زبان خود را انتخاب کنید

اقدامات قبل از عمل جراحی بینی  

اقدامات قبل از عمل جراحی بینی | اکثر افرادی که از عمل جراحی زیبایی بینی استفاده می‌کنند، قبلاً هیچ‌گاه عمل جراحی بر روی آن‌ها انجام نشده است. به همین خاطر این شرایط برای آن‌ها یک تجربه جدید می‌باشد. به‌طور معمول تمام تجربیات جدید و ناآشنا برای افراد تشویش و نگرانی به همراه دارد. این شرایط مشابه شب قبل از اولین روز مدرسه یا شروع فعالیت در یک شغل جدید می‌باشد. در این مقاله توصیه‌های مراقبتی پیش از عمل جراحی زیبایی بینی برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن در اختیار شما قرار گرفته است. پیش از انجام عمل جراحی و در طی جلسات مشاوره، دکتر جعفری پور، متخصص جراحی زیبایی بینی، همه توصیه‌های مراقبتی پیش از عمل را در اختیار شما قرار می‌دهد. این توصیه‌ها شامل بهترین رژیم غذایی، استفاده از مکمل‌ها، و پرهیز از مواد غذایی و داروهای خاص بوده و به منظور دستیابی به بهترین نتایج ممکن در نتیجه عمل جراحی بینی به شما ارائه می‌گردد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت می‌توانید با شماره  03136266851 تماس حاصل فرمایید.

شرایط و آزمایش‌های قبل از عمل جراحی بینی


 

قبل از زمان‌بندی عمل جراحی زیبایی بینی، لازم است با جراح درباره عوامل با اهمیت در تعیین مناسب بودن این درمان برای شرایط خاص بیمار صحبت شود. عوامل قابل بررسی قبل از عمل بینی  موارد زیر هستند:

  • سابقه پزشکی بیمار. مهم‌ترین سوالی که دکتر از شما در جلسه مشاوره می‌پرسد درباره انگیزه شما از عمل جراحی و اهداف مورد انتظار پس از درمان می‌باشد. به این ترتیب پزشک از شما سوالاتی درباره سابقه پزشکی همچون سابقه گرفتگی و انسداد بینی، عمل‌های جراحی قبلی و داروهای مصرفی مطرح خواهد کرد.
  • معاینه فیزیکی. در این جلسه پزشک وضعیت شما را به‌طور کامل معاینه می‌کند. علاوه بر این ممکن است جراح از آزمایش‌های خاص همچون آزمایش خون استفاده کرده و وضعیت پوست داخل و خارج بینی شما را بررسی می‌نماید.
  • عکس گرفتن. احتمالاً در جلسه ملاقات قبل از جراحی بینی از بیمار عکس‌های متعدد از زوایای مختلف بینی گرفته می‌شود. به این ترتیب جراح می‌تواند از نرم‌افزارهای کامپیوتری برای تنظیم این عکس‌ها و نشان دادن نتایج احتمالی مورد انتظار به شما استفاده کند.
  • صحبت درباره انتظارات درمان. لازم است قبل از عمل جراحی شما با پزشک معالج خود درباره انگیزه‌ها و انتظارات خود درباره درمان به‌طور دقیق و صادقانه صحبت کنید.

اقدامات قبل از عمل جراحی بینی


 

دو هفته قبل از عمل جراحی بینی

  • توقف مصرف داروی آسپیرین و نیز محصولات حاوی آسپیرین
  • لازم است با پزشک معالج در صورت ابتلا به سرماخوردگی یا بیماری قبل از عمل جراحی بینی صحبت شود
  • ویتامین‌ها نقش تعیین کننده در فرآیند بهبود بیمار دارند. به همین خاطر لازم است دو هفته قبل از جراحی مصرف ویتامین‌های مختلف شامل ویتامین C، E، مواد معدنی و آهن شروع شود.
  • در صورتی که این عمل جراحی به صورت سرپایی بر روی شما انجام می‌شود، لازم است هماهنگی‌های لازم با یک نفر از اعضای خانواده یا یکی از دوستان برای رساندن شما به خانه پس از عمل جراحی و نیز باقی ماندن با شما در طول 24 ساعت اول پس از جراحی انجام گیرد.
  • هماهنگی لازم برای ملاقات با پزشک برای انجام بررسی‌ها و معاینات لازم و کامل شدن تمام فعالیت‌های مورد نیاز در این زمینه برای یک هفته قبل از عمل جراحی بینی مهم و ضروری است.

دو روز قبل از عمل جراحی بینی

  • مراجعه به داروخانه و تهیه تمام داروهای مورد نیاز
  • تهیه کردن کمپرس یخ. به این منظور می‌توان از کیسه‌های کوچک زیپ‌دار حاوی یخ خرد شده، نخودفرنگی منجمد، و یا سایر مواد مانند آن استفاده کرد. به عنوان یک راهکار جایگزین می‌توانید یک کاسه بزرگ را با یخ پر کرده، یک کاسه کوچک را در یخ‌ها قرار دهید و یک حوله مناسب یا یک تکه پارچه را در کاسه کوچک بگذارید. به این ترتیب یخ باعث سرد شدن حوله یا پارچه خواهد شد. به هر حال صرف نظر از روش انتخاب شده به این منظور، لازم است کمپرس یخ به صورت مرتب تعویض شود تا سرمای آن حفظ گردد.
  • گاز استریل‌های 2 در 2 اینچ، یک چسب رولی نیم اینچی، گوش پاک کن، محلول یا صابون شستشو، و پراکسید هیدروژن برای استفاده پس از عمل جراحی خریداری نمایید.
  • از سوپر مارکت مواد غذایی سبک همچون آب میوه، چای، سوپ، نان برشته، کلوچه، ژل و سایر مواد مانند آن تهیه کنید.
  • مصرف داروی آرنیکا را به صورت قرص برای هر هشت ساعت یک بار شروع نمایید.

بعد از ظهر روز قبل از عمل جراحی بینی

  • صورت خود را با صابون بتادین به مدت سه دقیقه کامل شستشو دهید. از تماس جواهرات با بتادین جلوگیری کنید، زیرا این شرایط می‌تواند باعث ایجاد لک بر روی جواهرات شما شود. پس از شامپو زدن از حالت دهنده یا اسپری مو استفاده نکنید.
  • به خوبی در طول شب استراحت کنید.
  • از ساعت 12 نیمه شب روز عمل جراحی بینی از خوردن یا نوشیدن خودداری نمایید.
  • برای پس از جراحی مقداری سوپ تهیه کنید.

روز عمل جراحی بینی

  • قبل از عمل جراحی چیزی نخورده یا ننوشید.
  • صورت خود را با بتادین برای سه دقیقه کامل شستشو داده و سپس حمام کنید. از لوازم آرایشی یا رژ لب بر روی صورت خود استفاده نکنید.
  • از کلاه‌گیس، گیره مو، تکه‌های مو، یا جواهرات در روز عمل جراحی استفاده نکنید. لباس‌های راحت و گشاد بپوشید و از جوراب شلواری یا سایر پوشش‌های مانند آن استفاده نکنید.
  • با یکی از دوستان یا یکی از اعضای خانواده برای رساندن خود به خانه و مراقبت از شما برای 24 ساعت اول پس از جراحی هماهنگی لازم را انجام دهید.

ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای مصرف قبل از عمل جراحی چه هستند؟


 

شروع مصرف مولتی‌ویتامین‌های مناسب سه هفته قبل از عمل جراحی می‌تواند به فرآیند بهبود شما پس از جراحی کمک کند. به این ترتیب لازم است سطوح مناسب ویتامین‌ها قبل از عمل جراحی مصرف شود و از مصرف بیش از حد یک ویتامین خاص به غیر از ویتامین C اجتناب گردد. در حقیقت نتایج مطالعات نشان می‌دهد مصرف مقادیر زیاد ویتامین C می‌تواند به بهبود زخم کمک کند. به هر حال، لازم است مراقبت لازم در ارتباط با مصرف ویتامین E وجود داشته باشد، زیرا مصرف مقادیر زیاد ویتامین E (بیشتر از 400 میلی‌گرم در روز) می‌تواند ریسک ایجاد کبودی و خونریزی را افزایش دهد. همچنین لازم است در ارتباط با مصرف داروهای هومیوپاتیک (homeopathic) مراقبت کافی وجود داشته باشد. این داروها می‌توانند مشابه ویتامین E ریسک ایجاد کبودی و خونریزی را افزایش دهد. در واقع تبلیغات انجام شده نشان می‌دهد مصرف این داروها و مکمل‌های مربوط به آن برای حفظ سلامت مناسب است، اما این داروها می‌تواند باعث ایجاد اختلال در فرآیند جراحی و بهبودی مربوط به آن شود. به‌طور خاص داروهای گیاهی می‌توانند فرآیند بهبودی را با ریسک زیاد مواجه کنند. در حقیقت در اکثر مواقع مواد مورد استفاده در این داروها آزمایش نشده و می‌توانند باعث افزایش کبودی و خونریزی شوند.

قبل از عمل جراحی بینی از انجام چه فعالیت‌هایی باید خودداری کرد


 

عمل جراحی بینی با تعداد زیادی از عوامل ارتباط دارد. این جراحی یک روش درمان پیچیده است که دارای اهداف ساختاری و زیبایی می‌باشد و برای انجام آن از تکنیک‌های متعدد همچون پیوند غضروف استفاده می‌شود. همچنین عمل جراحی بینی بر روی چند نوع خاص از بافت‌های بدن تاثیر می‌گذارد. به خاطر این شرایط، به منظور دستیابی به حداکثر نتایج ممکن لازم است تمام مراقبت های بعد از عمل بینی و قبل از آن مورد توجه قرار گیرد. به این ترتیب قبل از عمل جراحی، لازم است از مصرف برخی اقلام خاص خودداری شود. به هر حال علیرغم اینکه بعضی از توصیه‌های ارائه شده به این منظور ممکن است در ظاهر محدود کننده یا سخت باشند، به خاطر داشته باشید نتایج جراحی بینی برای تمام طول مدت عمر دوام و ماندگاری دارد و به همین خاطر چند هفته مراقبت و توجه به توصیه‌های ارائه شده مطمئناً ارزش دستیابی به نتایج مناسب پس از درمان را خواهد داشت.

نیکوتین

مهم‌ترین موردی که باید قبل از عمل جراحی از آن اجتناب شود، مصرف نیکوتین است. با وجودی که سیگار کشیدن یکی از معمول‌ترین روش‌های ورود نیکوتین به بدن است، روش‌های جایگزین برای کمک به ترک سیگار نیز می‌توانند برای بیمارانی که می‌خواهند از عمل جراحی بینی استفاده کنند، مضر باشند.

الکل

الکل می‌تواند با داروهای مصرفی در هنگام جراحی بینی تداخل داشته باشد. در حقیقت مصرف الکل می‌تواند باعث باز شدن رگ‌های خونی و ایجاد سایر مشکلات برای بیمار شود.

مکمل‌های طبیعی و گیاهی

مکمل‌های حاوی روغن ماهی، ویتامین E، ژنگو، سیر، و زنجبیل می‌بایست دو هفته قبل از عمل جراحی مصرف نشوند. علاوه بر این لازم است از مصرف این مکمل‌ها در طول دوره بهبود اولیه پس از جراحی به منظور جلوگیری از خونریزی و سایر مشکلات مانند آن خودداری گردد.

داروهایی که مصرف آن‌ها نیازی به نسخه پزشک ندارد

داروهای مسکن معمول، داروهای ضداسید معده، و سایر داروهایی که مصرف آن‌ها نیازی به نسخه پزشک ندارند، در عمل می‌توانند باعث واکنش معکوس بدن در ارتباط با تشکیل لخته خون در مواردی شوند که از این داروها قبل از عمل جراحی استفاده گردد.

داروهای رقیق کننده خون و سایر داروهای تجویز شده

در صورت امکان لازم است مصرف داروهای رقیق کننده خون قبل از عمل جراحی بینی متوقف شود. در صورت مصرف سایر داروها، لازم است با جراح پلاستیک درباره منع مصرف دارو صحبت شده و درباره بی‌خطر بودن آن برای قبل از عمل جراحی بینی مشورت شود.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید

خورشید می‌تواند باعث خشک شدن پوست و وارد شدن آسیب به آن شود. به این ترتیب خشک شدن پوست می‌تواند حساس شدن پوست بینی را قبل و بعد از عمل بینی برای بیمار به همراه داشته باشد.

مصرف بیش از حد نمک

با وجودی که معمولاً می‌توان از رژیم غذایی عادی قبل از عمل جراحی بینی استفاده کرد، با ایجاد برخی تغییرات محدود در مواد غذایی مصرفی می‌توان به فرآیند بهبود پس از جراحی کمک کرد. برای مثال کاهش مصرف نمک در طول چند هفته قبل از عمل جراحی می‌تواند تاثیر مفید در فرآیند بهبودی داشته باشد.

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه