ترس از بیهوشی، درد و عوارض عمل جراحی زیبایی بینی |برخی بیماران درباره درد یا بیهوشی جراحی زیبایی بینی نگران و عصبی هستند. این ترس منطقی است و خواسته بدیهی تمام بیماران این است که با انجام عملی کاملاً ایمن ظاهری زیباتر و جذاب‌تر داشته باشند. بهترین راه تضمین برآورده شدن این خواسته مراجعه به جراح زیبایی مجرب و دارای مجوزی است که در زمینه انجام عمل‌های زیبایی بینی تخصص دارد. چنین جراحی ترس و نگرانی از درد و بیهوشی عمل بینی را تخفیف می‌دهد. ترس از بیهوشی

انتخاب متخصص جراحی بینی مجرب و ماهر برای انجام جراحی زیبایی بینی ترس از عمل را کاهش می‌دهد و با اعتماد به جراح عمل را با آرامش بیشتری پشت سر خواهید گذاشت. مانند تمام عمل‌های جراحی بعد از جراحی زیبایی بینی نیز احتمال بروز عوارض وجود دارد، حتماً پیش از جراحی درباره عوارض مرتبط با آن سوال کنید. اگر از انجام عمل بینی می‌ترسید، حتماً ابتدا آگاهی خود در زمینه عمل و عوارض بعد از آن را افزایش دهید و به جراحی مراجعه کنید که بتواند عوارض نادر عمل را به خوبی کنترل کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره عمل جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی، برطرف کردن نگرانی و ترس خود از عمل و مطرح کردن اهداف خود با شماره 03131312355 با ما تماس بگیرید.

جراحی زیبایی بینی و مسائل مرتبط با آن

رینوپلاستی یک جراحی زیبایی و انتخابی است، اما اجازه ندهید تبلیغات فریبنده شما را گول بزند و خیال کنید این عمل چندان جدی نیست. عمل زیبایی بینی یکی از پیچیده‌ترین جراحی‌های زیبایی است؛ بنابراین پیش از اتخاذ تصمیم درباره تغییر شکل دادن بینی خود، چه به منظور زیباتر ساختن بینی چه با هدف بهبود عملکرد، بهتر است آگاهی خود از این عمل سرنوشت‌ساز را افزایش دهید تا بتوانید بر ترس خود از عمل غلبه کنید و در صورت لزوم عوارض عمل بینی را مدیریت کنید.

ترس از بیهوشی جراحی بینی

بعید است بیماری پیش از جراحی درباره بیهوشی نگران نباشد، اما خوشبختانه احتمال بروز عوارض برای بیمارانی که ار سلامت عمومی مناسبی برخوردار هستند، کمتر از گذشته است. به علاوه داروهای موثری وجود دارد که حالت تهوع و استفراغ پس از عمل را کاهش می‌دهد. حتماً پیش از عمل با متخصص بیهوشی مشورت کنید و ایشان را از سابقه پزشکی خود آگاه کنید. احتمال به هوش آمدن و بیدار شدن در زمان انجام عمل با توجه به داروهای مورد استفاده فعلی بسیار پایین است. به علاوه در صورت تمایل بیمار، جراح با تزریق مقدار بیشتری از داروی بی‌حسی موضعی با اثر بلندمدت کمک می‌کند تا بیمار پس از به هوش آمدن درد نداشته باشد.

ترس از درد

ترس از درد و عوارض پس از عمل بزرگترین مانعی است که بسیاری را از انجام عمل منصرف می‌کند. مستندهای تلویزیونی درباره عوارض و اثرهای نامطلوب جراحی زیبایی بینی و عمل‌های ناموفق نیز تردید را پررنگ‌تر می‌کند. اما واقعیت این است که اکثر بیماران پس از عمل از میزان بالای راحتی خود در دوران بهبود شگفت‌زده می‌شوند و تجربه‌ای خوشایندتر از حد انتظار خود را پشت سر می‌گذارند. درد تمام بیماران با هم یکسان نیست و شدت درد به جراحی بستگی دارد. زمان ازسرگیری مجدد فعالیت‌ها به تحمل درد بیمار بستگی دارد و برخی بیماران بسیار زودتر از بقیه فعالیت‌های خود را آغاز می‌کنند. جراحان همواره به بیماران توصیه می‌کنند که به بدن خود گوش بدهید تا متوجه شوید چه زمانی برای شروع فعالیت‌ها مناسب است. هنگامی که بدن علائم مثبت را نشان داد، مصرف مسکن را کاهش دهید یا قطع کنید.

بررسی دوران بهبود پس از عمل

عمل جراحی پلاستیک نیز مانند هر عمل دیگری دوران نقاهت خاص خود را دارد، اما کوتاه‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید و شاید از آن می‌ترسید. برای مثال بسیاری از بیماران ظرف کمتر از دو هفته می‌توانند به سر کار برگردند. انتظار می‌رود پس از جراحی زیبایی بینی بتوانید پس از یک هفته در محل کار حاضر شوید. فعالیت‌ها باید چند هفته تا یک ماه محدود شود، اما لازم نیست تمام مدت در تخت خواب باشید. ملاقات دوستان نیز پس از یک یا دو روز بدون مانع است.

آمادگی ذهنی

مزایای جراحی زیبایی بینی فراتر از تغییرات ظاهری است، بدون شک چهره‌ای زیباتر روحیه و اعتماد به نفس فرد را نیز ارتقاء می‌دهد. اما گاهی ترس از نتیجه نامطلوب یا درد عمل باعث می‌شود بیمار از نظر ذهنی برای انجام عمل آماده نباشد. پس از تعیین تاریخ عمل باید از چند لحاظ خود را آماده کنید تا با آرامش خاطر عمل را پشت سر بگذارید. آمادگی ذهنی نخستین و مهم‌ترین بخش آماده‌سازی است که با رعایت توصیه‌های زیر به دست می‌آید:

• تحقیق درباره عمل

صرف ناراضی بودن از شکل بینی به این معنا نیست که متقاضی مناسبی برای جراحی زیبایی بینی محسوب می‌شوید. قبل از هر تصمیمی تحقیق کاملی را انجام دهید تا با شیوه انجام عمل و عوارض پس از آن در دوران بهبود آشنا شوید. آگاهی از عوارض احتمالی و شیوه مدیریت آنها نیز ضروری است. با در نظر گرفتن این اطلاعات می‌توانید به این جمع‌بندی برسید که آیا جراحی زیبایی بینی برای شما مناسب است یا خیر. عکس‌های قبل و بعد عمل‌های مشابه را ببینید و سوالاتی را که برایتان پیش می‌آید یادداشت کنید تا در جلسه مشاوره از جراح زیبایی بپرسید.

• تمرین صبر

جراحی زیبایی بینی عملی طولانی است و از زمان درخواست وقت مشاوره تا مشاهده نتایج نهایی مدت قابل توجهی سپری می‌شود. تا فروکش کردن کامل ورم بینی و پدیدار گشتن شکل دائمی بینی باید 12 ماه پس از جراحی و حتی بیشتر به انتظار بنشینید. بنابراین باید صبور باشید تا این عمل بلندمدت به ثمر بنشیند.

• ترس از ناموفق بودن عمل

انتخاب جراح زیبایی مجرب و متخصص در زمینه جراحی زیبایی بینی احتمال بروز عوارض را به حداقل می‌رساند. بااین حال درصدی از عمل‌های انجام شده توسط ماهرترین جراحان نیز نیاز به ترمیم دارد. به همین دلیل ترس در دل بیمار ریشه می‌دواند. عوارض به ندرت در اثر مشکلات غیرقابل انتظار در دوران بهبود بروز می‌یابد یا این که بیمار از نتیجه به دست آمده رضایت ندارد. انجام جراحی ترمیمی ثانویه در این شرایط ضرورت می‌یابد.

بایدهای قبل از عمل

دومین مجموعه از اقدامات آمادگی پیش از عمل به رعایت دقیق توصیه‌های جراح مربوط می‌شود. جراح اطلاعات کاملی را در جلسه مشاوره در اختیار بیمار قرار می‌دهد تا وی مطمئن شود که تمایل به انجام عمل دارد و می‌تواند به خوبی به توصیه‌ها عمل کند. به این ترتیب بیمار آگاهانه و بدون ترس درباره انجام عمل تصمیم می‌گیرد. بیمار موظف است تغییراتی موقتی را در سبک زندگی خود ایجاد کند و چند هفته قبل و بعد از عمل جراحی بینی به دقت از توصیه‌های جراح در خصوص آمادگی قبل از عمل و مراقبت بعد از عمل پیروی کند.