سرما خوردگی پس از عمل بینی

سرماخوردگی قبل و بعد از عمل بینی حساس شدن بینی به سرما | تا آنجا که می‌توانید تلاش می‌کنید اما از بین بردن ویروس سرماخوردگی غیرممکن است. این احتمال وجود دارد که شما کارت بانکی خود یا دسته در را که می‌گیرید با جرم‌ها پوشیده شده باشد به همین دلیل باید که دستان خود را به طور مرتب بشورید. افراد مبتلا به سرماخوردگی که در متروی شلوغ عطسه می‌کنند احتمالاً سرماخوردگی خود را به افرادی که در اطراف آنها هستند منتقل می‌کنند. این بخشی از زندگی است اما اگر پس از انجام عمل جراحی بینی یا رینوپلاستی، علائم سرماخوردگی وجود داشته باشد خوب نیست.اگر شما در دوران بهبودی پس از انجام عمل جراحی بینی هستید، برخی نکات در مورد مقابله با سرماخوردگی که باعث اختلال در فرایند بهبودی شما نمی‌شود را به شما ارائه می‌کنیم. از آنجا که یکی از عوارض جانبی عادی پس از انجام عمل جراحی بینی، تورم است، التهاب مضاعف بافت‌ها که به دلیل سرماخوردگی ایجاد می‌شود ممکن است باعث گرفتگی بینی شما شود.

با جراح پلاستیک صورت خود تماس بگیرید!

قبل از مشورت با جراح خود، هیچ داروی بدون نیاز به نسخه پزشکی را مصرف نکنید. شما نباید دارویی مصرف کنید که در فرایند بهبودی شما خللی ایجاد کند. برخی داروهای سرماخوردگی حاوی ایبوپروفن (آدویل) هستند و نباید از آنها پس از انجام عمل‌های جراحی استفاده کرد. جراح ممکن است استفاده از اسپری سالین را برای کمک به کاهش گرفتگی بینی به شما توصیه کند.دکتر جعفری پور، برای جلوگیری از عوارض عمل بینی مانند سرماخوردگی فوری پس ازعمل، بیمار را با یادآوری نکات مراقبتی مطلع می‌سازد و اطلاعات کافی جهت نحوه مراقبت از خود را در اختیار بیمار قرار می‌دهد.برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت با شماره تلفن‌های 36266851-031 تماس حاصل فرمایید.

راه‌های درمان سرماخوردگی پس از عمل بینی :

بینی خود را نمالید یا از طریق بینی ندمید.

بینی خود را نمالید یا از طریق بینی ندمید

جراح احتمالاً به شما هشدار خواهد داد که نباید از طریق بینی خود بدمید یا آن را بمالید. این کار می‌تواند فرایند بهبودی زخم‌ها را مختل کند. اگر آبریزش بینی دارید، به آرامی آن را با یک دستمال تمیز کنید. همچنین اگر دچار سرماخوردگی و خارش بینی شدید نباید بینی خود را بمالید.

اگر عطسه کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

متأسفانه، عطسه کردن باعث انتقال سرماخوردگی می‌شود. اگر شما نمی‌توانید جلوی عطسه خود را بگیرید، دهان خود را باز کنید تا نیروی عطسه فقط به بینی فشار وارد نکند.

استراحت کنید

بدن شما در حال بهبودی پس از عمل جراحی است و اکنون نیز ویروس‌ها در بدن شما هستند. باید خیلی استراحت کنید. خوابیدن در حالت دراز کشیده یا در رختخواب و استفاده از بالش‌های بیشتر به جلوگیری از تورم بیشتر کمک می‌کند.

مایعات بیشتری بنوشید

مایعات بیشتری بنوشید. مقدار زیادی دمنوش یا چای‌های بدون کافئین، آب و آبمیوه طبیعی بنوشید تا به شل شدن مخاط موجود در حفره‌های سینوس کمک کند. این کار به کاهش گرفتگی بینی کمک می‌کند. باید نوشیدنی‌های بدون کافئین بنوشید. کافئین باعث کم آبی شده و ممکن است سرماخوردگی را تشدید کند.

سوپ مرغ میل کنید

جراح پلاستیک بینی ممکن است به شما توصیه کند که تا مدتی پس از انجام عمل رینوپلاستی از یک رژیم غذایی نرم پیروی کنید. سوپ مرغ یکی از بهترین غذاهایی است که می‌توانید در طول دوره بهبودی خود مصرف کنید. سوپ علاوه بر این که به تخلیه مخاط‌ها کمک می‌کند، خاصیت ضد التهابی نیز دارد. سوپ خود را با نمک بسیار کم میل کنید تا از احتباس مایعات در بدن شما پیشگیری شود.

پاسخ تمام سؤالات خود در مورد عمل رینوپلاستی را می‌توانید در کلینیک دکتر جعفری پور بیابید.

5 نکته برای جلوگیری از سرماخوردگی قبل از عمل جراحی بینی

کارهای ساده‌ای وجود دارد که می‌توانید برای جلوگیری از سرماخوردگی در فصول سرد سال انجام دهید. اطراف همه ما تعداد زیادی افراد هستند که عطسه و سرفه می‌کنند – در محل کار، در فروشگاه مواد غذایی و حتی در منزل – در اینجا به 5 نکته برای جلوگیری از سرماخوردگی اشاره می‌کنیم.

دستان خود را بشورید

بیشتر اوقات این کار را انجام دهید به خصوص پس از دستشویی رفتن یا لمس اجسام آلوده مانند شیر دستشویی و دستگیره در محل‌های عمومی. همچنین سعی کنید دست خود را به صورتتان نزنید. به نظر احمقانه می‌رسد اما بیشتر آمریکایی‌ها هر 20 ثانیه یک مرتبه به چشم‌ها، بینی، دهان یا صورت خود دست می‌زنند.

زود بخوابید

شما باید زیاد بخوابید تا سیستم ایمنی بدن شما در این زمان از سال آماده باشد.

غذاهای سالم و مقادیر زیادی ویتامین مصرف کنید.

این کار نیز باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شما می‌شود. فصل سرماخوردگی و آنفولانزا مصادف با فصل شیرینی‌ها و تنقلات است؛ از هالووین تا عید پاک. سعی کنید برای خوردن شام و ناهار، بشقاب غذای خود را از سبزیجات پر کنید و در طول روز از میوه به عنوان میان وعده استفاده کنید.

آبریزش بینی / عطسه / سرفه قبل از عمل جراحی - آیا باید انجام عمل جراحی را به تأخیر انداخت؟

آبریزش بینی

آیا باید به دلیل آبریزش بینی، عمل جراحی بینی را به تأخیر انداخت؟ پاسخ این است که احتمالاً بله، عمل جراحی را باید به تعویق انداخت. اولین اقدام، تعیین علت آبریزش بینی است. آیا ویروس، باکتری یا واکنش‌های آلرژیک باعث آبریزش شده‌اند؟ با این که بیمار در حالی که سرما خورده است می‌تواند تحت عمل رینوپلاستی قرار گیرد. با این که می‌توان در هنگام سرماخوردگی نیز عمل رینوپلاستی را با موفقیت انجام داد پس چرا باید جراحی را پیچیده‌تر کرده و ریسک را افزایش داد؟ دلایل متعدد پزشکی برای برنامه‌ریزی دوباره عمل جراحی وجود دارد. توصیه می‌شود که عمل جراحی را به تأخیر انداخته و بیماری‌هایی که باعث آبریزش بینی شده‌اند را درمان کنید.

جلوگیری از ایجاد عفونت

در صورت وجود عفونت‌های باکتریایی مانند سینوزیت باکتریایی یا رینیت باکتریایی هرگز نباید عمل جراحی انجام شود. زمانی که سرماخوردگی، ویروسی باشد، همیشه خطر احتمال ابتلا به عفونت‌های قسمت فوقانی و تحتانی سیستم تنفسی همراه با سینوزیت، برونشیت و حتی پنومونی وجود دارد. به علاوه، در صورت ابتلا به آنفولانزا نباید عمل جراحی انجام شود. حتی اگر به یک سرماخوردگی ساده ویروسی مبتلا باشید، انجام عمل جراحی در این شرایط احتمال بروز عفونت و عوارض دیگر را افزایش می‌دهد.

• به عنوان مثال، ممکن است عمل جراحی پیچیده‌تر شود. تحت بیهوشی قرار گرفتن با انسداد دستگاه تنفسی فوقانی ممکن است احتمال بروز مشکلات تنفسی مانند لارینگواسپاسم را افزایش دهد. اکثر متخصصین بیهوشی، بیمارانی که مبتلا به سرماخوردگی و تب شدید باشند را قبول نمی‌کنند.

کوتاه کردن دوره درمان

• ثانیاً، در صورت انجام عمل رینوپلاستی در زمان ابتلا به بیماری‌های تنفسی، ممکن است عمل جراحی و فرایند بهبودی پیچیده‌تر شود. مشکلات متعددی مانند خونریزی شدید، عفونت پس از عمل و سینوزیت ممکن است اتفاق بیفتند. اگر شما سرما خورده‌اید، احتمال این که سرفه کنید و به همین دلیل خونریزی شما پس از انجام عمل جراحی افزایش یابد بیشتر می‌شود. علائم سرماخوردگی باعث تورم بیشتر شده و می‌تواند بر نتایج عمل جراحی و همچنین فرایند بهبودی شما تأثیر داشته باشد.

ممنوعیت استفاده از دارو قبل از عمل

یک دلیل دیگر برای به تعویق انداختن عمل رینوپلاستی این است که اگر سرماخوردگی شدید باشید شما قادر به درمان علائم سرماخوردگی نخواهید بود. شما باید به مدت دو هفته قبل از عمل جراحی و دو هفته پس از آن از مصرف داروهای حاوی آسپیرین مانند آدیول، آلوی، اکسدرین، بوفرین و... خودداری کنید. شما نمی‌توانید از یک هفته قبل از انجام عمل جراحی، بسیاری از دمنوش ها یا الکل (که در بسیاری از داروهای ضد سرفه وجود دارد) را مصرف کنید. اساساً، شما نمی‌توانید برای کاهش علائم سرماخوردگی از هیچ دارویی استفاده کنید.به طور عمومی اگر آبریزش بینی یا علائم سرماخوردگی دارید بهتر است برای انجام عمل جراحی بینی خود دوباره برنامه‌ریزی کنید. اگر علائم به دلیل ابتلا به آلرژی باشد باید قبل از انجام عمل با جراح خود در مورد درمان آن صحبت کنید. اگر شما سرما خورده‌اید باید در مدت کوتاهی آن را درمان کنید. در غیر این صورت، باید به طور دقیق معاینه شوید زیرا ممکن است به سینوزیت مبتلا باشید. به یاد داشته باشید که در بیشتر موارد، عمل رینوپلاستی یک عمل انتخابی است و باید تحت شرایط سلامتی بهینه انجام شود. برای کاهش خطرات احتمالی پس از عمل، بهترین زمانی که از نظر سلامتی در وضعیت خوبی قرار دارید تحت عمل جراحی بینی قرار گیرید.

با وجود خطر سرماخوردگی در فصل سرما، چرا زمستان بهترین زمان برای انجام عمل بینی است؟

اگر شما تصمیم به انجام عمل جراحی بینی گرفته‌اید و مشتاقید که از جراح نوبت بگیرید، بهتر است این کار را در زمستان یا بهار انجام دهید. برخی دلایل که این زمان‌ها را برای انجام عمل جراحی بینی پیشنهاد می‌دهیم عبارتند از:

هوای سردتر

پوست به تغییرت دما حساس است – حتی این حساسیت در طول دوره بهبودی افزایش می‌یابد – هوای سردتر باعث انقباض عروق خونی در پوست و کاهش تورم دز بینی پس از انجام عمل جراحی می‌شود. محافظت از بینی در برابر گرما یا سرمای شدید بسیار مهم است بنابراین اگر دما کاهش یافت باید لباس گرم بپوشید و در زمانی که بیرون از منزل هستید، بینی خود را در هوای سرد بپوشانید.

آلرژی فصلی

در دوران بهبودی اولیه پس از عمل جراحی، گرفتگی بینی عادی است. اگر شما تب کردید یا به آلرژی‌های فصلی مبتلا شدید که باعث سوزش و انسداد بینی می‌شود، انجام عمل جراحی بینی در زمستان احتمال تشدید علائم را کاهش می‌دهد. خبر خوب این که بیشتر افراد مبتلا به آلرژی، مدتی پس از انجام عمل جراحی تا مدتی دوباره به آن مبتلا نمی‌شوند.زمانی که برای انجام عمل جراحی بینی برنامه‌ریزی می‌کنید، شما باید بر اساس تعهدات و سبک زندگی خود راحت‌ترین زمان را برای این کار انتخاب کنید. زمستان زمان بسیار مناسبی برای انجام رینوپلاستی است البته این عمل را می‌توان در زمان‌های دیگر نیز انجام داد.

"کپی فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است."