زبان خود را انتخاب کنید

 دستورالعمل هایی برای کاهش تورم پیش از جراحی عمل بینی | عمل جراحی زیبایی بینی برای هر فرد متفاوت است. عمل بینی اصولا برای شکستن بینی و یا تغییر در استخوان در بینی صورت می گیرد. دستورالعمل های زیر را که  مربوط به کاهش تورم بینی می باشد و توسط پزشک ارائه شده دنبال کنید .

دستورالعمل هایی برای کاهش تورم پیش از جراحی عمل بینی

دستورالعمل هایی برای پیش از جراحی عمل بینی

1- مراجعه به پزشک مورد نظر. پزشک قبل از عمل، به شما دستورالعمل هایی برای کاهش تورم می دهد. برخی از دستورالعمل ها مقابله با شیوه های بی خطر برای جلوگیری از حوادث پزشکی ناخواسته در طول و بعد از جراحی زیبایی بینی خود داده می شود. دستورالعمل های دیگر کمک به بدن شما برای آماده شدن عمل جراحی و فرایند درمان پس از آن،  و همچنین برای کمک به کاهش تورم می باشد. تورم رخ می دهد که در بسیاری از متغیرهای وابسته است. بنابراین باید به دستورالعمل های پزشک خود برای کاهش تورم توجه کرد.

2- انجام دستورالعمل ها دو هفته قبل از جراحی زیبایی بینی لازم است از دو هفته قبل شروع به خوردن داروهایی که پزشک برای شما تجویز کرده اند بکنید. داروها باعث تغییراتی که ممکن است مشکلاتی در حین عمل و بعد از عمل جراحی مانند تورم اضافی و طولانی مدت منجر شود، تجویز میشوند. داروهای خود را با اضافه کردن مقدار کمی داروی گیاهی یا مکملی دو هفته قبل از عمل جراحی مصرف کنید. این داروها باعث می شود که بدن خود را برای مقابله با عوارض و مشکلاتی حین عمل و بعد از عمل جراحی آماده کنید.

3- همکاری با پزشک خود. پزشک شما لیستی از داروها را از جمله مکمل های گیاهی ، حداقل 30 روز قبل از  جراحی زیبایی بینی برای برنامه ریزی مصرف شما، ارائه می کند. در این زمان تععین شده شما میتوانید با دکتر خود ارتباط داشته باشید که چه زمانی تا مصرف داروها لازم و چه زمانی باید متوقف شود.

  • هرگز دارویی را بدون مشورت دکتر تجویز نکنید.
  • برنامه ریزی اولیه را با پزشک خود به صورت منظم پیش ببرید زیرا بسیاری از دستورها برای مصرف رو به پایین داروها و متوقف کردن آنها لازم است. برخی از داروهای تجویزی نباید مصرف آنها متوقف شود. اجازه دهید پزشک خود مصرف داروها را تا قبل از عمل جراحی برایتان تجویز کنند و دستورالعمل های پزشک را تا قبل از عمل رعایت کنید.

4- متوقف کردن بیش از حد داروها. شما میتوانید بعضی از داروها را متوقف کنید اما نه همه ی آنها را. این اجازه را پزشک شما میدهد که زمان متوقف کردن هر کدام کی باشد.

  • داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن، ناپروکسن، و آسپرین، نیاز دارد که دو هفته قبل از عمل بینی قطع شود.
  • مصرف بیش از حد داروهای بالا میتوانند باعث خونریزی های اضافی بعد از عمل جراحی شوند.

5- برنامه ریزی برای توقف از تمام داروهای مکمل. مصرف داروهای مکمل را باید دو یا سه هفته قبل از عمل بینی قطع کنید که پزشک شما این برنامه ریزی را برای شما ارائه میدهد.

  • برخی از محصولات گیاهی میتوانند با مواد بیهوشی تداخل داشته باشند و بعضی دیگر هم ممکن است باعث خونریزی و تورم بیشتری بعد از عمل زیبایی بینی شوند.
  • داروهایی مانند امگا3 و امگا 6 موجود در مکمل های روغن ماهی، تخم کتان، افدرا، داروی گل مینا، سیر، زنجبیل ، شیرین بیان ، سنبل کوهی، آب کاوا، گیاه مهر طلا، گیاه جینسینگ باید برنامه ای برای متوقف شدن آنها باشد. البته ناگفته نباشد که این فهرست مکمل های گیاهی کامل نیست پس باید به پزشک خود بگویید که لیست محصولات گیاهی را به شما بدهد.

6- رژیم غذایی مناسب. یک رژیم غذایی سالم باعث می شود که بهبودی شما زودتر و تورم کمتری داشته باشید. بنابراین باید دستورالعمل های قبل از عمل و همچنین بعد از عملی را که پزشک ارائه می کند را رعایت کنیم.

  • خوردن میوه ها و سبزیجات که سرشار فیبر هستند بسیار خوب است. نمونه هایی از موادی که شامل فیبر هستند نخودفرنگی، عدس، کنگر، کلم بروکلی، لوبیا، لوبیا سیاه و سفید و...
  • غذاهای پر فیبر از یبوست جلوگیری می کنند. داروهای ضد دردی که جراح ارائه می کند اغلب باعث یبوست فرد می شود. زور زدن ناشی از یبوست می تواند باعث خونریزی در محل جراحی و تورم اضافی شود.
  • مصرف سدیم خود را برای کاهش تورم بعد از عمل بینی کاهش دهید.
  • مصرف آب کافی نیز برای بهبودی زودتر و کاهش تورم لازم است.

7- پرهیز از مصرف الکل و سیگار. اگر شما یک فرد سیگاری هستند، باید سیگار کشیدن را چند هفته قبل از  جراحی زیبایی بینی خود متوقف کنید..

  • فرایند درمان در افراد سیگاری کاهش می یابد.
  • سیگار کشیدن خطر ابتلا به عفونت را افزایش می دهد.
  • اجتناب از خوردن نوشیدنی های الکلی. از آنجا که الکل رقیق خون می باشد، جلوگیری از نوشیدن الکل به مدت حداقل پنج روز قبل از عمل جراحی الزامی است.

  برای اطلاعات بیشتر درباره کاهش تورم بعد از عمل بینی می توانید مقاله کاهش تورم پس از جراحی بینی را مطالعه نمایید.

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه