زبان خود را انتخاب کنید

ماساژ بینی پس از جراحی زیبایی بینی |تورم و کبودی بعد از رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی همیشه امری طبیعی بوده و در واقع  نشان‌دهنده فرایند بهبود در بیمار است. دوره بهبود در بیشتر بیماران 10 تا 12 روز است. بعد از این دوره، آن‌ها می‌توانند بدون هیچ نگرانی در خصوص علائم قابل رویت در چهره خود وارد اجتماع شوند.

دستورالعمل‌های مراقبت بعد از عمل جراحی زیبایی بینی مانند هر جراحی دیگر در بین جراحان متفاوت است. به‌عنوان مثال برخی از جراحان پیشنهاد می‌کنند برای کنترل کبودی و تجزیه بافت اسکار بهتر است بعد از عمل، به‌ آرامی بینی را ماساژ داد و یا فشار خفیفی روی استخوان بینی وارد کرد اما برخی با ماساژ کاملا مخالف بوده و معتقدند این کار منجر به مشکلات و آسیب‌های دیگر می‌گردد.

ماساژ بینی پس از جراحی زیبایی بینی

ایده‌های مختلفی در خصوص ماساژ بعد از عمل زیبایی بینی وجود دارد. بدون تردید انتخاب جراح بینی با خود شماست. اگر دوست دارید با عمل زیبایی بینی چهره خود را تغییر دهید اما از طرفی از مشکلات بعد از عمل می‌ترسید، می‌توانید در خصوص مزایای ماساژ بینی با متخصص جراحی زیبایی سر و گردن مشاوره کنید. با مشاوره و کمک متخصص سر و گردن می‌توانید دوره بهبود بعد از عمل بینی را در شرایط مناسب به ‌خوبی گذرانده و به نتیجه مطلوب خود دست یابید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در خصوص ماساژ بینی بعد از جراحی و یا جهت رزرو وقت ملاقات از متخصص می توانید با شماره‌ 03136266851  تماس حاصل فرمایید.

ماساژ بینی پس از جراحی زیبایی بینی


 

جراحان زیبایی بینی نهایت سعی خود را می‌کنند تا بیماران از بینی جدید خود راضی باشند. برای رسیدن به این هدف باید چند نکته را رعایت کنند، مهمتر از همه این‌که قبل از عمل زیبایی بینی با بیماران در خصوص اهداف و گزینه‌های آن‌ها مشاوره و همکاری لازم داشته باشند و دوم این‌که برای افزایش شانس رسیدن به نتیجه دلخواه، ماساژ بینی بعد از عمل را به بیماران توصیه کنند.

بیماران وقت و تلاش زیادی صرف می‌کنند تا با انتخاب جراح زیبایی بینی معتبر بتوانند ظاهر خود را زیباتر کنند بنابراین عاقلانه است که بخواهند از این سرمایه‌گذاری بیشترین سود را بکنند.

به‌دلیل تغییراتی که در استخوان و بافت غضروف بینی در طی عمل ایجاد می‌شود، این نواحی معمولا با گذشت زمان با بینی سازگار می‌شوند. کبودی و تورم بعد از عمل در حقیقت نتیجه فرایند سازگاری و نشان‌دهنده بهبود است. بنابراین ماساژ آرام بینی برای کنترل کبودی و تورم بعد از جراحی نکته‌ای است که معمولا ‌توصیه می‌شود.

البته برخی پزشکان و جراحان زیبایی بینی با ماساژ بینی بعد از جراحی مخالف هستند. آن‌ها معتقدند فشار ناشی از ماساژ بر روی بینی ممکن است موجب حرکت غضروف بینی و یا بازشدن بخیه‌ها شود. علاوه‌ بر این حتی اگر ماساژ به ‌آرامی و بدون فشار باشد باز هم ممکن است به بینی آسیب رسانده و موجب تغییر شکل بینی شود. ماه اول بعد از جراحی ب ه‌دلیل این که بینی در وضعیت حساسی قرار دارد بهتر است بینی را پوشانده و در برابر هرگونه ضربه احتمالی محافظت کرد.

از آن جایی‌که بینی بسیار ظریف و حساس است بنابراین رعایت مراقبت‌های بعد از عمل زیبایی بینی از اهمیت فراوانی برخوردار می‌شود. با پذیرفتن این شرایط اگر جراح از بیمار بخواهد که بعد از عمل،  بینی خود را ماساژ دهد الزاما باید نحوه صحیح ماساژ توضیح داده شود چرا که مراحل و روش‌های ماساژ بینی بین جراحان مختلف است. ماساژ بینی برای تمام بیمارانی که جراحی زیبایی بینی داشتند لازم و ضروری نیست و حتی ممکن است پزشک ماساژهای مختلفی به هر بیمار پیشنهاد دهد.

مزایا


 

ماساژ بینی بعد از جراحی بینی و یا عمل بینی ترمیمی نتایج حاصل از جراحی بینی را بهبود بخشیده و کمک می‌کند تا جراحان با استفاده از تکنیک‌های مختلف ماساژ بینی به بهترین نتیجه ممکن دست یابند.

جراح باید در فرصت مناسب، دستورالعمل  و روش صحیح ماساژ بینی را به بیمار کاملا شرح دهد. درحقیقت جراح با این کارها سعی می‌کند تا به بیمار خود اطمینان دهد که برای رسیدن به تقارن و زیبایی بینی و کوچک کردن بینی بعد ازعمل از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

چه موقع ماساژ بینی لازم است؟


 

در بسیاری از موارد استخوان‌های اطراف بینی  به شکل و طرح دلخواه به‌هم جوش خورده و متصل می‌شوند. در طی 5 تا 7 روز اول بعد از جراحی استفاده از گچ بینی ضرورت دارد تا استخوان‌های بینی در وضعیت مطلوب قرار گرفته و جوش بخورند. گاهی برای رفع قوز بینی و انحراف ‌بینی جراح مجبور می‌شود استخوان‌های بینی بیمار را بشکند.

بعد از این روش، استخوان‌های بینی به‌ دلیل تورم ممکن است حرکت کرده و از محل مناسب خود جابه‌جا شوند. در چنین مواردی جراحان به بیماران توصیه می‌کنند بعد از عمل ب ه‌آرامی بینی خود را ماساژ دهند تا استخوان‌های بینی در وضعیت مطلوب قرار گرفته و به شکل مناسب جوش بخورند.

چگونه بینی را ماساژ دهیم؟


 masa1j

برای ماساژ بعد از عمل بینی بهتر است انگشتان هر دو دست خود را کناره‌های بینی قرار داده و به آرامی بینی را از بالا به پایین ماساژ دهید. آن‌چه که در ماساژ حائز اهمیت است این است که ماساژ باید در قسمت  یک سوم فوقانی بینی ، جایی‌که بیشتر استخوانی است صورت گیرد.

فشار ناشی از ماساژ باید به سمت کناره‌های بینی باشد نه قسمت بالای پل استخوانی . اعمال هر گونه فشار به استخوان پل بینی موجب تغییر شکل و جابجایی استخوان‌های بینی شده و باعث می‌شود استخوان‌ها درست جوش نخورند.

در برخی موارد ممکن است به بیماران توصیه شود از هر دو طرف به استخوان بینی فشار خفیفی وارد کنند و یا این‌که روی یک سمت بینی بیشتر از سمت دیگر فشار وارد کنند. درمواردی که بیمار نیاز به ماساژ دارد پزشک بعد از آموزش صحیح ماساژ بینی، معمولا توصیه می‌کند بیمار به‌مدت 2 تا 3 هفته ماساژ بینی بعد از عمل را ادامه دهد.

ماساژ باید به‌ مدت تقریبا 1 دقیقه و با فشار و درد خیلی کمی توام باشد. این کار معمولا 6 تا 8 هفته بعد از درآوردن گچ بینی و 20  تا 30 بار در طول روز انجام می‌شود. ماساژ  کمک می‌کند تا استخوان‌های بینی در وضعیت مناسب جوش خورده و بینی شکل و طرح مناسبی داشته باشد.

زمان ماساژ بینی


 

تا زمانی‌که  تامپون و اسپیلنت بینی بعد از عمل زیبایی بینی از بینی خارج نشدند باید از ماساژبینی خودداری کرد. بهترین زمان ماساژ بینی، بعد از حمام و قبل از تعویض چسب بینی است.

در زمان بیکاری بهتر است به‌مدت 10 دقیقه بینی را ماساژ دهید. این کار را 4 بار در طول روز تکرار کنید. 2 تا 3 ماه بعد از جراحی، ماساژ کناره‌های بینی تاثیر چشمگیری  در وضعیت بینی خواهد داشت.

آیا ماساژ بینی بعد از عمل بینی مناسب است؟


 

معمولا به بیماران توصیه می‌شود که از دستورالعمل‌های جراحان خود به‌خوبی پیروی کنند چراک ه آن‌ها تنها کسانی هستند که اطلاعات دقیق از وضعیت جراحی و حتی دوره بهبود بعد از جراحی دارند. بیمار باید از جراح خود بخواهد نحوه ماساژ بینی بعد از عمل را آموزش دهد تا با اطمینان خاطر بتواند بینی خود را به روش صحیحی که مدنظر جراح  است و به مقدار مناسب ماساژ دهید.

بیمار باید از جراح بپرسد که هرچند وقت یک‌بار باید بینی خود را ماساژ دهد. در صورت مواجه‌شدن با هر مشکل ناشی از ماساژ حتما با جراح خود در میان گذاشته و ماساژ را ترک کند. ویزیت‌های مکرر برای چکاپ وضعیت جراحی بینی ایده خوبی بوده و قطعا نتایج مثبتی به‌همراه خواهد داشت.

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه