زبان خود را انتخاب کنید

هر آنچه که باید درباره جراحی زیبایی بینی بدانید | جراحی زیبایی بینی عملی است که در آن پزشک اقدام به تغییر فرم و شکل ظاهری بینی می کند. معمولا متقاضیان این جراحی به منظور تغییر فرم بینی خود یا برای تنفس بهتر و یا هر دو اقدام به جراحی می کنند. قسمت فوقانی بینی استخوانی و قسمت پایین آن غضروف می باشد. در جراحی زیبای بینی ،پزشک می تواند هر دو این بخش ها را مطابق با خواست فرد، تغییر دهد. زمانی که برای انجام این جراحی به پزشک خود مراجعه می کنید، او فرم بینی مورد نظر شما را با دیگر بخش های صورت تان در نظر می گیرد، پوست روی بینی شما را بررسی می کند و در نهایت تصمیم می گیرد که آیا شما گزینه خوبی برای این جراحی هستید یا خیر. معمولا هر متقاضی عمل جراحی زیبایی بینی به دلیل شرایط و فرم خاص صورت و بینی اش، یک برنامه جراحی منحصر به فردی از سوی پزشک خود دریافت می کند.

هر آنچه که باید درباره جراحی زیبایی بینی بدانید؟

 

چرا افراد رو به جراحی زیبایی بینی می آورند؟

با جراحی زیبایی بینی می توانید اندازه، شکل و یا نسبت اندازه بینی تان را با،دیگر بخش های صورت، تغییر دهید. گاهی اوقات افراد به دلایل درمانی مانند انحراف بینی یا پولیپ اقدام به انجام این جراحی می کنند. همچنین افرادی نیز ممکن است در سوانح مختلف دچار شکستی و یا هر نوع آسیب دیگری در بینی شوند، در این صورت می توانند ضمن درمان این آسیب ها یک جراحی زیبایی نیز داشته باشند. به هر حال انجام این جراحی این روز ها بسیار متداول شده است و به کمک آن افراد به دنبال رسیدن به چهره ای بهتر و خاص تر می باشند تا از اعتماد به نفس بالاتری نیز بهره مند شوند.

هر آنچه که باید درباره جراحی زیبایی بینی بدانید؟

آیا انجام جراحی بینی عوارض دارد؟

مانند هر عمل جراحی دیگر، جراحی بینی نیز می تواند عوارض جانبی زیر را در بر داشته باشد:

  • خونریزی
  • عفونت
  • واکنش های آلرژیک به داروی بیهوشی

علاوه بر موارد بالا، این جراحی می تواند منجر به عوارض زیر نیز شود:

  • مشکل در تنفس از بینی
  • بی حسی موقتی در بینی و اطراف آن
  • شکل نا مناسب بینی
  • درد، کبودی و تورم
  • جای زخم و اسکار
  • نیاز به جراحی مجدد

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره عوارض احتمالی این جراحی، با پزشک خود مشورت کنید.

هر آنچه که باید درباره جراحی زیبایی بینی بدانید؟

چطور برای جراحی بینی آماده شویم؟

قبل از جراحی لازم است که با پزشک جراح خود مشورت کنید تا ایشان ضمن بررسی دقیق شرایط شما درباره فاکتور های مهمی که می تواند نتیجه جراحی شما را تحت تاثیر قرار دهد، صحبت کند و در نهایت با هم بر سر نحوه انجام جراحی به توافق برسید. در این جلسه موضوعات زیر مطرح می شود:

  • سوابق پزشکی و دارویی شما: مهمترین سوالی که جراح بینی از شما می پرسد انگیزه شما از انجام این جراحی و برداشتی که از نتیجه آن دارید، می باشد. او ممکن است درباره سوابق پزشکی و داورهایی که مصرف می کنید سوالاتی بپرسد. بخشی از این سوالات درباره مشکلات احتمالی در بینی و تنفس است و بخش دیگر درباره سلامت جسمانی تان، به طور مثال اگر شما دچار هموفیلی باشید گزینه خوبی برای جراحی بینی نیستید.

  • انجام آزمایش و معاینه کلی: پزشک شما قبل از جراحی زیبایی بینی حتما یک چکاپ کامل از وضعیت جسمانی شما انجام می دهد که می تواند شامل آزمایش خون باشد. علاوه براین او صورت و بینی شما را معاینه خواهد کرد. با این کار پزشک می تواند تغییرات لازم در بینی را مشخص کند و با بررسی پوست و ضخامت غضروف بینی تان، که تاثیر مهمی روی نتیجه کار دارند، فرم نهایی بینی را نیز بررسی کند. این معاینات برای راحتی تنفس شما بعد ازجراحی بینی بسیار حیاتی است.
  • گرفتن عکس: با حضور در مطب جراح، از بینی شما در زوایای مختلف عکس گرفته می شود و پزشک از این تصاویر به کمک نرم افزار های کامپیوتری فرم بینی شما را تغییر می دهد تا به یک فرم دلخواه برسد. در این مرحله می توانید نتیجه جراحی را پیش از انجام آن مشاهده کنید. همچنین از این تصاویر برای ارزیابی فرم بینی قبل و بعد از جراحی نیز استفاده می شود. در حین انجام جراحی نیز این عکس ها کمک زیادی می تواند به پزشک جراح کند.
  • صحبت درباره انتظارات شما: شما و پزشک تان باید درباره انگیزه و انتظارات تان از این جراحی صحبت کنید و جراح باید برای شما توضیح دهد که با جراحی بینی به کدام انتظار خود می توانید برسید و به کدام نه. توصیه ما به شما این است که با پزشک خود راحت باشید و هر آنچه از نتیجه این جراحی توقع دارید را به او بگویید تا ضمن دریافت راهنمایی های صحیح از او، به نتیجه دلخواه هم برسید.

بعد از این مراحل شما برای انجام جراحی بینی آماده می شوید و بعد از انجام جراحی، بستری در بیمارستان  معمولا تا بعدازظهر یا حداکثر یک شب می باشد. در این زمان سر شما باید بالا قرار گیرد تا از تورم و خونریزی جلوگیری شود. در روز های اول بینی شما احتمالا کبود است و تورم دارد که به دلیل انجام جراحی است و به تدریج این موارد رفع می شوند. بعد از مرخص شدن باید در خانه استراحت کنید و از یکی از نزدیکان یا دوستان خود بخواهید در دوران ریکاوری پس از جراحی در کنارتان باشد. بعد از جراحی ممکن است با عوارض بیهوشی دست و پنجه نرم کنید و یا در نفس کشیدن کمی مشکل داشته باشید، اما نگران نباشید این علائم به مرور بهبود پیدا می کنند.

همچنین به مدت یک روز الی یک هفته ممکن است در بینی شما از تامپون یا پانسمان استفاده شود و علاوه بر این جهت حفاظت از فرم بینی،پزشک روی آن چسب مخصوص می زند که معمولا یک هفته اول روی بینی شما می ماند. خونریزی و ترشح از بینی تا چند روز بعد از جراحی و بعد از درآوردن پانسمان، طبیعی است.

 مراقبت های بعد از جراحی بینی

بعد از جراحی بینی از مصرف داروهایی که حاوی آسپیرین و ایبوپروفن هستند  در حد معقول می توانید استفاده کنید. البته احتمالا پزشک تان از شما می خواهد همین دستور را از دو هفته قبل از جراحی رعایت کنید چرا که این دارو ها ممکن است خونریزی شما را افزایش دهند. علاوه براین از درمان های خانگی و گیاهی نیز اجتناب کنید و سر از خود هیچ دارویی مصرف نکنید. افرادی که سیگار می کشند نیز باید آن را متوقف کنند، زیرا سیگار روند بهبودی شما را بعد از جراحی کاهش می دهد و احتمال عفونت در شما را بیشتر می کند. مصرف غذا های سرشار از فیبر و میوه و سبزیجات را نیز فراموش نکنید.

علاوه براین موارد پزشک جراح از شما می خواهد که جهت کنترل خونریزی و تورم موارد زیر را انجام ندهید:

  • از انجام ورزش هایی مانند ایروبیک و دویدن پرهیز کنید
  • در حمام و در حالی که پانسمان بینی دارید، زیر دوش نروید
  • فین نکنید
  • ماهیچه های صورت تان را زیاد حرکت ندهید
  • به جای تیشرت و لباس های تنگ، لباس هایی بپوشید که موقع پوشیدن سر و صورت شما را درگیر نکند
  • حداقل به مدت چهار هفته عینک نزنید تا به بینی شما فشار اضافی وارد نشود
  • از کمپرس سرد روی بینی و اطراف آن استفاده نکنید

اطلاعات تماس

آدرس: اصفهان- خيابان توحيد جنوبي - چهار راه پليس - مجتمع ژيوار - طبقه دوم
031-31312355
0098-9134336787

مکان مطب روی نقشه