زبان خود را انتخاب کنید

 

جراحی ترمیم بینی (رینوپلاستی مجدد) چیست؟

ممکن است قبلا در جایی عمل زیبایی بینی انجام داده اید که انتظارات شما را از نظر ظاهری برآورده نکرده یا اختلالات تنفسی شما بهبود نیافته است.معمولا پس از جراحی بینی قبلی با استفاده از تکنیک های جراحی پلاستیک می توان شکل بینی را تغییر داد و معایب آن را برطرف ساخت. به عملی که برای اصلاح و بهبود نتایج جراحی قبلی بینی انجام می شود جراحی ترمیمی بینی یا رینوپلاستی مجدد (Revision Rhinoplasty) می گویند.

علل نیاز به انجام عمل ترمیم بینی 

گاهی به دلیل عدم انتخاب جراح کارآزموده و با تجربه و یا بی احتیاطی بیمار در مراقبت های بعد از عمل اول مشکلاتی به وجود می آید که موجب می شود فرد برای بار دوم اقدام به جراحی بینی نماید.

اغلب بیماران برای برطرف کردن مشکلات زیر اقدام به عمل مجدد بینی می کنند :

  • بینی های بیش از حد اسکلتی شده
  • برداشتن بیش از حد قوز بینی یا باقی ماندن قوز بینی بعد از عمل
  • افتادگی نوک بینی
  • بینی های کج یا نامتقارن
  • عدم بهبود مشکلات مجاری تنفسی
  • بروز فرورفتگی ها و برامدگی های روی بینی
  • گیره ای یا منگنه ای شدن ظاهر بینی

patient 8126 revision rhinoplasty before after 4 1200x796

rhinoplasty4

تفاوت عمل جراحی اولیه بینی با جراحی ترمیمی :

جراحی ترمیمی بینی بسیار سخت تر و پیچیده تر از جراحی اولیه است، چرا که آناتومی طبیعی بینی تغییر کرده است. پزشک باید ساختمان دستکاری شده ی بینی در عمل اول را مجددا بازسازی کند بنابراین مدت زمان عمل ترمیمی طولانی تر از جراحی اولیه است. انتخاب جراحِ با تجربه مساله ی بسیار مهمی است، چرا که بیماران تا آخر عمر با نتیجه ی عمل زندگی می کنند. همچنین بیمار باید انتظارات معقولی از نتیجه ی عمل داشته باشد.

مهمترین مساله در رینوپلاستی مجدد تفاوت روحیات بیمار نسبت به عمل اولیه است. چرا که نتیجه ی عمل ناموفق قبلی موجب اظهار نظرهای ناخوشایند اطرافیان و حتی گاها سرزش فرد شده است. این مساله اعتماد به نفس او را کاهش داده و بیمار بسیار مضطرب و نگران است . دکتر جعفری پور ضمن داشتن تخصص فراوان در این حوزه با برقراری تعامل با بیماران سعی در رفع نگرانی های آنان می کنند .

سن مناسب برای رینوپلاستی مجدد

برای اصلاح یا افزایش نتایج حاصل از اقدامات قبلی جراحی بینی هیچ سن تقویمی خاصی وجود ندارد که مشخص کند چه زمانی باید یک روش جوان سازی داشته باشید. هرگز نباید به دلیل فشار دیگران این کار را انجام دهید .به یاد داشته باشید، خواسته ی یک نفر برای جراحی پلاستیک اهمیت دارد: فقط و فقط شما. پس وقتی به آینه نگاه می کنید و چیزی را می بینید که واقعاً شما را آزار می دهد، در این زمان است که باید تلفن را بردارید و با ما تماس بگیرید.

rhinoplasty1

اقدامات بعد از عمل ترمیمی بینی

 همیشه بعد از عمل یک دوره ی کوتاه تورم و کبودی مختصر خواهید داشت. بهتر است در 2-3 روز اول پس از عمل در رختخواب به استراحت بپردازید. حدود 5 روز پس از جراحی پزشک آتل شما را برداشته و بعد از این زمان دوش گرفتن روزانه توصیه می شود . سعی کنید به طور دقیق از دستورالعمل های پزشک پیروی کنید. این کار باعث می شود بهترین نتیجه را از عمل رینوپلاستی مجدد به دست آورید . پزشک به شما می گوید که چه زمانی می توانید به زندگی روزمره خود برگردید و فعالیت های ورزشی را از سر بگیرید.

از کجا باید شروع کنم ؟

اگر قبلاً جراحی بینی انجام داده اید، و نتیجه نامطلوبی به دست آورده اید ، یا بعد از جراحی در تنفس مشکل دارید ، حتماً با ما تماس بگیرید و برای مشاوره / ارزیابی بینی خود مراجعه کنید. ما بخاطر توانایی خود در برطرف کردن نقایص و اصلاحِ جراحیهای زیبایی بینی ناموفق شناخته شده ایم. خوشحال خواهیم شد که با شما مشورت کنیم ، بینی شما را معاینه کنیم ، و توضیح دهیم که برای بهبود یا اصلاح آن می توان چه کاری انجام داد. توضیحات فیزیولوژی بینی، راه های هوایی، طراحی آناتومیک و رویکردهای جراحی برای اصلاح ، همه در زمان مشاوره اولیه شما به تفصیل مورد بحث قرار می گیرند.

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه