زبان خود را انتخاب کنید

ab2
 

بينی مشخص‌ترین عضو صورت است و بنابراین در ظاهر كلي چهره ما نقش اساسي دارد. افرادي كه از ظاهر بيني خود راضي نيستند، ممكن است در مکان‌های عمومي احساس خجالت و كمرويي داشته باشند. بسياري از افراد احساس می‌کنند كه بيني آن‌ها بیش‌ازاندازه بزرگ يا پيازي‌شكل است، اين باعث می‌شود كه بيني فضاي زيادي از صورت آن‌ها را پوشانده و تأثير منفي بر چهره آن‌ها داشته باشد. عمل جراحی زیبایی کوچک کردن بینی می‌تواند برای کوچک‌تر یا باریک‌تر كردن بيني و به‌منظور کاهش حجم نوک بینی و همچنین كوچك كردن سوراخ‌های بینی مورداستفاده قرار گيرد.

انواع مختلف جراحی زیبایی کوچک کردن بینی


آیا سوراخ‌های بینی شما بیش‌ازاندازه بزرگ هستند؟

برای کوچک کردن سوراخ بینی ، جراح می‌تواند از روش‌های مختلف جراحی استفاده كند. اين روش‌ها عبارت‌اند از:‌

  • برش خارجی: این نوع برش شامل برداشتن قسمتی از بافت از بخش بیرونی سوراخ بینی و سپس پایین کشیدن پوست و بخيه سوراخ بيني سرجاي خوداست. اگر سوراخ‌های بيني شما بیش‌ازاندازه پهن باشند، این روش ممکن است استفاده نشود زیرا می‌تواند ظاهري مثلثی شكل در نوک بيني ايجاد كند.
  • برش ژوزف یا داخلی: به‌جای برداشتن پوست از قسمت بیرونی سوراخ بینی، جراح پوست را از گوشه داخلی پايه بینی برمی‌دارد. اشکال این روش این است که ممکن است باعث شود که سوراخ‌های بینی شما تورفته به نظر برسد.
  • روش ترکیبی: بسته به شکل بینی شما، جراح می‌تواند از یک روش ترکیبی برای برداشتن پوست و كوچك كردن سوراخ بینی بدون ايجاد تغيير زياد در نوک بینی و یا پایه بینی شما استفاده کند.

آیا نوک بینی شما بیش‌ازحد پهن، روبه بالا يا روبه پايين است؟

جراحي نوک بینی یک رویکرد دقیق‌تر است که می‌تواند فرم نوک بینی شمارا تغییر دهد. هنگامی‌که اين روش همراه با روش‌های دیگر انجام می‌گیرد، جراحي نوک بيني باید قبل از تغییر در قوز بینی و یا پل بيني انجام شود. جراح ما غضروف اضافی را از قسمت زیرین بینی شما‌، فقط در اطراف سوراخ‌های بینی، برمی‌دارد. ميزان حذف غضروف به نتایج موردنظر شما بستگي دارد.

آیا بینی شما بیش‌ازحد پهن است؟

گاهی اوقات جراحی زیبایی بینی به شکاف واقعی در پوست نیاز ندارد، بلكه از طريق تراش استخوان‌های بینی كه در زير قاب بيني قرارگرفته‌اند، ‌انجام می‌گیرد. در این مورد از جراحي كوچك كردن بيني، دسترسي به استخوان‌های بینی از طریق ايجاد شکاف‌هایی در داخل سوراخ‌های بینی شما صورت می‌گیرد. جراح شما شکاف‌هایی بر روي خط بيني شما ايجاد كرده و استخوان‌های بيني را به‌منظور كاهش سايز كلي بيني به هم نزديك می‌کند. ازآنجایی‌که پوست بيني انعطاف‌پذیر است،‌ به‌طور خودبه‌خود متناسب با سايز جديد بيني شما جمع می‌شود. این روش به روشي به نام سپتوپلاستي شبيه است که می‌تواند برای اصلاح مشكلات تنفسي  شما استفاده ‌شود و در آن جراح به تنظیم استخوان‌هایی می‌پردازد كه سوراخ‌های بيني شمارا از یکدیگر جدا می‌کند. هنگامی‌که شما به عارضه‌ای به نام انحراف تیغه بینی دچار هستید، این بخش مياني دچار انحراف است، که می‌تواند از طریق یکی از سوراخ‌های بینی تنفس شمارا  تحت تأثیر قرار دهد. در صورت تمايل شما،‌ می‌توان سپتوپلاستی راهم زمان با عمل تغییر شکل بینی انجام داد.

آیا شما داراي قوز در بيني خود هستيد؟

یکی از رایج‌ترین انواع جراحی زیبایی بینی، جراحي رفع قوز پشتي بيني است كه در آن برآمدگي ناهموار امتداد خط بيني شما رفع می‌شود. درحالی‌که جراح ممکن است بسته به‌شدت قوز بینی از انواع مختلفی از تکنیک‌ها استفاده کند، این روش به‌طورکلی شامل جداکردن غضروف از استخوان و تراش استخوان زیرین است. جراح شما همچنین ممکن است در صورت نیاز بخشي از غضروف را به‌منظور حفظ ظاهر طبیعی بینی بردارد. اگر شما در فكر عمل جراحی زیبایی بینی هستيد، از طريق مشاوره با مشاور جراح پلاستیک ما می‌توانيد به دركي صحيح و جامع از اين عمل جراحي دست پيدا كنيد.

عمل  کوچک کردن بینی یکی از عمل‌های رایج در کشور ماست که بسیاری از افراد بعد از عمل کوچک کردن بینی دارای اعتمادبه‌نفس بالاتری می‌شوند. یک عمل جراحی کوچک کردن بینی موفق نیاز به دکتر متخصص و باتجربه دارد. دکتر مسعود جعفری پور باتجربه و تخصص خود می‌تواند عملی رضایت‌بخش برای شما رقم بزند. برای دریافت اطلاعات و مشاوره با شماره تلفن 36266851-031 تماس حاصل فرمایید و یا به آدرس ایران - اصفهان - خیابان توحید- چهارراه پلیس- مجتمع ماکان 3 طبقه 4- واحد 19 مراجعه بفرمایید.

برخی از نكاتي كه شما باید قبل از عمل جراحي كوچك كردن بيني از آن‌ها مطلع باشيد؟


1- جراحي به‌هیچ‌وجه به معناي ايجاد يك بيني بدون عيب نيست - این احتمال وجود دارد که پس از جراحي کوچک کردن بینی غضروفی همچنان عيوبي (مانند یک برآمدگي کوچک‌، يا یک سوراخ بینی ناصاف) در بيني خود پيدا كنيد. سعی کنید به خاطر داشته باشید که شما براي بهبود ظاهر بيني خود اقدام کرده‌اید و نه براي داشتن يك بيني ایده‌ال.

2- شما برای چند روز اول پس از عمل ممكن است شبيه يك موميايي به نظر برسيد- انتظار وجود يك آتل بر روی پل بینی، وجود پانسمان در سوراخ‌های بینی و یک پد در زیر بینی براي جلوگيري از ريزش ترشحات بيني را داشته باشيد. 3- شما نبايد در ماه اول پس از عمل جراحی  بینی از عينك طبي يا آفتابي استفاده كنيد- زيرا ممكن است باعث شود پل بيني به‌درستی بهبود پيدا نكند. 4- این امکان وجود دارد كه شما پس از جراحی کوچک کردن بینی خود تقریباً هیچ دردي احساس نکنید، به‌ویژه  اگر مراقبت‌های بعد از عمل جراحی کوچک کردن بینی  را كاملاً رعايت كنيد- بااین‌حال، ممكن است كمي احساس خستگي كرده و يا حالت تهوع داشته باشيد.

5- بسیاری از مردم ممكن است متوجه عمل جراحي زيبايي بيني شما نشوند- با توجه به اینکه بینی شما به‌تازگی تغییر شکل يافته و شما یک هفته دوره نقاهت را گذرانده‌اید - این گفته ممكن است عجیب‌وغریب به نظر برسد، اما حقيقت دارد. 6- اين احتمال قوي وجود دارد كه شما هفته‌ها یا حتی ماه‌ها پس از عمل تودماغي صحبت كنيد. 7- به‌محض ظاهر شدن بيني جديدتان، شما ممکن است یک احساس ناامیدی و یا حتی وحشت را تجربه كنيد. 8- جراحان پلاستیک قادر به تراشيدن و اصلاح ظاهر بيني شما هستند، اما در يك محدوده خاص. بهتر است عکس‌هایی از بيني موردعلاقه خود را به جراح پلاستيك نشان دهيد، اما در نظر داشته باشید که همه جراحان مجبور هستند كه در چارچوب چهره شما كاركنند.

آماده سازی برای  فرآیند کوچک کردن بینی


برخی از اقدامات نهايي كه شما بايد پيش از عمل بهره بری از مزایای کوچک کردن بینی انجام دهيد، عبارت‌اند از:‌

  • صورت خود را کاملاً بشویید تا باکتری‌ها از بين بروند.
  • از خوردن و نوشیدن در شب قبل از عمل جراحی خودداري كنيد.
  • از هيچ محصول آرایشی بر روي صورت يا موي خود استفاده نكنيد.
  • يك خواب كافي و خوب داشته باشيد.

پس از جراحی كوچك كردن بيني چه اتفاقي می‌افتد؟


rhinoplasty-big-nose-to-small-nose-before-and-after
 

شما مقداري ناراحتی و کبودی و گرفتگي را برای چند روز اول احساس خواهيد كرد. یک آتل بر روي بيني شما قرار دارد. چشم‌های شما ممکن است مقداري ورم داشته باشد. ممکن است داخلی بینی شما پانسمان شده باشد. مهم این است كه از طریق پاک‌سازی منظم سوراخ‌های بینی به‌وسیله آب، راه تنفس را در طول دوره بهبودی پس از عمل تمیز و باز نگه‌دارید.

کوچک کردن بینی بدون جراحی با تزریق ژل و چربی، یکی از روشهای تغییر شکل بینی است که عوارض کمتری نسبت به جراحی خواهد داشت.

مزایای جراحی زیبایی کوچک کردن بینی


 

صرف‌نظر از دلیل جراحی کوچک کردن بینی، این عمل مزایای بسیاری دارد.

  • تنفس آسان‌تر: برای برخی از افراد، عمل ساده تنفس عمیق از طریق بینی به علت انسداد بینی که ناشی از یک سپتوم بدشکل- ساختاری که دو حفره بینی را از یکدیگر جدا می‌سازد- است،‌ دشوار یا حتی غیرممکن می‌باشد. یک جراح پلاستیک مجرب و ماهر می‌تواند شکل بینی درونی را تغییر داده و این بافت‌ها را اصلاح کند و این امکان را به وجود آورد که بیمار به‌طور طبیعی نفس بکشد.
  • خواب خوب: بدن شما برای حفظ سلامت هر شب به 8-6 ساعت خواب آرام نیاز دارد. متأسفانه، بی‌نظمی‌های ساختاری در حفره بینی شما می‌تواند موجب خروپف بیش‌ازحد، خفگی درخواب و یا دیگر مشکلات تنفسی شده، و داشتن یک خواب خوب را به یک رؤیا تبدیل کند. عمل کوچک کردن بینی، همراه با روش‌های دیگر برای تغییر شکل مجرای داخلی بینی، می‌تواند به رفع مشکلات مربوط به خواب کمک کند.
  • افزایش اعتمادبه‌نفس: بینی شما نقطه مرکزی صورت شما است. اگر از فرم بینی خود ناراحت باشید، بر اعتمادبه‌نفس کلی شما تأثیر می‌گذارد. جراحی کوچک کردن بینی می‌تواند ساده‌ترین راه برای افزایش اعتمادبه‌نفس شما و ایجاد بهترین چهره برای شما باشد.

آیا محدودیت سنی برای عمل جراحی کوچک کردن بینی وجود دارد؟


سن توصیه‌شده برای جراحی کوچک کردن بینی 14 یا 15 برای دختران و کمی بیشتر برای پسران است. این سن ممکن است تا سن پایان رشد بینی بیماران جوان متغیر باشد.

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه