشرفته جراحی و همچنین تخصص و مهارت جراح، جراحی ترمیمی بینی نیز می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد.

اکثر جراحانی که در رینوپلاستی تخصص دارند، تجربه‌های لازم در خصوص عمل پیچیده ترمیمی بینی را نیز دارا هستند و می‌توانند به نگرانی‌های بیمار خود به‌خوبی رسیدگی نمایند. البته، همانند جراحی زیبایی بینی اولیه، انتظارات و اهداف شما از عمل، باید مناسب و واقع‌بینانه باشد، شما باید جزئیات مورد انتظار خود را به‌طور کامل با جراح در میان بگذارید. همراه داشتن عکس ظاهر بینی خود، قبل از عمل اولیه می‌تواند مفید باشد. ممکن است جراح سوابق عمل قبلی و سوابق پزشکی شما را درخواست نماید، اگرچه این موضوع اجباری نیست.

مشکلات متداولی که نیاز به جراحی ترمیمی بینی یا عمل دوباره بینی دارند


 

  • انسداد راه هوایی بینی
  • افتادگی غضروف یا استخوان بینی
  • مصنوعی شدن ظاهر بینی (جراحی افراطی زیبایی بینی)
  • افتادگی دریچه خارجی و داخلی بینی
  • بدتر شدن تقارن بینی
  • کاهش و یا افزایش ناکافی ارتفاع خلفی بینی (ارتفاع پل و یا برآمدگی بینی)
  • شکل دادن ناقص بینی (تغییر نامناسب ظاهر بینی ازلحاظ زیبایی)
  • کوچک شدن و یا بزرگ شدن بیش‌ازحد نوک بینی
  • باریک شدن بیش‌ازحد نوک بینی
  • ایجاد بافت ضخیم اسکار به‌صورت داخلی و یا خارجی

کاندیدای مناسب برای جراحی ترمیمی بینی


 

بعضی وقت‌ها مشکلات ناشی از رینوپلاستی اولیه، جزئی هستند و به‌راحتی می‌توان آن‌ها را اصلاح کرد. اما اگر بعد از عمل جراحی بینی اختلال عمده‌ای در بینی به وجود آمده باشد، برای ترمیم بینی به تخصص و مهارت بیشتری نسبت به جراحی اولیه نیاز است. زیرا که آناتومی طبیعی و ساختار بینی دستخوش تغییرات شده است. بافت‌های ساده‌ای که قبل از جراحی اولیه وجود داشتند، اکنون با بافت اسکار پرشده‌اند، درنتیجه تغییر موقعیت غضروف و استخوان باقی‌مانده دشوار خواهد شد. با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته و سال‌ها تجربه و مطالعه علمی، دکتر جعفری پور می‌توانند به‌طور قابل‌توجهی و گاهی اوقات به‌طور چشمگیری، ظاهر و عملکرد بینی بیمار را بهبود بخشند.

معمولاً در این‌گونه موارد بعد از گذشت زمان معین که ورم بینی بعد از جراحی کم می‌شود و شکل واقعی عمل پیدا می‌شود (یک سال بعد از جراحی) با توجه به صحبت‌های مابین جراح و بیمار و پس از ارزیابی خطرات و سودهای عمل مجدد بینی این عمل مجدد که به نام‌های مختلف ازجمله عمل دوباره بینی، ترمیمی، روتوش و یا رینوپلاستی ثانویه گفته می‌شود، انجام می‌شود. اگر عمل دوباره بینی (ترمیم) به‌دقت برنامه‌ریزی شود و صبر و حوصله‌ی بیمار و پزشک را همراه داشته باشد نتیجه‌ی بسیار مطلوب حاصل خواهد شد. عمل دوباره بینی باید توسط جراح بسیار باتجربه انجام شود تا نیاز به عمل‌های جراحی سوم و چهارم پیدا نشود. درهرصورت بیماران نباید نگران باشند، اگر در جراحی اول جراح خوب برنامه‌ریزی کرده باشد معمولاً نیاز به عمل دوباره بینی پیدا نمی‌شود اما در 5% موارد با تمام پیش‌بینی‌ها امکان نیاز به عمل دوباره بینی(ترمیم) می‌شود که اگر آن‌هم به‌خوبی انجام شود، مشکل بیمار کاملاً حل می‌شود.

عمل جراحی ترمیمی بینی


 

با استفاده از پیشرفته‌ترین تکنیک‌های جراحی بینی ثانویه ، جراح تلاش می‌کند تا بینی را بازطراحی کند، بنابراین ظاهر بینی طبیعی شده و عملکرد آن اصلاح می‌شود. همچنین بینی به تقارن رسیده و نسبت به سایر اجزاء صورت، هماهنگی خود را به دست می‌آورد.  برای انجام این کار، جراح باید غضروف و استخوان بینی را تغییر شکل دهد تا ساختار بینی بازسازی‌شده و بینی جدید شکل بگیرد. معمولاً دوره بهبودی جراحی زیبایی بینی ثانویه، بیشتر از دوره بهبودی جراحی قبلی، طول نخواهد کشید. همانند جراحی اولیه، بعد از عمل، مقداری کبودی و تورم ایجاد خواهد شد، اما در عرض چند هفته همانند جراحی‌های دیگر فروکش خواهد نمود.

روش‌ها جراحی ترمیمی بینی یا عمل دوباره بینی


 

H5Y4YQ4

عمل ترمیمی بینی هر بیمار متفاوت با دیگری است. ممکن است پس از عمل اول مشکلاتی در یک سوم فوقانی یا میانی بینی و نوک بینی رخ دهد. جراحی ثانویه با هدف رفع این مشکلات و به طور منحصر به فرد برای هر بیمار برنامه‌ریزی می‌شود.

جراحی ترمیمی بینی را می‌توان تحت بیهوشی عمومی یا تزریق بی‌حسی موضعی و داروی آرام‌بخش انجام داد. جراحی ثانویه طولانی‌تر از جراحی اولیه است و گاهی اوقات 4 ساعت یا بیشتر زمان می‌برد؛ حال آن که عمل اول بینی حدوداً یک تا دو ساعت طول می‌کشد.

هدف از جراحی ترمیمی بینی بازیابی عملکرد و ساختار بینی است. جراح در بعضی موارد تلاش می‌کند که بینی را دوباره با پیوند غضروف یا برداشتن غضروف متقارن کند؛ در صورت لزوم غضروف اضافی از سپتوم (تیغه میانی بینی)، گوش یا یکی از دنده‌های بیمار گرفته می‌شود. در کل زمانی که غضروف کافی در عمل اول برداشته نشده است، راحت‌تر می‌توان مشکل را اصلاح کرد؛ چون جراح می‌تواند غضروف اضافی را به سادگی بردارد. بااین حال غالباً لازم است که در جراحی ترمیمی غضروف برای باز کردن مجرای عبور هوا یا تغییر شکل و متناسب ساختن بینی اضافه شود.

جراح برش‌های جراحی ترمیمی را داخل بینی (رینوپلاستی بسته) یا زیر بینی بین سوراخ‌های بینی (رینوپلاستی باز) ایجاد می‌کند. رینوپلاستی بسته تهاجم کمتری نسبت به رینوپلاستی باز دارد و کمتر به بافت آسیب می‌زند، چون جراح فقط روی ناحیه‌هایی را باز می‌کند که نیاز به اصلاح دارد، حال آن که در روش باز برش وسیع‌تری ایجاد می‌شود و ساختارهای نگهدارنده بینی بیشتر از هم جدا و مجدداً متصل می‌شود. اگر جای زخم  (اسکار) عمل قبلی باقی مانده باشد، روش باز ایمن‌تر است؛ هرچند برخی جراحان عمل باز را ترجیح می‌دهند، چون ساختار بینی مشخص‌تر و در دسترس‌تر است و موارد پیچیده را بهتر می‌توان مشاهده کرد و متوجه شد.

دوران بهبود


 

4YAY

مراقبت‌های بعد از عمل بینی مشابه عمل اولیه است. تامپون بینی ورم و خونریزی پس از جراحی را کاهش می‌دهد، اما بیمار تا زمان خارج کردن تامپون، نمی‌تواند از راه بینی نفس بکشد. جراح برای کاهش درد پس از جراحی مسکن تجویز می‌کند. ممکن است بیمار پس از جراحی حالت تهوع داشته باشد، در این صورت بیمار باید از قبل به جراح و متخصص بیهوشی هشدار دهد تا داروهای ضدتهوع برایش تجویز شود.

احتمال دارد بینی تا چند روز خونریزی داشته باشد. قرار دادن کمپرس سرد روی پیشانی، ورم را کاهش می‌دهد. همچنین بهتر است بیمار سر را در هفته اول پس از جراحی بالا بگذارد و به مدت 8 ـ 6 هفته مراقب باشد که ضربه یا صدمه‌ای به بینی وارد نشود. گرفتن بینی نیز به مدت دو تا سه هفته پس از هر نوع عمل بینی ممنوع است. بااین حال راه‌های عبور هوای بینی باید به محض برداشتن تامپون تمیز شود، پس از این کار احسس گرفتگی بینی و نیاز به گرفتن بینی به شدت کاهش می‌یابد.

از بیمار خواسته می‌شود که سه تا هفت روز بعد برای باز کردن بخیه و گچ بینی به کلینیک مراجعه کند. در این زمان بینی هنوز قدری متورم است، البته بخش اعظم ورم پس از دو هفته فروکش می‌کند.

عوارض


 

پس از جراحی ترمیمی بینی نیز مانند عمل اول بینی احتمال بروز بعضی عوارض وجود دارد که از آن جمله می‌توان به از دست دادن حس بویایی، ورم طولانی مدت، پاره شدن مویرگ‌ها، جای زخم قابل توجه و حتی از بین رفتن پوست، عوارض بی‌حسی و دیگر مشکلات زیبایی یا عملکردی اشاره کرد. جراح باید تمامی این عوارض را قبل از تصمیم به انجام جراحی به بیمار اطلاع دهد.

نتیجه


TJH55

 خواسته‌های بیمار برای تغییر ظاهر بینی خود، همیشه در نظر گرفته می‌شود، اما اغلب اوقات عواملی همچون: ساختار و ضخامت بافت پوست، مقدار بافت اسکار ناشی از عمل جراحی قبلی و تناسبات صورت بیمار، ممکن است بر نتیجه عمل تأثیر بگذارند. هر یک از این عوامل، نقش مهمی درنتیجه جراحی رینوپلاستی ثانویه بازی می‌کنند.

هزینه


 

عمل جراحی بینی (رینوپلاستی) یکی از پیچیده‌ترین عمل‌های جراحی زیبایی و جراحی ترمیمی بینی دشوارترین عمل بینی است. بعضی شرایط و عوارض جراحی را طولانی‌تر می‌کند و مهارت بالاتری را برای انجام یک عمل موفق می‌طلبد. عمل بینی این بار باید با دقت و مهارتی بیشتر از عمل جراحی اولیه انجام شود. بنابراین بدیهی است که هزینه‌های مربوط به اتاق عمل بالاتر می‌رود، هزینه‌های بی‌حسی و تحت نظر گرفتن بیمار برای مدتی طولانی‌تر نیز  هزینه عمل را افزایش می‌دهد.

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه