زبان خود را انتخاب کنید

وقتی اکثر مردم به جراحی زیبایی بینی فکر می کنند، اولین چیزی که به ذهنشان می رسد نتایج چشمگیری که ممکن است این جراحی داشته باشد. مانند تغییر اندازه و شکل بینی بیمار و بهبود توانایی تنفس. با این حال، برای مردان و زنانی که به جراحی بینی فکر می کنند، سؤالاتی ممکن است پیش بیاید از جمله اینکه آیا ممکن است این عمل  بر سایر ویژگی های آنها از جمله صدا تأثیر بگذارد؟ 

Does Septoplasty Change Appearance Of the Nose and Other 9 FAQs

آیا پس از جراحی بینی تغییر صدا اتفاق خواهد افتاد ؟

برای برخی از بیماران به ویژه خوانندگان، بازیگران، گویندگان و کسانی که به خاطر صدایشان شناخته می شوند، جراحی زیبایی بینی می تواند نگران کننده باشد. درست است که ساختارهای بینی و صدا ارتباط نزدیکی با هم دارند، اما اکثر بیماران جراحی بینی هیچ تفاوت آشکاری در صدای خود پس از جراحی گزارش نمی‌کنند. حتی زمانی که بیماران بعد از عمل بینی متوجه تفاوت صدای خود می شوند، که به ندرت اتفاق می افتد، معمولاً بسیار ظریف است و حتی ممکن است برای شخص دیگری غیر از خود بیمار قابل درک نباشد. در برخی موارد، رینوپلاستی حتی ممکن است صدای گرفتگی بیش از حد بینی را با باز کردن مجاری بینی بهبود بخشد.

اگرچه در گذشته جراحی بینی به دلیل اولویت قرار دادن کوچک کردن بینی و متعاقبا تنگ شدن مجرای تنفسی موجب تغییر صدای بیمار می شد، اما در جراحی های جدید تغییرات صدا بعد از جراحی بینی به احتمال زیاد اتفاق نخواهد افتاد و صدای شما همچنان شبیه قبل از عمل خواهد بود. چرا که اولویت جراحان باز نگه داشتن مجرای تنفسی و حفظ ساختار بینی است.

 

maxresdefault

مطالبی حائز اهمیت برای خوانندگانی که در تصمیم گیری برای عمل رینوپلاستی دچار شک و تردید هستند :

بسیاری از ما از شنیدن صدای خود در یک ضبط صوت نا امید می شویم. اما خواننده ها اینطور نیستند. کسی که مرتباً به صدای خود تمرین می‌کند و به صدای خود گوش می‌دهد، احتمالاً بعد از جراحی بینی متوجه تغییر می‌شود. اگر خواننده هستید، مطمئن باشید اگر عمل جراحی تنفس شما را بهبود بخشد، هوای بیشتری خواهید داشت تا به شما در زدن نت های بالا کمک کند.

معلمان، فروشندگان و سایر افرادی که مکرر صحبت می کنند نیز ممکن است متوجه تفاوت جزئی شوند. اما دوباره، آنها نیز می توانند از توانایی تنفسی اضافه ای که جراحی ارائه می دهد، بهره مند شوند.

در حالی که شما در حال نقاهت پس از عمل جراحی بینی خود هستید، می توانید پیش بینی کنید که صدای بینی کمی بیشتر از حد معمول باشد. این تفاوت ممکن است تا پنج ماه ادامه داشته باشد. و در طول فرآیند بهبودی، ممکن است متوجه نوسانات اضافی در شخصیت صوتی خود شوید.

به عنوان نکته پایانی، یک خواننده خوب آموزش دیده ابزارهای لازم برای انطباق صدای آواز خود را در اختیار خواهد داشت، به این معنی که برخی تغییرات کوچک نباید نگران کننده باشد.

با این حال اگر باز هم نگران این هستید که صدایتان در طول ریکاوری عمل بینی غیرعادی به نظر برسد، خبر خوب این است که برخی گام‌های اساسی وجود دارد که می‌توانید برای تسریع بهبودی و بازگشت به حالت عادی در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید.

نکات مهم برای بهبودی پس از جراحی بینی 

به طور خلاصه : حتی برای کسانی که به طور حرفه ای آواز می خوانند، پس از جراحی بینی تغییرات صدا معمولاً بسیار جزئی خواهند بود و بیشتر تغییرات پس از بهبودی کامل از بین می روند.

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه